درز مشخصات پرچمدار جدید سونی Xperia Z2 با کدنام آواتار

درز مشخصات پرچمدار جدید سونی Xperia Z2 با کدنام آواتار

شرکت سونی از اسمارت فون اکسپریا Z خود در رویداد CES 2012 رونمایی نمود، دستگاهی که قابلیت ضدآب بودن آن توجهات زیادی را به سمت خود جلب نمود. بعد از آن نوبت به فبلت اکسپریا Z الترا و سپس نوبت به اکسپریا Z1 رسید تا معرفی شوند. Z1 اولین محصول است که براساس استراتژی “One Sony” معرفی و عرضه می شود.

اما هنوز این محصول راه خود را به بازار پیدا نکرده، صحبت از Sony Xperia Z2 می شود. این دستگاه که با شماره مدل C770X شناخته می شود، دارای کدنام Avatar است. از مشخصات Xperia Z2 می توان به صفحه نمایش ۵.۲ اینچی IGZO Triluminuous با چگالی پیکسلی ۵۰۰ppi و چیپ ست Qualcomm Snapdragon 800 MSM8974 اشاره نمود. رم آن نیز ۳ گیگابایتی می باشد.

در بخش دوربین از سنسور ۲۰.۷ مگاپیکسلی که قابلیت ضبط ویدئوی ۴K را دارد استفاده خواهد شد. باتری ۳۲۰۰mAh و سیستم عامل اندروید ۴.۴ کیت کت از دیگر مشخصات Z2 می باشد. احتمالا شاهد رونمایی از این محصول سونی در رویداد CES 2014 خواهیم بود.

phonearena

Share Button
امین قهاری
58
۴۰

۴۰ دیدگاه

  1. باتری…. باتری

  2. هومن ایرانی

    هومن ایرانی

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ . ۱۴:۱۶

    بعید میدونم سونی در پرچمدار بعدی خودش از اسنپدراگون ۸۰۰ استفاده بکنه چون همین الانش هم روی z1 شاهد این پردازنده هستیم.یه مورد هم که برام جالبه اینه که اگه این شایعه یک درصد حقیقت داشته باشه شاهد صفحه نمایشی فراتر از میزان full hd خواهیم بود که بیشتر حالت تبلیغاتی داره تا کاربردی چون همین الان هم صفحه نمایش های full hd با hd در زمینه دقت تصویر شاید روی کاغذ تفاوت زیادی داشته باشن ولی در عمل اینگونه نیستند.

    • علی کلهر

      دوست عزیز کورتکس A15 به آخر راه خودش رسیده و در سی ای اس ۲۰۱۴ کوالکام از نسل جدید پردازنده های خودش بر اساس معماری کورتکس A57 رونمایی خواهد کرد. وسونی احتمالا از این نوع پردازنده استفاده خواهد کرد.
      درضمینه تفاوت اچ و فول اچ دی هم باید بگم که درسته چشم ماها نمی تونه پیکسل های اچ دی رو توی یه صفحه ۴.۶ اینچی تشخیص بده ولی به راحتی میتونه بین کیفیت اچ دی و فول اچ دی تفکیک قائل بشه.

      • Mc-Alirezaz

        دوست عزیز جهت اطلاعت میگم که کوالکام معاری هسته هاش kraitهست نه cortex

        • علی کلهر

          دوست عزیز حرف منو متوجه نشدی کوالکام پردازنده هاش بر اساس معماری آرم هست و تفاوتش با شرکتی مثل سامی اینه که هسته های کورتکس رو میگیره و بهینه سازی و بهترش میکنه و بهبودش میبخشه و با نام کریت میده بیرون. یعنی اگر آرم نباشه پردازنده ای درکار نیست باید معماری پایه از آرم باشه تا کوالکام بهبودش ببخشه.
          امید وارم متوجه حرفم شده باشی موفق باشی.

      • alisony

        چی؟دوست عزیز شوخی میکنی!!کوالیکام بر اساس کورتکس؟؟!!چی میگی؟کوالیکام اسنپدراگون تولید میکنه و ARMکورتکس رو.این دو شرکت کاملا متفاوت ان و کوالیکام پردازنده بر اساس کورتکس نمیزنه!!شاید بقیه شرکتا بر اساس معماری ارم طراحی کنن اما کوالیکام شیوه خودشو تغییر داده و وابسته به ارم نیس.شاید نسل جدید پردازنده ای از اسنپدراگون ها باشه اما مسلما نمیتونه بر اساس کورتکس باشه!!

    • Ari khan

      اقا هومن شاید تو LCDها فرق چندانی بین HD و Full HD به چشم نیاد ولی تو سوپر امولد دیدیم که تفاوت زیادی داشتن ;)

  3. ایمان علیزاده

    ایمان علیزاده

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ . ۱۴:۲۱

    فکر نمیکنم چنین مشخصاتی برای ۵ ماه دیگه خیلی چشم گیر و خارق العاده محسوب بشه، چون اگر واقعاَ Z2 با این مشخصات معرفی بشه، اون رو تنها میشه بهبودی جزئی نسبت به Z1 دونست.
    اما بهترین قسمت در مورد اسمارت فون های سونی این میتونه باشه که بالاخره سونی به یک نام گذاری استاندارد در خصوص گوشی های رده بالای خودش روی آورده. اینکه مشتری بدونه پرچم دار بعدی اسمش Z2 هست، حس خیلی بهتری داره تا اینکه بخوای بعضی حروف الفبا رو به ذهن بسپاری.

    • علی کلهر

      این مشخصات واسه ۵ ماه دیگه قدیمی هست درسته ولی ۵ ماه دیگه کوالکام نیز باید پردازنده های جدید خود رو روانه بازار کنه وهمین طور اینتل از پردازنده های سریع و فوق کم مصرف خود رونمایی کرده کلا جنگ فناوری هرروز داره بیشتر و سنگین تر میشه!!

      • erfanm

        کوالکام اگه لطف کنه پردازنده هاشو زود وارد بازار کنه
        مثل سری پیش نشه توی ces معرفی کرد و بعدش ۶ ماه دنبال حل مشکل هاش بود تا بده بیرون
        منظورم S800
        شرکت های دیگه حداکثر ۱ یا ۲ ماه بعد چیپ هاشون روی دستگاه ها قرار گرفت اما S800 با فاصله زیادی نسبت به بقیه اومد
        با این فاصله زمانی پیشرفت قابل توجهی نداشت
        از قرار معلوم فیلمبرداری ۴k هم بیشتر اسم بوده
        فریم ریت فیلم ها بر طبق اخباری که خوندم زیر ۲۴ فریم هست
        واسه همین بقیه گوشی هایی که با S800 گوشی ساختن نتونستن فیلمبرداری ۴k رو استفاده کنن
        سامسونگ نمیدونم چطور برای نوت ۳ استفاده کرده

        • arash21

          سامسونگ از نسخه AB استفاده میکنه که فرکانس گرافیکیش ۵۵۰ مگاهرتز است
          چون برای رم ۳ گیگ با فرکانس ۹۹۶ مگاهرتز باید از اون چیپ استفاده میکرد
          بخاطر همین به راحتی میتونه استفاده کنه و فریم ریت دقیقی ارائه کنه

  4. alisony

    ای بابا!این سونی هم کم کم داره شورشو در میاره ها!!تا وقتی zبود گفتیم صب کن هونامی بیاد.حلا که این همه واستادیم هونامی اومدو شد زد وان حالا باز باید صب کنیم z2بیاد؟داستانیه ها!سونی این طوری مشتریاشو از دست میده.تا میای یکیو بخری خبر از دیگری میدن.مشخصاتشم وسوسه کنندس اخه!من میخواستم z1 بگیرم اما اگه سونی بخواد اینطوری هی بازی در بیاره خیال خودمو راحت میکنم میرم۵sمیگیرم که حداقل یه سال گوشیم شاخ باشه.نه اینکه ۳ماه بعد یدونه مدل بالاتر ازش بیاد.لان سامسونگم فهمیده اینو.همه فهمیدن جز سونی نوکیا.اون که خدابیامرز شد میمونه سونی!بابا سالی یدونه گوشی بده بیرون ادم به اندازه پولی که میده حداقل استفاده کنه.نمی ارزه ۲میلیون بدی ۳ماه بعدم یه محصول بهتر از اون بیاد و گوشیت فقط ۳ماه جدید باشه…اگه کسی جوابی براش داره بسم الله!

  5. محمد مقدم

    محمد مقدم

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ . ۱۴:۲۷

    این کارا چیه دیگه ؟؟
    سونى هنوز این رو بیرون نداده میخواد جدید ترشو بده بیرون !!!!
    عجب شرکت مشترى مدارى …

  6. mamadquf

    ایگزو همون صفه نمایش معروف شارپه دیگه؟
    بعید میدونم سونی از این استفاده کنه احتمالا میره سراغ ژاپن دیسپلی دیگه
    ژاپن دیسی بزرگترین تولید کننده صفه نمایش تو دنیاست و از ادغام سونی و هیتاچی و توشیبا بوجود اومده و دستاوردها زیادی داشته.

  7. hasan.SONY

    سونی z2 را در ces به هیچ وجه معرفی نخواهد کرد و مشخصات z2 از این چیزها فراتر خواهد بود و احتمالا این گوشی با کد آواتار نسخه ی پلاس ازZخواهد بود یا کلا اسمارت فونی با اسم غیر از سریZ و با طراحی متفاوت خواهد بود و طبق شنیده ها این گوشی از چیپ بهینه شده S800و کارت گرافیک Adreno 420 که حدود ۱ونیم تا۲برابر قویتر از۳۳۰هست درش استفاده میشه و طبق شایعات احتمال استفاده سیستم عامل ویتا در این گوشی به گوش میخوره….
    انشاالله که هرچی هست بتونه سال۲۰۱۴ تمام رقبا را به چالش بکشونه و همه ی مارا مثل Z1راضی کنه……..!!!!

    • alisony

      چی چیو راضی کنه؟سونی کم کم داره با این سیاستاش ند میزنه به بازارش!!مگه اینکه بزاره یه ۷-۸ماه بگذره بعد تازه اخبار رو کنه!!نه هنوز یه گوشی نیومده خبر بعدی در بیاد که!!

    • علی کلهر

      دوست خوبم دیگه هیچ شرکتی از پردازنده های مبتنی بر معماری کورتکس A15 در پرچم داراش استفاده نخواهد کرد.
      شرکت هایی مثل سامی و سونی میرن به سمت پردازنده های بر اساس معماری ۶۴ بیتی کورتکس A57 که بسیار بهتر و قوی تره.
      باید منتظر هسته های کریت ۵۰۰ و کریت ۶۰۰ و کریت ۸۰۰ باشیم که بر اساس معماری A53 وA57 بهینه سازی و طراحی شدن.

      • hasan.SONY

        علی.سونی عزیز من نظرم را گفتم و شاید با نظر شما مغایرت داشته و عقیدم بر اساس این هست که این گوشی قدرتش تقریبا مشابه همون z1هست ولی با طراحی متفاوت و احتمالا سری غیرzو سیستم عامل ویتا
        چون سونی تا۳ماه_۴ماه دیگه این قدر کم عقل نیست که بخوادz2را معرفی کنه…..
        ___________________
        علی کلهر عزیز کوالکام سری جدید پردازنده هاش بر اساس معماری کورتکس نیست و معماریش کرایت هست و در ces از نسل جدید پردازنده هاش با اسمی غیر از کرایت پرده برداری خواهد کرد که به قول شما چیزی شبیه به a57,53و۶۴بیتی خواهد بود چون کرایت نیز معماریش چیزی شبیه a15هست اما با قدرت پردازش کمتر و بهینه کردن برق بسیار بهتر،
        اما من در کامنت بالام گفتم احتمال میدم این گوشی با نسخه ی بهینه شده ی s800بیاد و با طراحی متفاوت از Z1و احتمالا با سیستم عامل ویتا که این اسمارت فون حدف غیر از Z1را دنبال خواهد کرد وZ2درIFAمعرفی خواهد شد.

  8. erfanm

    مسخرست به خدا
    طرفدارای سونی اونهمه منتظر Z1 بودن
    حالا میخواد با چی گوشی بده بیرون؟
    Tegra 4؟؟؟؟
    Exynos 5420؟؟؟؟
    دوربین میخواد چی بزنه؟؟؟
    سونی انگار هنوز یاد نگرفته باید چطور گوشی بسازه
    من با این اوضاع سونی گوشی خیلی خیلی خیلی عالی هم بزنه پول نمیدم بهش
    چون ۲ ماه بعد خیلی خیلی خیلی خیلی عالی ترش رو میزنه و مال من قدیمی میشه!!!
    همه پرچمدارشونو هر ۱ سال عوض میکنن
    صب میکنن طرفدارا یه نفسی بکشن بعد یه خرج دیگه میندازن رو دستشون که برن بهترش رو بخرن
    از همه اینا گذشته دیگه S800 هم خز شد دیگه
    بس کنن چقدر از این چیپ استفاده میکنن؟
    الان از سامسونگ و LG بگیر تا سونی و ZTE و Huawei دارن از این چیپ استفاده میکنن
    چون ارزونه و ساختش هم راحته!
    اگه Nvidia گند نزده بود با مصرف بالای Tegra 4 و سامسونگ به مشکل نمیخورد توی تولید سخت Octa Core ها الان اینقدر همه گوشی ها عین هم نبودن
    من که دیگه پرچمداری که بیاد اصلا ذوق نمیکنم بخوام سخت افزارش رو ببینم
    از قبل معلومه
    دوربین ۱۳ یا ۸
    چیپ S800
    گرافیک Adreno 330
    حافظه ۱۶-۳۲-۶۴
    Ram 2((باز خدا خیر سامسونگ رو بده یه ۳ راهی بازار کرد!!!))
    اگه گوشی سونی باشه ضد آب!!!
    اگه Huawei باشه باز کنار چاقو ضخامتش رو میلیمتر میزنن
    اگه مال LG باشه دنبال دکمه هاش میگردن ببینن کجا قایم کرده!!
    خسته کننده شده بازار امسال
    اصلا رقابتی نیست
    چون مغز همه دستگاه ها شده S800
    کوالکام از این نظر گند زد به بازار
    وقتشه اینتل یکم بجنبه دیگه اه

    • علی کلهر

      خشم و تعصب و بی منطقی تو وجود کامنتته.
      اس۸۰۰ ساخت دست مهندسان چیره دست ابر کمپانی کوالکامه.
      سامسونگ هسته های کورتکس و هسته های مالی رو بی هیچ تغییری میکنه چیپ که اندر احوالاتش حرف برای گفتن بسیار است.
      اما کوالکام هسته هارو اصلاح میکنه و با دانش تخصصی خودش سعی در ارائه کم نقص ترین محصولو داره.بعد شما چه جوری میگی راحت تولید میشه؟
      منطق چیز خوبی مستر عرفان

      • erfanm

        مهندسان چیره دست
        ابر کمپانی کوالکام
        هسته های مالی بی هیچ تغییری
        دانش تخصصی کوالکام
        کم نقص ترین محصول!
        شبیه تبلیغات چی ها حرف میزنی….
        بعد به من میگی بی منطق؟
        جالبه…دنیا برعکس شده؟
        من نه از برندی بد گفتم و نه به شرکتی توهین کردم
        اتفاقا کوالکام به خاطر خوب بودن چیپ هاش داره استفاده میشه
        این شمایی که داری دعوا راه میندازی
        من گفتم هر شرکت در پیتی هم اومده با S800 گوشی ساخته
        این حقیقته
        *****
        اگه فردا شرکت مورد علاقت بیاد از مدیاتک استفاده کنه مدیاتک رو بنیان گذار صنعت چیپ سازی دنیا تصور میکنین
        ***** big.LITTLE چیه
        ***** هزینه ساخت چیه
        ***** جا دادن ۸ هسته پردازشی و ۶ هسته گرافیکی داخل یک چیپ چقدر سخته
        بعد حرف از تعصب و خشم میزنی؟
        *****

      • arash21

        دوست عزیز اصلا میدونی چرا مدیر عامل کوالکوم اینقدر با بیگ لیتل مخالف میکنه؟
        چون اینقدر ساخت پردازنده براساس بیگ لیتل سخته که کمتر شرکتی جرات رفتن سمت بیگ لیتل رو داره و از اونجایی که کوالکوم قدرت رفتن بسمت اون معماری رو نداره همش جلوش سنگ میندازه
        شما صبر کن ۵۴۲۰ بیاد بعد تفاوت قدرت رو ببین
        تفاوت مصرف بهینه انرژی
        و یک چیپ ست واقعی
        بنظر شما کاری داره ۴ تا هسته پردازشی رو کنار هم قرار داد؟
        بنظر شما مشکله؟
        در ضمن کار تولید نسخه های مختلف اسنپ دراگون برعهده سامسونگ هست و کوالکوم فقط طراحی میکنه درست مثل اپل
        دوست عزیز بیگ لیتل اینقدر پیشرفتس که نمیتونی تصورش رو بکنی
        برای درکش نیاز به دانش تخصصی توی ساخت سخت افزار داری تا بفهمی که چقدر ساختش مشکله
        هرچند منم انچنان شناختی ازش ندارم و هرچی بیشتر در موردش میخونم بیشتر پی به پیچیدگیش میبرم
        سامسونگ از بهترین فناوری های ارم استفاده میکنه چون اونا استاندارد ترین ها هستن
        اما سال های بعد سامسونگ هم به طراحی اختصاصی رو میاره چون ارم بعد از ای۵۷ و ای۵۳ دیگه هسته پردازشی جدیدی رو معرفی نکرده
        من هم کاملا با عرفان عزیز موافقم

        • ایمان علیزاده

          ایمان علیزاده

          ۲۴ شهریور ۱۳۹۲ . ۰۸:۰۲

          آرش جان، فکر میکنم صحبت های شما در مورد علل مخالفت کوالکام با معماری بیگ لیتل و عدم قدرت کوالکام در توسعه این تکنولوژی بیشتر نظر شخصی شما باشه تا واقعیت.
          البته ممنون میشم برای چنین ادعایی اگر منبعی موثق دارید لینکش رو بزارید تا من و بقیه دوستان استفاده کنیم.

          • arash21

            متاسفانه منبع موثقی ندارم در مورد این گزینه اما تنها دلیل منطقیش همین میتونه باشه چونکه اگر یکم در مورد بیگ لیتل مطالعه کنید میفهمید طراحی و ساختش تا چه اندازه مشکل هست در ضمن بیگ لیتل با معماری استاندارد ARM سازگاری داره و همینطور سازگاری بهتری با گرافیک های مالی داره به همین دلیل من فکر نمیکنم کوالکوم طرف بیگ لیتل بره
            از طرف دیگه بدون این فناوری
            ساخت پردازنده های ۸ هسته ای به قول مدیرعامل کوالکوم با قدرت بالا هزینه زیادی رو میطلبه که این مورد از توان کوالکوم خارجه به همین دلیل تمام تلاشش رو میکنه که ۸ هسته پردازشی رو بین مردم بد جلوه بده همونطور که در زمان معرفی اکسینوس ۵ اکتا این بحث رو پیش کشید
            شما هم اگر به حرفام دقت کنید متوجه منظورم میشید
            البته هرکس نظری داره و نظر شما هم محترم
            من تنها نظر شخصی خودم رو گفتم دوست عزیز

      • erfanm

        در ضمن
        کوالکام اگه قدرت زیادی داشت یکم به فکر نواوری میافتاد
        سری اکسینوز رو ببین
        تک هسته ای تبدیل به چند هسته ای شد در اکسینوز ۴
        اکسینوز ۵ از بیگ لیتل استفاده
        اما این وسط کوالکام بر خلاف حرفاش فقط داره یه کار تکراری انجام میده
        ذره ای تلاش نمیکنه خودش یه شیوه پردازشی جدید استفاده کنه
        فک میکنی بیگ لیتل کم چیزیه؟
        این برنامه رو از سال ها پیش انویدیا و اینتل به اجرا میخواستن دربیارن نا موفق بودن
        حالا سامسونگ اومده جا پای اون بزرگان گذاشته
        تو فقط کوالکام رو با S800 میبینی
        در حالی که سامسونگ الکترونیکز رم و اس اس دی و هارد و سی پی یو و …..تولید میکنه!
        برو یه شرکتی رو اینجوری ستایش کن که اونقدر جا برای ستایش داشته باشه
        کوالکام همچین شرکتی نیست
        مطمئنم…..

        • hasan.SONY

          دوست عزیز چرا سر کوالکام قضاوت بی منطق میکنی؟!!!
          پس پروژه ی کوالکام بر سر هسته های نامتقارن چی بود؟
          این پروژه فعلا بسیار موفق تر از پروژه ی اکتا بوده است و فعلا بهترین بازدهی تعلق به سری کوالکام دارد در ضمن اکتا در خیلی از جهات دیگر هنوز ایراد دارد از جمله لگ انداختن در سیستم عامل،گرم شدن بیش از حد،مصرف برق بالا و…..که الان و در حال حاضر در سری کواکام همه ی این ایرادات تا حد قابب قبولی رفع شده و این تخصص کوالکام را میرسونه در طوری که سری ایکسنوس فقط داره در تبلیغات و بنچمارک که وسیله ای برای تبلیغات شده قدرت نمایی میکنه…

          • erfanm

            حسن جان
            بیگ لیتل چیز جدیدیه
            خیلی فرق داره با شیوه های پردازشی دیگه
            توقع داری سامسونگ در اولین قدم بدون نقص اجرا کنه؟
            خداییش
            …بدون تعصب بگو خب؟؟؟
            واقعا اونقدر که شما دارین اکسینوز ۵۴۱۰ رو به داغ کردن و لگ و… متهم میکنین مشکل داره؟
            من دارم
            حاضرم قسم بخورم خیلی عالیه
            حرارت اونچنان بالایی هم نداره
            از طرفی
            HMP که بیاد لگ به کلی از بین میره چون همه هسته ها فعال اند و دیگه چیزی به اسم سوییچ بین هسته ای وجود نداره
            بیگ لیتل فناوری جدیدیه
            وقتی کوالکام هم در برابر این کم بیاره بلاجبار میره طرفش
            اونجاست که سامسونگ تجربه بیشتری داره و فرق خودشو نشون میده
            در مورد مصرف بالا هم….
            نسخه Snap 600 با ۶۵ ساعت
            و نسخه Exynos با ۶۲ ساعت
            اختلاف قابل توجهیه؟؟؟
            نیست…اگه تفاوت قدرت پردازنده رو در نظر بگیرین کاملا واضحه….!!!

            • hasan.SONY

              hasan.SONY

              ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ . ۲۳:۳۵

              عرفان جان من نگفتم بیگ. لیتل قدیمیه یا ضعیف گفتم شما. دارید در مورد کوالکام قضاوت اشتباه میکنید چون هم تخصص کوالکام و سابقش بیشتر از سامسونگه تو چیپ سازی هم شیوه ی پردازش نامتقارن در حال حاضر بهتر از بیگ لیتل عمل کرده و احتمالات اینده را در نظر نگرفتم چون در آینده هر چیزی احتمالش هست اتفاق بیفنه،این هم باید درنظر گرفت که کوالکام هم دست به سینه ننشسته و شاید در اینده شیوه ی بهتر از هسته های نامتقارن ارائه داد….
              بنظر من هم اپدیتی که قراره در اینده برای سری اکتا بیاد لگ ها را کم خواهد کرد اما این احتمال را میدم که عمر باتری فرقی نکنه و اسم این تکنولوژی از حالت بیگ لیتل خارج میشه گون دیگه عمل سویچ شدن انجام نمیشه.

            • erfanm

              erfanm

              ۲۴ شهریور ۱۳۹۲ . ۱۹:۰۲

              نا متقارن همین الان و حتی روی Exynos 4 هم در چیپ های سامسونگ وجود داشت
              در قدیم چیپ های کوالکام قادر نبودن هر هسته پردازنده رو فرکانس خاصی بهش بدن
              اما Exynos 4 این قابلیت رو داشت
              همین الانم کاملا با مدرک میشه ثابت کرد
              شما برنامه CPU-Z رو بگیر
              روی اس۳ یا اس۴ نصب کن
              میبینی فرکانس هسته ها کاملا به صورت جدا از هم تغییر میکنه و هسته ها وابسته به هم نیستن
              کوالکام داره فناوری های قدیمی که بقیه شرکت ها خیلی وقته بهش رسیدن رو توی بوق میکنه
              وگرنه این اصلا چیز جدیدی نبوده!!!

            • arash21

              arash21

              ۲۴ شهریور ۱۳۹۲ . ۲۱:۵۱

              یه پیشنهاد میکنم به شما حسن سونی عزیز و همه دوستان دیگه
              همیشه قبل از اتهام زدن به کمپانی و یا فردی همیشه از صحت اتهامتون مطمئن بشید
              دوست عزیز نسخه ام پی هم سوییچ میکنه در اصل ام پی ترکیبی از چندین فناوری مختلف هست
              به طور مثال در ام پی به ترتیب و براساس نیاز هسته ها روشن میشن
              هرچی که نیاز باشه به تعداد هسته های فعالش افزوده میشه و در صورت نیاز بیشتر جی پی یو که قابلیت پردازشی هم داره وارد گود میشه
              جالبترین بخشش اینه که تمام این هسته ها حتی جی پی یو از قابلیت پردازش ناهمگن که شما اسمشو اوردید پشتیبانی میکنن
              لطفا اصلا پیچیدگی های اکسینوس ۵ اکتا رو با اسنپدراگون چه ۶۰۰ چه ۸۰۰ مقایسه نکنید
              چون به هیچ عنوان اسنپ دراگون ۸۰۰ از نظر پیچیدگی ساخت چه از نظر نرم افزاری چه سخت افزاری به اکسینوس اکتا نمیرسه
              کافیه به این لینک سر بزنید
              http://www.samsung.com/global/business/semiconductor/minisite/Exynos/blog_Exynos_5_Octa_Heterogeneous_Multi_Processing_Capability.html
              و این
              http://www.samsung.com/global/business/semiconductor/minisite/Exynos/products5octa.html

  9. alisony

    من فقط دعا میکنم ۱سال دیگه بیاد.اگه بخواد زود تر بده بیرون ۵Sمیگیرم.اینا همه در صورتیه که شایعه ها در مورد قیت الکی باشه ها!!میگن۵Sحدود ۳در میاد اینجا!Z1حدود۲.۵ وG2هم یکم کمتر از ۲.۵!!چه خبره؟جنگه مگه؟!!نمیتونین با قیمت درست بدین بیرون اصا ندید!!!خیال همه رم راحت کنید!!کسی راجع به قیمتا چیزی میدونه؟

    • ایمان علیزاده

      ایمان علیزاده

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۲ . ۰۹:۰۲

      اینو میدونم که قرار هست از ۳ روز دیگه (۱۸ سپتامبر) این گوشی در هند با قیمتی در حدود ۴۴ هزار روپیه عرضه بشه که تقریباَ میشه ۶۹۰ دلار. البته این قیمت گوشی به اضافه مالیاتی هست که بهش اضافه شده. احتمالاَ برادران قاچاقچی این گوشی رو بتونن با قیمتی در حدود ۶۰۰ تا ۶۵۰ دلار وارد کشور کنند.
      فقط امیدوارم سونی سیاست کاهش قیمت پس از چندماه از عرضه گوشی رو برای Z1 هم داشته باشه.

  10. Blue tech

    شاید به خبر نباشه
    حتی مستقیم مربوط به بحثم نباشه
    ولی دوستان در کلماتی که دارن بکار میبرن یکم بیشتر فکر کنن
    بعضی از دوستان از واژه ی ابر کمپانی واسه کوالکوم استفاده کردن!!!
    خیلی دوست دارم بدونم کوالکوم تو چند زمینه دست داره؟
    به شخصه به شرکتی میگم ابر کمپانی که مثله سامسونگ و سونی و الجی و از این قبیل باشه
    یعنی از بیمه ی ناو و امکاناته تانک و شیرنی پزی و اوپراتور تا گوشی و لوازم خانگی دست داشته باشه
    دوما تو آخرین آماریم که بود باز اینتل اول بود سامسونگ دوم و کوالکوم با این همه محصولی که براشون تولید میکنهhttp://pcwar.com/isupply-samsung-is-the-second-biggest-chip-maker-in-q1-2013-intel-sits-on-top.html
    بعدش جناب کلهر شما میگی سامسونگ یه سی پی یو و جی پی یو رو میخره بعد میزاره تو یه جعبه همین جور کشکی درشو میبنده دیگه!!!؟
    اگه این جوریه اکزینوس وقتی اومد همه رو شخم زد اگه معماری مهندسین توانمند کوالکوم رو داشت دیگه چی میکرد
    ولی مثله اینکه دوست داران کوالکوم که معمولا خیلی به گذشته و سابقه ی شرکتاشون خیلی اهمیت میدن یادشون رفته snapdragon s3 دوال کر بود نمی تونس حتی تو بنچ مارکها نتایج نصف اکزینوس های دوال کر رو بگیره تفاوت نتیجه ی زیادیم با سینگل کراش نداشت
    به شخصه در زمینه ی سی پی یو به هیچ شرکتی به اندازه ی اینتل اعتماد ندارم کم کم معلوم میشه فوت کوزه گریه اینتل تازه ۲۰۱۴ قراره ما شاهد فعالیت AMD تو زمینه ی SoC ها حواهیم بود که رغابت واقعی اونجا
    شروع میشه
    یه خواهشی هم از ادمین های عزیز سایت داشتم لطفا اگه میشه یه فکری برای سرچ سایت بکنید واقعا سخته یه خبره قدیمیو پیدا کردن
    الان همین لنک رو خواستم در بیارم یه ۷-۸ دقیقه ای طول کشید نتایجش ظاهر شه
    اگه بشه وضعیتش رو بهتر کرد خیلی خیلی ممنون میشم
    البته تا همینجاشم واسه این کامنت دراز که تحمل کردین خوندینش ممنونم

  11. محمدرضا معزز

    محمد معزز

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۲ . ۲۳:۲۵

    همیشه شایعات بوده و هست. ولی اینکه دوستان میان به سونی بدوبیراه میگن جالبه… z2 شک نکنید تک پرچمدار سال ۲۰۱۴ سونی خواهد بود و بعد از معرفی galaxy s5 معرفی خواهد شد.شک نکنید.

    • ایمان علیزاده

      ایمان علیزاده

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ . ۰۸:۳۰

      محمد جان، فرضاَ اگر سونی در هر سال ۲ پرچم دار معرفی کنه ( مثل امسال که یکی برای نیمسال اول بود و دومی برای ۶ ماهه دوم) چه ایرادی به این کار وارد هست؟
      اصلاَ کی و کجا گفته شده که هر کمپانی باید سالانه یک پرچم دار عرضه کنه؟
      چون تا بحال کمپانی هایی مثل اپل چنین رویه ای رو داشتند، یعنی باید این رو به عنوان یک استاندارد شناخت ؟؟
      ارائه N پرچم دار در سال تنها زمانی میتونه مشکل ساز بشه که اون کمپانی بعد از معرفی پرچم دار جدیدتر، پشتیبانی از پرچم دار قدیمی رو کنار بزاره.
      واقعاَ این صحبت دوستان که این کار رو برخلاف “مشتری مداری” میدونن عجیب هست. شاید برداشت ما از “مشتری مداری” با واقعیت اون متفاوت هست!

      • هومن ایرانی

        هومن ایرانی

        ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ . ۱۳:۵۸

        +++++++++
        واقعا ایمان جان وقتی کامنت های دوستان رو میخونم به طور عجیبی تعجب میکنم.
        الان دیگه هر طور حساب کنیم پرچمدار سامسونگ یعنی s4 دیگه بعیده بشه به عنوان بهترین پرچمدار سال برگزیده بشه چون حتی در پیش بررسی gsmarena هم جز رقبای z1 قرار نگرفت و باید قبول کنیم که در چند ماه گذشته هم زیر سایه htc one قرار داشت حالا به فرض دیگه سامسونگ تا سال آینده پرچمداری ارایه نکنه خرید s4 حرکت کاملا منطقی نمیتونه باشه.
        این قضیه احترام به مشتری هم واقعا از اون حرف هاست.

      • mamadquf

        موافقم… همچنین این مشخصات فاش شده z2 بنظرم یه شایعه پراکنی و دروغ محضه که بخوان فروش z1 رو خراب کنن.
        هیچکس نمیدونه سونی میخواد z2 رو با چه مشخصاتی بسازه و این اخبار همه شایعه هستن در حالی که هنوز Z1 mini اخبار موثقش نرسیده

  12. Delsin Rowe

    به احتمال زیاد باید شایعه باشه و اگه سونی همچین اسمارتفونی رو در دست ساخت داشته باشه فک نکم از سری زد باشه یا اگه از سری زد باشه شاید یه نسخه جدید از فبلت زد اولترا باشه مطمنا سونی حداقل برای نسخه بعدی زد سایز ۵.۵اینچ رو انتخاب نمیکنه( خودم که با حمل گوشی ۵ اینچی کلی دردسر میکشم حالا چه برسه به ۵.۵اینچ) تا سی ای اس ۲۰۱۲۴ هم مطمنم سونی زد۲ رو معرفی نمیکنه و تا نه ماه دیگه باید منتظر زد ۲ باشیم.

دیدگاهی ارسال کنید