اکسپریا Z1 سونی در برابر گلکسی اس 4 سامسونگ

یکی از اسمارت فون های مهمی که در ماه سپتامبر معرفی شد و توجهات زیادی را به سمت خود جلب نمود، جدیدترین پرچمدار سونی یعنی اکسپریا Z1 می باشد که میتواند یکی از بهترین اسمارت فون های نیمه دوم سال جاری لقب بگیرد. اما حتما قرار دادن این اسمارت فون را در برابر یکی از بهترین اسمارت فون های نیمه اول سال و مقایسه آنها میتواند جالب توجه باشد. گلکسی اس 4 سامسونگ را می بایست یکی از بهترین های نیمه اول سال جاری دانست، اسمارت فونی که هنوز هم برای بسیاری از محصولات اندرویدی جدید خط و نشان می کشد.

Sony-Xperia-Z1-vs-Samsung-Galaxy-S4-05

در ادامه نبرد این دو اسمارت فون تا دندان مسلح را مشاهده می کنید، دستگاههایی که دارای پردازنده ای قدرتمند، دوربین قوی و بخش نرم افزاری مناسبی هستند. ببینیم در بخش های مختلف عملکرد این دو اسمارت فون در برابر همدیگر چگونه است.

طراحی

در بخش طراحی، هر دو دستگاه دارای نکات مثبت و منفی هستند. در حالی که هر دو اسمارت فون برای مردان و زنان (هر دو جنس) طراحی شده اند، اما طراحی گلکسی اس 4 بیشتر زنانه است یا ظاهری زنانه تر دارد، که البته موضوع بدی هم نیست. البته اگر بخواهیم از بین این دو اسمارت فون یکی را که دارای ظاهر بیرونی مناسب تر و بهتری است انتخاب کنیم، اکسپریا Z1 انتخاب بهتری است. موضوع تنها این نیست و در بخش ساخت، با توجه به پنل های شیشه ای جلو و پشت دستگاه، این محصول سونی وضعیت بهتری دارد.

گلکسی اس 4 هم در این بخش وضعیت بدی ندارد و حداقل ظاهر خوبی دارد. نکته منفی این دستگاه همان پلاستیک مورد علاقه سامسونگ است که در این بخش این دستگاه را پشت سر اکسپریا Z1 قرار می دهد.

در بخش اندازه، اسمارت فون سونی مقداری حجیم تر از گلکسی اس 4 می باشد. ابعاد آن 5.69 در 2.91 در 0.33 اینچ و ابعاد محصول سامسونگ، 5.38 در 2.75 در 0.31 اینچ می باشد. در واقع با در دست گرفتن اس 4، احساس می کنید اسمارت فون کوچکتری نسبت به اکسپریا Z1 در دست گرفته اید که البته این موضوع به معنای نگه داشتن راحتتر آن در دست و کار کردن راحتتر با آن است.

در مورد دکمه های فیزیکی، دکمه های Xperia Z1 و دکمه های Galaxy S4 خیلی خوب نیستند، اما بد هم نیستند. در واقع دکمه های Z1 کمی هم بهتر است. یکی از چیزهایی که فقدان آن برروی اس 4 دیده می شود، وجود یک دکمه اختصاصی دوربین می باشد، چیزی که برروی Z1 وجود دارد.

موضوع دیگر در مورد سختی و مقاومت دستگاههاست که در این بخش هم اکسپریا Z1 بهتر است، البته این به معنای آن نیست که شما می توانید گوشی خود را به هر جا که خواستید پرت کنید! اکسپریا Z1 همچنین محصولی ضدآب و ضد گرد و غبار می باشد، در حالیکه گلکسی اس 4 اینگونه نیست.

صفحه نمایش

برروی کاغذ و در بخش مشخصات، صفحه نمایش هر دو دستگاه تا حدود زیادی شبیه هستند. هر دو از صفحه نمایشی 5 اینچی فول اچ دی با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل بهره می برند. اما در بخش تکنولوژی صفحه نمایش، کمپانی های سامسونگ و سونی دو راه کاملا متفاوت را رفته اند.

Sony-Xperia-Z1-vs-Samsung-Galaxy-S4-06

سونی ایمان زیادی به صفحه نمایش TFT LCD با تکنولوژی Triluminos خود دارد که البته نمی توان این کمپانی را سرزنش نمود. صفحه نمایش Xperia Z1 تقریبا از هر جهتی که به آن نگاه شود قابل توجه است، با رنگ هایی طبیعی. صفحه نمایش Z1 در بین دقیق ترین صفحه نمایش ها قرار دارد. میزان گاما صفحه نمایش این دستگاه هنوز هم مشکلاتی دارد که این موضوع می تواند باعث از بین رفتن جزییات، مخصوصا در نمایش مناظر روشن شود. در واقع بعضی چیزهای روشن، روشن تر از حد نرمال نشان داده می شوند، اما در مجموع صفحه نمایش این اسمارت فون بسیار خوب است.

زاویه دید هر دو دستگاه در حد بسیار عالی نیست، اگر چه زاویه دید اس 4 مناسب است. بالانس رنگ برروی اس 4 تا حدودی نشان دهنده تسلط رنگ سبز است و رنگ ها تا حدودی اشباع شده نشان داده می شوند. در بخش روشنایی و میزان دید در فضای بیرونی، صفحه نمایش اکسپریا Z1 به لطف خروجی قوی تر LCDها در سطح بالاتری قرار دارد. میزان روشنایی صفحه نمایش Z1 حدود 495 نیت و گلکسی اس 4 حدود 288 نیت است. این بخش یکی از نقاط ضعف صفحه نمایش های AMOLED در برابر LCDها به حساب می آید.

1

رابط کاربری و سیستم عامل

هر دو اسمارت فون Xperia Z1و Galaxy S4 اخیرا از سیستم عامل اندروید 4.2.2 استفاده کرده اند، ضمن اینکه برروی هر دو دستگاه رابط کاربری اختصاصی این شرکت ها قرار گرفته است. در بخش یکنواختی می بایست رابط کابری سونی را بهتر دانست، اما در بخش ویژگی های اضافی، سامسونگ لیستی بسیار جالبی را در اختیار کاربران قرار می دهد که از جمله میتوان به S Health, Samsung Hub, Samsung Apps, S Beam اشاره نمود. یکی از نکات مهم دیگر استفاده سامسونگ از رنگ های بسیار زیاد در رابط کاربری خود می باشد که هنوز دلیلش مشخص نیست.

پروسسور و حافظه

با توجه به اینکه محصول سونی حدود 5-6 ماه بعد از محصول سامسونگ معرفی شد، شانس استفاده از پردازنده ای قدرتمندتر را داشته است. پردازنده اسنپ دراگون 800 قدرت اکسپریا Z1 را تامین می کند و پردازنده اسنپ دراگون 600 قدرت گلکسی اس 4 سامسونگ. البته گلکسی اس 4 با پردازنده قدرتمند اکسینوس 5 اکتا نیز عرضه شده که کلاک اسپیدی 1.9 گیگاهرتزی دارد. در بخش گرافیکی نیز ادرنو 330 در برابر ادرنو 320 قرار دارد. قطعا در این بخش محصول اکسپریا Z1 قدرت بیشتری نسبت به گلکسی اس 4 دارد.

2

رم هر دو اسمارت فون 2 گیگابایتی است، اما در بخش حافظه داخلی، گلکسی اس 4 مقداری انعطاف پذیرتر است. نسخه های 16، 32 و 64 گیگابایتی گلکسی اس 4 همراه با اسلات مایکرواس دی وجود دارد، درحالیکه تنها نسخه 16 گیگابایتی Z1 وجود دارد که البته از اسلات مایکرواس دی نیز پشتیبانی می کند.

دوربین

همانطور که می دانید، مهمترین بخش اسمارت فون اکسپریا Z1 بخش دوربین آن است. یک دوربین 20.7 مگاپیکسلی که از سنسوری با سایز 1/2.3 اینچ بهره می برد. در مقابل گلکسی اس 4 دارای دوربینی 13 مگاپیکسلی است که از سنسوری با سایز 1/3.06 اینچ بهره می برد. دیافراگم اکسپریا Z1 تا حدودی عریض تر هم می باشد.

در بخش رابط کاربری دوربین، هر دو شرکت رابطی بسیار خوب را برای تصویربرداری آماده کرده اند، اگر چه کار با رابط کاربری سونی مقداری راحت تر است. هر دو اسمارت حالت های مختلف عکاسی و امکانات مختلفی را در اختیار کاربر قرار می دهد.

3

اما در بخش عکاسی که کار اصلی دوربین است، نکته خوشحال کننده حرکت رو به جلو شرکت ها در این بخش می باشد. قطعا در این بخش Xperia Z1 تصاویر بهتری نسبت به Galaxy S4 میگیرد که کاملا طبیعی است چرا که این دستگاه در بخش کمرافون ها قرار می گیرد و دارای دوربین قدرتمندی است. تصاویر گرفته شده با دوربین 20.7 مگاپیکسلی اکسپریا Z1 جزییات بیشتری نسبت به رقیب نشان میدهد، اگر چه هنوز هم نویز زیادی در تصاویر دیده می شود.

البته این گفته ها به معنای بد بودن دوربین گلکسی اس 4 نیست، بلکه کاملا برعکس تصاویر ثبت شده توسط آن بسیار خوب می باشد. اما در این بخش همانطور که اعلام شد برتری با Z1 سونی است.

Sony Xperia Z1 Samsung Galaxy S4
Sony-Xperia-Z1 Samsung-Galaxy-S4

در بخش ضبط ویدئو، هر دو دستگاه ویدئوهایی با کیفیت 1920 در  1080میگیرند (با نرخ فریم 30 فریم بر ثانیه). در بخش فیلمبرداری، وضوح و کنتراست بیشتری در ویدئوهای ثبت شده توسط GS4 دیده می شود (البته تفاوت زیادی بین آنها نیست). در قسمت صدای ضبط شده در ویدئوها، Xperia Z1 کمی بهتر می باشد. صدای ضبط شده توسط گلکسی اس 4 بلند و شفاف است اما کمی فاقد بخش فرکانس پایین می باشد.

کیفیت تماس

اکسپریا Z1 در این بخش مانند گلکسی اس 4 بهترین نیست و محصولات بهتری وجود دارند. هر دو به اندازه کافی صدا را بلند و مناسب از طریق اسپیکرها منتقل می کنند. میکروفن آنها نیز در سطح مناسبی قرار دارد، پس در این بخش هیچکدام را نباید برتر از دیگری دانست. در بخش بلندگو نیز هر دو صدایی خوب را منتقل میکنند ولی در اس 4 قدرت انتقال صدا بیشتر می باشد.

4

باتری

سامسونگ نشان داده که علاقمند به استفاده از باتری های بزرگ در اسمارت فون هایش می باشد. همانطور که می دانید گلکسی اس 4 دارای باتری 2600 mAh و Z1 دارای باتری 3000 mAh است. درست است که باتری اکسپریا Z1 بزرگتر می باشد، اما GS4 در بخش مکالمه برروی شبکه 3G به امتیاز حدود 17 ساعت در مقابل 15 ساعت Z1 می رسد. در بخش استندبای وضعیت Z1 بهتر است.

نتیجه

این موضوعی غیرقابل انکار است که Xperia Z1 دارای مشخصات فنی بالاتری نسبت به GS4 می باشد، چرا که این دستگاه حدود 5-6 ماه بعد از رقیب سامسونگی خود معرفی شد. از جمله برتری های این دستگاه می توان به پروسسوری سریعتر و دوربینی بهتر اشاره نمود. مسلما محصول سونی در بین این دو دستگاه بهتر است، اما می بایست اعتباری ویژه به محصول سامسونگ داد، چرا که بعد از گذشت این مدت (چندین ماه) همچنان خود را قدرتمند و قابل رقابت نگه داشته است. در واقع اسمارت فون گلکسی اس 4 نسبت به قیمتی که دارد یکی از بهترین اسمارت فونهاییست که می توان خرید.

اگر شما دارنده یک اسمارت فون گلکسی اس 4 هستید و می خواهید بدانید که ایا ارزش دارد که این گوشی هوشمند خود را به اکسپریا Z1 آپگرید کنید (اسمارت فون خود را با پرداخت مبلغی تعویض کنید)، جواب ما این است که این کار ارزش ندارد، بدلیل اینکه تفاوت دو اسمارت فون آنقدرها زیاد نیست. اما اگر می خواهید از بین این دو اسمارت فون و براساس مشخصات آنها یکی را انتخاب کنید، اکسپریا Z1 وضعیت بهتری دارد.

کدام اسمارت فون نظر شما را بیشتر جلب کرده است؟

phonearena

Share Button
امین قهاری
109
71

71 دیدگاه

  1. مینا سپهری

    با اینکه z1 چند ماه بعد از اس 4 معرفی شده ولی برتری انچنانی نداره.همون بخش نرم افزاری اس 4 یه دنیا ارزش داره.

    • saleh r

      در بخش نرم افزاری دوربین در کل برتری با Z1 هست.
      در بخش مالتی مدیا و بازی هم من برتری رو به Z1 میدم.
      در بخش امکانات اضافه و نرم افزارهای اضافه که بعضیهاش مشابه داره برتری رو به S4 میدم.
      البته میزان استفاده هم معیار خیلی خوبیه.

  2. کیانوش ماهان

    از دید من برتری Z1 به اس 4 با توجه به این مقایسه
    1.جنس بدنه و ضد اب بودن
    2.دوربین اگرچه توی تصاویر نمونه مشخصه که نویز زیادی داره.
    3.پردازنده سریعتر

    برتری اس 4 به z1

    1.جمع و جور بودن
    2.نرم افزار
    3.باتری
    4.حافظه داخلی متنوع تر

    شخصا اس 4 رو اسمارت فون کامل تری می دونم

  3. mnik7

    Z1 از نظر کیفیت تفاوت زیادی داره
    و در کل هم برتری داره
    رقابت در پرچمدارها ابتدای سال 2014 دیدنی خواهد شد

  4. هومن ایرانی

    فون آرنا خیلی خوب تا آخرش پیش رفت ولی آخرش نشون داد که به هر حال تمایلاتی هر چند کم به برند سامسونگ داره.
    ولی در کل میشه گفت که s4 تقریبا در بخش خاصی برتری نداره و در زمینه دوربین سخت افزار طراحی و متریال صفحه نمایش و حتی در بعضی بخش های دیگه کاملا قافیه رو باخته.حتی در زمینه رابط کاربری و باطری هم به نظر میرسه که با هم برابرند و در این زمینه هم برتری از آن سامسونگ نشده البته بر خلاف ادعا های دوستان.
    در هر حال تصور میکنم که xperia z1 گام بسیار بلندی برای سونی بوده و امیدوارم سونی بتونه با بازار یابی گسترده هر چه زود تر به موفقیت های بیشتری دست پیدا کنه.

    • امیر پارسا

      این منطق شما حقیقتا بسی چیزه باحالیه! که در *****
      اینکه هرکس و هرچیز تا خوبه سونی رو بگه حقه
      اما هرکس برخلاف میلتون بگه سونی بده ناحقه و پول گرفته و خریداری شده و از طرف فرامانسون ها ماموریت داره و برای سرویس های جاسوسی غربی کار میکنه و دست اخر هم رشوه گیر سامسونگه!!!

      حالا جالبی ماجرا اینجاست که یه سایت در یک لحظه هم می تونه حق باشه و هم رشوه خوار!
      این جمله رو باید توی کتابای رفتار شناسی جامعه شناسان نوشت:
      “فون آرنا خیلی خوب تا آخرش پیش رفت ولی آخرش نشون داد که به هر حال تمایلاتی هر چند کم به برند سامسونگ داره.”

      انصافا اعتماد به نفس شماها در قضاوت درست و غلط و حقیقت و دروغ واقعا در حد کهکشانه!

      *******

  5. محمد باقریان

    خب این هم از طوفان**** سونی!!!کی بود میگفت اسپیکرهاش اسپیکرهاش؟آمپلی فایر داخلی و استریو و اینا؟؟؟الان که امار نشون میده با همه حاشیه هایی که داره در اصل هیچ چیزی نداره زیرشون!!در بخش صدا که کاملا واگذار کرده؟؟دوربین هم که فقط عکسهاش بزرگن.کیفیت فیلم اس4 بهتره!!!واقعا **** هچین سر وصدا و دوربین 20مگا پیکسلی و جی لنز و اینا فقط بخاطر عکس بزرگتر؟؟؟مگه میخوایم با پلاتر چاپ کنیم عکسهامون رو؟!!
    البته الان ریاضیات جایی نداره توی منطق سونی دوستان و البته این مقایسه هم بی ارزشه براشون که نیومدن حرفی بزنن!!شاید هم جلسه دارن که چی بیان بگن!!!6 ماه سونی ****** تا اینو بده بیرون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    برتری که زد داره به لطف شرکت کوالکام و پردازنده قوی تر ی سری اعداد بزرگ توی بنچمارکها که البته خود دوستان سونی قبلا گفتناین اعدا فایده نداره!!!اگر الان این اعداد بهترین ملاک انتخاب نشه!!!و بدنه فلزی که البته غیر ارگونومی بودنش اذیت میکنه در هنگام استفاده ازش.
    بنچمارک که اگر غیر این میبود باید شک میکرد.بدنه فلزی رو هم سامسونگ اوایل سال 2014 جواب همه رو میده.ببینم دیگه از چیه سامسونگ میخوان سو استفاده کنن و گوشی رو ***** کنن به مردم.
    البته سونی به طرفدارانش همیشه امید میده!!تنها چیزی که بلده حرف زدنه.منتظر زد2 باشید ببینیم چی میشه!!!!!!!!!6ماه دیگه پرچمدار جدید و حرفهای جدیدی که در واقعیت هیچ چیزی نیستن.

    • ALIrEZA S.O.N.Y

      جناب محمد باقریان بر فرض محال زد 1 آشغاله این وسط چی به شما میرسه?درسته اسپیکرهای زد 1 و اس 4 تو بلندی صدا برابرن ولی اون صدای بیسی که تو اکثر گوشیهای سونی هست تو هیچ گوشیه دیگه ای نیست کلا روح آهنگ تو بیسشه در مورد دوربین اس 4 زیر پاهای زد 1 له خواهد شد هم تو عکاسی و هم فیلم برداری مخصوصا فیلم برداری فون آرنا چرت نوشته فیلم برداری زد 1 عالیه تو جی اس ام موجوده برو ببین جنس بدنه که دیگه گفتن نمیخواد ولی صفحه نمایش زد 1 در حد اس 4 نیست رابط کاربری هم سلیقه ایه ضد آب بودن زد 1 هم یه مزیت بزرگ به حساب میاد تو بنجمارکها از اس 4 سرتره و جزو 3 تای اوله مدرک{جی اس ام آرنا} اس 4 چی داره جلویه زد 1?2 مورد نام ببرید.

      • محمد باقریان

        ببینید علیرضا خان.اگر تا بحال منو نشناختی برات میگم روشن بشی.من سونی رو دوست دارم و یک شرکت معتبر.اما کاربرهاشو توی این سایت رو نه!!!اگر حرفی زدم فقط واسه این بود که جناب معزز اونهمه بالا پایین پرید بعد شد این.من میگم چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی؟؟روی حرف من با ایشون بود.وقتی ی محصولی از سامسونگ میاد بیرون الکی و روی هوا میاد میگه زد1 اینکارو میکنه.زد 1 اونکارو میکنه.فیلمبرداری 4کا داره.نمیدونم امپلی فایر داره و میخاد که بکوبه دیگه.هرچیزی میگه تا محصول رو بکوبه.همین.خب اون موقع من نمیتونم ثابت کنم بهش که داری چرت و پرت میگی!!میذارم وقتی مثل این مقایسه اومد بیبرون و خلاف ادعاهاش ثابت شد منم میام میکوبمش!!اگر کار درستی نیست پس انجام ندید.اگر هم درسته پس چرا ناراحت میشین؟؟من از اول گفتم بذارید ببینیم کارشناسها پی میگن.بذارید بیاد بیرون محصول ببینیم چی هست.اما فقط و فقط شما طرفداران سونی هستید که قبل اومدن محصول الکی جوو رو متشنج میکنید.داشتن یا نداشتن امپلی فایر توی زد1 برای من هیچ اهمیتی نداره.چون نه میخرمش نه به کسی پیشنهاد میدم بخره.ولی ادعای خلاف باید ثابت بشه اینکه کی روی هوا حرف میزنه باید مشخص بشه.
        حالا من میخام بدونم به شما چی رسیده الکی بزرک کردن سونی؟البته توی بخش موبایل.بخش های دیگه هیچ ربطی به سونی موبایل ندارن پس مسائل رو قاطی نکنید.
        درضمن فون آرنا چرت مینویسه؟؟؟؟؟الان این شد منطق؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟شما ک هنوز گوشی رو ندیدی اونو نقد میکنی و بهترین عنوان رو بهش میدی بعد چند کارشناس که اومدن از نزدیک دیدن شما میای میگی نه!!!!!!!
        درضمن خود شما دارید میگید صفحه زد1 جلو اس4 مالی نیست بعد میای میگی زد اب بودن مزیت بزرگیه؟؟واقعا مزیت بزرگیه؟؟شخصا حدود 10 ساله گوشی دارم اما نه خودم نه اطرافیانم تا بحال ضد اب بودن مزیت نبوده برامون.فقط موقعی بدرد میخوره که گوشیت از جیبت بیوفته توی آب.فقط!همین.گوشی هوشمند هست و صفحه اش.اونو کم اورده مهم نیست ضد اب مهمه؟در ضمن توی بنچمارک سره درست.اما چرا اون موقعی ای که اس4 سر بود شما یا دوستانتون میگفتین بنچمارک قبول ندارین و سونی همه گوشی هاش روونه!!!؟؟؟
        اس 4 چی داره جلوی زد 1؟؟؟؟؟؟؟واقعا دارین این سوالو میکنین؟؟؟سیل نرم افزاری که ی پاپاسیش رو هم هیچ گوشی سونی نداره.دوم پشتیبانی عالی که اولینه توی اندرویدیها.
        این دو مورد که شما خواستین.موارد بعدی هم شامل کیفیت قطعات هست.مثلا دوربین8 سامسونگ=13 و الان میبینم حتی 20 سونی هست.مهندسی بالاتر.ارگونومی بهتر.
        حاشیه کمتر و زیبایی بیشتر از این نظر.وووووو……………………………تا صبح باید موارد نام ببرم.دو مورد اول رو قبول دارید؟یا میخواین بهونه بیارید واسش؟

        • ALIrEZA S.O.N.Y

          بله مواردی که گفتین صحیحه و قبول دارم ما که با کسی دعوا نداریم حرف منطقی رو باید قبول کرد درضمن من هیچ وقت سونی رو بیش از اونچه هست توصیف نکردم اگه به یاد داشته باشین تا روز معرفی رسمی زد 1 فقط یکی دوتا کامنت گذاشتم که گفتم منتظرم تا بیاد همین و به قول شما الکی نبردمش بالا شما هم به ما حق بدین وقتی تخریبی بر علیه سونی صورت میگیره دفاع کنیم سونی مثل عضوی ازخانوادمه چون باهاش بزرگ شدم وقتی کسی به سونی توحین میکنه ناراحت میشم از زمان پی اس 1 عاشق سونی بودم و خواهم بود.

        • saleh r

          دوربین z1 رقیبش دوربینهای نوکیا هستند که شکست خوردند تا حدود زیادی نه S4.
          شما مطمئنا با اندروید 4.2.2 سونی و Z1 کار نکردید، وگرنه میفهمیدید که اندروید 4.04 نیست و کلی نرم افزار کارا داره. با اینترفیسهای عالی.
          والا از نطر زیبایی و کیفیت ساخت گوشیهای سونی و htc بی رقیبند.
          حاشیه هم که بارها توضبح داده شده که در کل مزیتهاش خیلی بیشتر از معایبشه.
          ضمنا طبق آمارگیری ها، 25 درصد عامل خراب گوشیها در جهان، تماس با آب است

    • محمد فصاحت

      شما اگه از این گوشی خوشت نمیاد آزادی که نخریش ونقدش کنی،ولی این***** کنی.من کاری به بخش موبایل سونی ندارم و زیاد هم طرفدارش نیستم ولی چون با playstation زندگی کردم پشت سونی وامیستم. قابل توجه شما ودوستان سامسونگیتون که اینقدر سنگ soc های سامسونگ رو به سینه میزنید و فکر میکنید که سامسونگ داره دنیای موایل رو پیش میبره در تمامی زمینه ها و بقیه فقط بلدن مونتاژ کنن،ساخت cpu ps3 توسط سونی،ibm و توشیباصورت گرفته وبسیارهم درنوع خودش پیچیده و قدرتمنده پس فک نکن که همه چیز یک شرکت مربوط به یک بخششه و تو میتونی ازروی اون کل قسمت هاشو زیر سوال ببری.(ازاین جهت بحث cell رو پیش کشیدم که بدونید سونی هم میتونه ریزپردازنه بسازه) همین حمله های شماها نشون دهنده اینه که سونی توی بخش موبایل هم سخت ضرباتش کاری بوده. فقط عکساش بزرگ شدن آره؟ توکه اینقدر دم از سایتای همساده میزنی برو مقایسه ی این دورو ببین. زوم 3برابر بدون افت کیفیت اصلا مزیتی توی فیلمبرداری نیست نه؟؟ نوت3 که 6ماه بعد از اس4 اومد چقدر پیشرفت داشته اگه z1 نداشته؟؟؟ واقعا به قول یکی از دوستان نظراتتون پر منطقه

      • محمد فصاحت

        مدیریت عزیز سایت
        من در نظرم اذعان داشتم که به سونی توهین شده واین در یکی از همین نظرات این پیج مشهوده،کجای حرف من ناپسند و اشتباه بوده که به اصطلاح سانسور شده؟؟؟
        وقتی خیلی از نظرات،ساده تایید میشن چرا دفاعیه من باید اصلاح بشه اونهم درصورتی که کاملا مودبانه بیان شده.
        منتظر پاسختون هستم
        باسپاس

      • محمد باقریان

        خوبه میبینم نظراتی مثل سونی دوستان میدم اینهمه هجمه به همراه داره.بخدا من کاری نکردم فقط مثل سونی دوستان نظر دادم همین.شک داشتی که میخرمش گفتی نخر!؟
        درضمن بالا گفتم اینجا هم میگم.سونی بزرگه دوستداشتنیه و خودم هم توی بخش کنسول و فیلم و بازی قبولش دارم.این به کنار.همه حرف من روی بخش سونی موبایلش هست و البته سونی رو کاری ندارم.کاربرهاشو توی این سایت کار دارم.ادعا الکی نکنید بابا.همین بخدا.چرا میاید سامسونگ واپل و الجی رو میکوبید با 4 تا شایعه بعد که نوبت ما میرسه میگید نکن؟؟؟؟
        البته شما جزئ اون افراد تا بحال نبودید اما روی من کلی هست به سونی دوستان.4 کا داره امپلی داره حاشیش واسه امپلیش هست و……..اوففففف.که چی؟بعد بیاد جلوی گوشی 6 ماه پیش هیچ چیز خاصی نداشته باشه که واقعا بشه اس4 رو فروخت و اون رو خرید؟؟؟؟
        من سنگ کسی رو به سینه نزدم و نمیزنم.اما دنبال بهترینم از هرنظر نه فقط بدنه خوشکل و ضد اب بودن.در ضمن گیریم که زوم 5 برابر هم داشته باشه.اولن که با 20 مگا پیکسل که اینو هم نداشت باید چالش میکرد همینجا.دوما اونهمه نرم افزار سونی رو دوستان میگن به درد نخور و تبلیغاتی.وجدانا زوم 3برابر چقدر به درد شما میخوره؟؟چند نفر بنطرت ازش استفاده میکنن؟؟این بهتره یا تاچ شناور اس4 و یا سیل نرم افزاریش؟
        نکته بعدی اینکه نوت3 رو باید با نسل قبلش یعنی نوت2 مقایسه کنی نه اس4!!!این دو دنیای متفاوت دارن و دو قشر مختلف رو نشونه گرفتن.ولی بازهم دیدیم که سامسونگ به نرم افزارهای سری اس بسنده نکرد و کلی نرم افزار مخصوص اس پن و سری نوت معرفی کرد.موفق باشید

        • محمد فصاحت

          نه ببینید گاهی اوقات ما راه رو عوضی میریم گاهی اوقات اصلا عوضی راه میریم.
          بحث این که چون اونا این طوری گفتند پس منم همونطوری میگم اشتباهه.
          شما میتونی خیلی زیبا نظرت رو بیان کنی و به چیزی هم بی مهری نکنی.
          این نظر شماست که اس4 ارزش خریدش بیشتره و محترم ولی این که ازروی همین نظرتون نتیجه گیری کنید که سونی کاری نکرده غلطه.
          زوم کردن هم وقتی براتون مهم میشه که بخواید از یک منظره سیع یا دور فیلم برداری کنید.
          ما یک درسی داشتیم به اسم آمار،شما باید جامعه آماری تون مختلف باشه وگوناگون نه این که بگید چون واسه من نشده پس واسه بقیه هم نمیشه پس به درد نخوره این ضد آب بودن.
          آیا معیار زیبایی و مقاومت جرو بهترین ها نیست؟صرفا جنبه فرعی داره؟
          واژه 4k هم به لطف سونی هنوز هست و باب شده چون در ces2012 قرار شد که از ultrahd استفاده بشه ولی سونی نپذیرفت.(میدونم ربطی نداشت ولی باید میگفتم :دی)
          هر کاربری میتونه نظرش رو بگه لی به شخصه برام مهمه که توهینی درش نباشه و زیادی هم بی اسا نباشه.میخاد سونی باشه میخواد سامی یا glx!!!
          من کاملا حس ،نمیدونم باید گفت علاقه یا چیز دیگه، رو به سامسونگ در نظراتتون میبینم نه منطق.
          درکل موفق باشید و امیدوارم همیشه از سامسونگ، راضی و خوشنود باشید وکمتر به باقیه برندهای دیگه بپردازید و بی جهت خودتون رو درگیر نکنید.
          شاد باشید , پیروز

          • saleh r

            آقای باقریان فرضا طرفدران سونی بر اساس شایعه های موجود در نت ادعاهایی از جمله 4k کردند.
            شما ها خودتون برای سنسور تشخیص اثر انگشت نوت 3 ادعاها نکردید؟!!
            پس چیزی که عوض داره، گله نداره.
            چیزهای خاص زیادی درش هست که ممکنه توسط شما دیده نشه، چون تعصب دارید. اما بقیه و کارشناسان میبینند.

            • محمد باقریان

              محمد باقریان

              07 مهر 1392 . 14:08

              حرفی رو که من زدم رو عینا کپی کنید تا دوستان نظر بدن روش.من گفتم اگر سنسور داشته باشه عالیه و میتونه همه رقبا رو به خاک و خون بکشه.لطفا ادعاهای من رو مقابل دوستان خودتون بذارید.درضمن من نمیام بر اساس خبر کل یک شرکت رو به باد فنا بدم!کاری که سر همین 4کا و امپلی مقابل سامی کردن.در ضمن خود شما یادتون رفته هر خبری از سامی میشد شما اولین کامنت رو میذاشتین و میگفتید این که چیزی نیست که این فایده نداره.این اینطور هست.اون اونطور هست.بدون هیچ دلیلی تخریب میکردید حالا یا خبر بود یا گجت.

          • محمد باقریان

            این توضیحات رو دادم که بگم روی صحبت من با کسی بد که چندین ماه اعصاب مارو ریخته بود بهم و روی هیچ اصولی استوار نبود و کلی جنگ به راه انداخت و الان خبری ازش نیست.چون ادعا داره و الان موقع ضایع شدنش هست نیست.همین.شما به خودت نگیر.

    • saleh r

      خوشحالم که میبینم آقای باقریان اینقدر ذوق زده هستند.
      در صورتی که بالاتر از S4 هم وجود داره و اون HTC ONE هست.
      همین که سامسونگ گفته بعد از سالها میخواد از بدنه پلاستیک دست بکشه، امید نیست که به شماها داده؟!!
      طراحی چند بخش داره:
      زیبایی، متریال، مقاومت، ارگونومی که تنها سامسونگ در بخش ارگونومی برتری داره.
      ضمنا Z1 به دلیل خمیده طراحی شدن دور تا دور گوشی، اصلا مثل Z در دست جای نمیگیره.
      دوربین این گوشی بهترین دوربینها رو هم پشت سر گذاشته با نصف مگاپیکسل اونها و ضخامت 8.5 میلیمتر!
      بنچمارک ها هم فقط برای افراد مبتدی در این سطح ارزش داره.

      • محمد باقریان

        آقای صالح دوق زدگی از آن شما و دوستانتون هست که مطمئنا بعد این بررسی ذوقتون فروکش کرده و منطقی تر شدین!!!فیلمبرداری 4کا و آمپلی آره؟؟؟نکنه نسخه نهایی رو تست نکردن آره نسخه نهایی قراره اول واسه شماها بیاد بعد سایتهای معتبر!!!!!!واقعا که هرچقدر سونی از خجالتتون در میاد باز هم شما دست بردار نیستید از ادعاهای بی پایه اساس.
        اصلا وان 1.نامبر وانه وان.اول دنیا شد اچ تی سی رفت خب به سونی چه؟؟؟اینجا بحثی از وان یا اچ تی سی هست؟؟؟وان فقط کیفیت بدنه اش بالاتره.فقط.بقیه موارد رو در رو یا شکست خورد یا مساوی بوده.البته اگر منطقی نگاه کنیم و کارشناس هارو متهم نکنیم!!!وگرنه از دیدگاه شما فقط خودتون مهمید و سونی!!یادمون نرفته دوستان میگفتن ایفون از زد یو کمتره!!پایین تره یا اینکه ………..بیخیال صالح جان خودت از من وارد تری که چیا گفته شده و چیا ادعا شده.خوش باشین با پرچمدارتون.
        واقعا ی گوشی ندارین بیاد جلو اس4 وایسه که حرف از ی شرکت دیگه نزنید؟؟؟نرید پشت ی شکرت دیگه قایم شید بگید این بهتره؟؟؟

        • saleh r

          این بررسی نشون داد که در کل S4 حرف زیادی به اضافه گفتن نداره اگر 4 تا نرم افزار از گوگل پلی دانلود کنی.
          تاچ شناور با انگشتم که اول از سوی سونی در سولا استفاده شد و چون بیشتر جنبه نمایشی داره، سونی دیگه فقط در SP استفادش کرد.
          htc one رو گفتم که خیلی از جاها بهترین گوشی سال انتخاب شد از جمله EISA.
          یعنی بالاتر از S4 شما هم هست که باید با Z1 مقایسه بشه.
          مطمئنا کارشناسان بر خلاف شما فقط بخاطر طراحی و کیفیت ساخت یه گوشی رو بهترین انتخاب نمیکنند. فرصت کردید با htc one کار کنید.

          • محمد باقریان

            فکر میکنم لازم نباشه همه با وان کار کنن تا برای شما توضیح بدن.بهترین کسی که میتونه جواب شما رو بده پویا خان هست که همزمان داره از سامی و اچ تی سی و اپل استفاده میکنه.بهتره شما ازش بپرسی وان یا اس4.و البته اینکه مشکلات وان چیه.

            • saleh r

              saleh r

              07 مهر 1392 . 14:32

              بهترین فرد کسیست که طرفدار تعصبی هیچ برندی نیست.
              خود شما میدونید که تقریبا در همه لیستها htc one بالاتر از s4 شده. شاید 90 درصد.
              در eisa هم بعد از 3 سال که سامسونگ میشد، htc one شد.
              اینها بی دلیل نیست.
              من با هر دو کار کردم

  6. ALIrEZA S.O.N.Y

    با سلام کجا میتونم عکس آپولود کنم?

  7. ALIrEZA S.O.N.Y

    خیلی ممنون.

  8. سمیرا مانی

    سلام
    هر دو اسمارت فون فوق العاده عالی و خوبن.اما به دلیل اعتمادی که به محصولات سامسونگ دارم و خودم هم حدود 4-5 ماه هست با اس 4 کار می کنم به نظرم اس 4 گزینه خوبی برای خریده.
    در مورد z1 هم علیرغم همه خوبی ها و امکاناتی که داره اما نقاط ضعفی هم داره مثل باتری و حاشیه زیاد صفحه نمایش.البته این نظر منه.اینم بگم که این اسمارت فون واقعا خوبه و به هر حال هر گوشی مشکلاتی داره مثل بدنه پلاستیکی اس 4

  9. ALIrEZA S.O.N.Y

    دوستان دارم یه چیزی آماده میکنم که نشون میده دوربین زد 1 حتی به لومیا 1020 هم رحم نمیکنه انشااله فردا آمادست حد اقل تو عکاسی زد1 بهترین دوربین تا به این تاریخ دربین تمامی اسمارت فون هاست تو فیلمبرداری با اختلاف کم پشت سر لومیا 1020 قرار میگیره و دوم میشه فیلم برداری اس 4 هم کلا تعطیله اس 3 که تو فیلم برداری واقعا شاهکار بود ولی اس 4 خیلی پس رفت کرده تو دوربین.

  10. Nexter

    فقط می تونم بگم که هر دو اسمارت فون عالین و انتخاب فقط بستگی به سلیقه داره.تشکر

  11. من فک می کنم به جایی رسیده باشیم که بشه گفت اسمارت فون ها به کمال رسیدن. دیگه واقعن بحث بین خوب بودن و بد بودن یه امر مسخره هست.
    واقعن کی می تونه بگه خرید S4 ، Z 1 ، G2 ، 5s، one و کلی اسمارت فون دیگه اشتباه هست؟ در ضمن تشخیص خوب یا بد بودن یه چیزی یه امر بیشتر سلیقه ای هست.

  12. پويا رحمانی

    اول از همه جا داره از آقای قهاری عزیز تشکر ویژه ای داشته باشم که زحمت این مطلب طولانی رو کشیدن
    اما در رابطه با مقایسه کاملا قابل پیشبینی بود و البته منطقی. من با همه موارد موافقم و با توجه به سن 5-6 ماه جوان تر Z1 برتری محسوسش هم دور از انتظار نبود اما انصافا اس4 با وجود سن بالاتر کماکان یکی از بهترین ها در رده خودش هستش و هنوز حرفای زیادی برای گفتن داره
    با توجه به همسن بودن Z1 و نوت3 اگه مقایسه بین اون2 تا انجام بشه شاید عادلانه تر به نظر برسه هرچند که اختلاف سایز 0.7 اینپی شاید مانع از انجام این کار شه
    در کل به هوادارای سونی تبریک می گم که صاحب یک محصول قدرتمند شدن

    • turk_az

      دقیقیاً منم همین حرف رو قبلاً گفتم که زد 1 باید با Note III مقایسه بشه
      پویا جان اشتباه نکن درسته 0.7 اینچ در صفحه نمایش باهم تفاوت دارند ولی زد 1 با حاشیه هایی که داره چندان هم از Note III کوچیکتر نیست !!!!

  13. arm64

    هردو اسمارتفون عالیه آرزومه که یکی رو داشته باشم

  14. saleh r

    بعضی دوستان هنوز علت حاشیه بیشتر Z1 رو نمیدونند.
    سونی با تولید ZL براحتی نشون داد که میتونه کم حاشیه ترین گوشی 5 اینچی رو تولید کنه که حتی از S4 هم کوچیکتره.
    قابلیت ضدآب باعث میشه شرکت به لحاظ فنی مجبور بشه که حاشیه رو بیشتر کنه.
    همونطور که حاشیه و ابعاد S4 active از Z هم بیشتر بود.
    اما حاشیه مزایایی هم داره مثل مقاومت خیلی بیشتر در مقابل سقوط ناگهانی گوشی و شکستن صفحه نمایش، عدم برخورد دست به صورت تصادفی به صفحه نمایش و….
    سونی برای جا دادن سنسور دوربین به این بزرگی هم مجبور شده از بالا حاشیه رو بیشتر کنه.
    حتما سونی دلیل محکمی برای حاشیه داشته، چون سونی از بهترین طراحان جهان در زمینه های مختلف استفاده میکنه.
    مثلا xperia ion که خیلیها به حاشیش ایراد میگرفتند، بهترین طراحی سال RED DOT رو گرفت یا همین آیفون 5 تقریبا از Z1 هم حاشیه بیشتری داره.
    بنظر من Z1 به جز صدا در باقی زمینه ها برتره. سایت Xperia blog هم گفته که بزودی آپدیتی برای Z1 میاد که مشکل باتری این گوشی رو مرتفع میکنه. یادتون باشه که مثلا اینجا گفته باتری Z1 در حالت مکالمه 15 ساعت میگیره، اما در تست gsmarena نزدیک 27 ساعت گرفت. gsmarena حتی از استامینا مود استفاده نکرده و گفته S4 وضعیت بهتری در استندبای داره اما اینجا برعکس گفته.
    phonearen لقب AMAZING CAMERA رو به Z1 داده.
    نرم افزارهای کارا هم که به وفور در فروشگاه گوگل موجوده.
    موفق باشید

    • امیر پارسا

      شما دارید طبق معمول به خاطر منافعتون یه چیزه غلط رو به عنوان حقیقت جا می اندازید بدون دلیل و سند
      این جریانه دلیلیتون که:
      “قابلیت ضدآب باعث میشه شرکت به لحاظ فنی مجبور بشه که حاشیه رو بیشتر کنه.”
      اینو ثابت کنید لطفا و دلایل صد من یه غاز نیارید
      کجا نوشته شده که قابلیت ضد اب باعث ایجاد حاشیه میشه؟!
      لطفا مثال نزنید و دلیل و سند بیارید
      این حاشیه ها هیچ ربطی به ضد اب بودن ندارند و به خاطر ضعف مهندسی هستند
      ——–
      درباره زد ال هم که مثال میزنید دائم سونی کار انچنانی نکرده.درسته که حاشیه ها رو کم کرده اما ضخامت رو زیادتر از معمول کرده!!! یعنی همون حجم بیشتر از معمول رو داره و این بار توی ضخامت!
      طراحی شاهکار اونه که شما یه گوشی با امکانات بالا بسازی با بیشترین مقدار صفحه و کمترین حجم و اندازه
      ——–
      درباره این اپدیت ها هم که مثله نقل و نبات قولشون رو میدی (انگار که با گروه فروشندگان حرفه ای سونی در ارتباطی ) هم من میگم مثله خودت:
      سامسونگ قول داده 4 تا اپدیت بده که صدا و تصویر و دوربین و باطری اس 4 722% بهتر بشه و به قول خودت زد وان رو له کنه!!!
      به قول معروف بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد!!!
      ————
      درباره نرم افزار هم مین بس که وقتی حرفه نرم افزار پخش موسیقی میشه میگین نمونه واکمن سونی هیج جای کهکشان موجود نیست اما نمونه باقی نرم افزارها همه توی گوگل پلی موجوده!

      عجبا که این تعصب چه ها که نمیکنه!!!

      • saleh r

        مثل اینکه بسیار عصبانی هستید که نمیدونم بخاطر به خطر افتادن منافعتون هست یا چیز دیگه.
        به هر حال سونی همه ساله در هر کجایی که جایزه طراحی داده اند، جز برندگان بوده و این نشون میده که چقدر در طراحی و مهندسیش برتره.
        سونی به کنار، یعنی اپل که اینقدر آیفون 4 اینچیش حاشیه داره، مهندسین طراحی بدی داره؟!! یا ضعف طراحی داره بهترین شرکت طراحی جهان؟!!!
        طراحی فقط زیبایی نیست و مقاومت این طراحی هم مهمه که سونی و اپل بهش اهمیت زیادی دادند که با اولین سقوط صفحه نمایش نابود نشه.
        من برای ضدآب بودن که تقریبا بر هیچکسی پوشیده نیست، مثال آوردم.
        گوشی S4 active در مقابل S4 اصلی. همه قطعات غیر صفحه نمایش همونه پس چرا ابعاد فرق کرده یا دکمه ها سخت افزاری شدند و…..؟!!
        شما ضد حرف منو ثابت کن. چون همه چیز در اینترنت موجود نیست و بحث تخصصی هست.
        آپدیت هم مدرک دارم که میگم قدرت باتری رو افزایش میده.
        http://www.xperiablog.net/2013/09/25/new-xperia-z1-update-on-the-horizon-14-1-g-2-213/
        مثلا در تست پخش ویدئو سایت gsmarena نصف عدد سایت engadet که 12 ساعت هست رو بدست آورده. شاید هم نور صفحه روی 60-70 درصد بوده در engadet و در gsmarena روی 100 درصد که کمتر کسی در گوشی های LCD دار نور روی 100 درصد میذاره، مگر در نور خورشید.
        من نگفتم همه نرم افزارهای S4 مشابه داره. گفتم بعضی هاش. میزان استفاده هم مهمه.
        در بخش نرم افزاری در بعضی جاها برتری با S4 هست و در بعضی جاها با Z1.
        واقعا که تعصب چه کار میکنه.
        شما از ماهیت 1 میلیون نرم افزار موجود در گوگل پلی به طور کامل باخبرید؟!!

        • امیر پارسا

          خدا بیامرزه ملا نصرالدین رو
          یه میخ کوبید مثله شمــــــــــا روی زمین و گفت این مرکز زمینه حالا هرکی میگه نه متر کنه!!!
          شما مدعی هستی این حاشیه ها به خاطر ضد اب بودنه حالا من باید ضدش ثابت کنم؟!!!!
          عجبــــــــــــا از کرامات این صالح خان ما!!!
          بعدش چرا شما دائم پای بقیه شرکتا رو میکشی وسط؟!
          همون ایفون هم نسبت به سایز صفحه و ضخامت جزو کمترین حجم هاست و قابله مقایسه با محصولات “پرحاشیه” سونی نیست!!!
          شما ادعات رو ثابت کنید که حاشیه ها بخاطر ضد اب بودنه وگرنه لطفـــــــا دیگه از این ادعاهای پوچ و توخالی نفرمایید
          مثال هم نیارید بلکه یه سند از سایت طراحی و دیزاین بیار که حرفت رو ثابت کنه!
          فعلا برو لینکت رو بیار تا بعد برسیم به باقی ادعاها*****!!!

          • saleh r

            ادعا حرف شماست نه من.
            شما در مورد S4 و S4 active توشیح بده تا برسیم به سایت طراحی و باقی شعارها و….
            در ضمن بهت گفتم که این بحثها تخصصی است و در حیطه سواد و من شما نیست.
            من فقط بر اساس شواهد میگم و هیچکسی هم نیست که قبول نکنه ضدآب بودن در طراحی محدودیتهایی ایجاد میکنه.
            شاید هم فقط بخاطر افزایش مقاومت گوشی بوده.
            وقتی استیو جابز با اون شرکت رویاییش در طراحی، از طراحی های سونی تعریف میکنه، دیگه معلومه حرف چه کسی ادعاست!!

            • امیر پارسا

              امیر پارسا

              06 مهر 1392 . 15:47

              عجبــــــــا
              ادعا حرفه منه؟!!!!!! :)
              اول ادعا میکنی میکنی حاشیه های بزرگ زد و زد وان ماله ضد اب بودنه
              بعد که میگن ثابت کن میگی شماها ضدش رو ثابت کنید! :)
              بعد هم که میبینی سندی نداری و حرفت و ادعات دروغ و واهیه میگیبراساس شواهد میگم
              ببین برادر من اینجا کسی براش اصلا نظرات و اعتقادات شما مهم نیست
              اون بالا ادعایی کردی مبنی بر اینکه حاشیه های بزرگ گوشی های سونی بخاطر ضد اب بودنه
              نه ازت مثال می خوایم و نه نظراتت رو
              فط ازت می خوایم که این ادعا رو با 4تا سند از 4تا فروم با اعتبار دیزاین و طراحی ثابت کنی
              و اگه میگی موجود نیست(که اون بالا گفتی) پس لطفا دیگه وقت خواننده ها و پهنای باند سایت رو با ادعاهای دروغ و واهی و بر پایه باد هوا نگیر!
              با تشکر فراوان :)

        • امیر پارسا

          الان دیدم این قسمت جوابت رو جناب صالح!
          “چون همه چیز در اینترنت موجود نیست و بحث تخصصی هست.”

          پس یعنی شما داری ادعایی میکنی که توی نت هم نیست درسته؟!
          تخصصیه؟!!!
          اشکال نداره.بفرما این گوی و این میدان
          تخصصی واسمون توضیح بده ربط بین حاشیه های بزرگ گوشی های سونی و ضد بودنشون رو
          البته شاید این تخصص رو فقط شما داری و ماها نمی تونیم درکش کنیم؟!!!
          ادعای واهی کردن اسونه برادر اما…
          من نمیگم حرفت اشتباه هستا.فقط میخوام علتش رو بگی تا ماهم مثله خودت از ظلم بیایم بیرون!
          تمامه سایت منتظر پاسخ **** شما هستند :)))))

          • saleh r

            بحث با شما فایده نداره چون بیشتر به دنبال به حاشیه کشیدن بحث و تمسخر هستید نه جواب.
            اگر با ریاضی آشنا باشید، وقتی شما میگی ضدآب بودن تاثیری در حاشیه نداره و من مثال نقض میارم، حرف شما رد میشه به طور کل.
            گرچه حاشیه دلایل دیگه ای مثل مقاومت بیشتر یا در Z1 سنسور دوربین هم میتونه داشته باشه.

  15. saleh r

    دوستان کسی میدونه چرا مثلا بین اندازه گیری کنتراست Gsmarena و phonearena تفاوت هست؟!!
    مثلا برای Z1 و G2 در gsmarena:
    کنتراست:
    Z1: 1513
    G2: 1495
    در سایت phonearena:
    Z1: 1353
    G2: 1503
    ولی فون آرنا خوب کاری کرده که روشنایی صفحه نمایش های مختلف رو نشون داده.
    ولی این تفاوتها برای من عجیبه!

  16. Delsin Rowe

    هر دو از بهترین ها هستن و نمیشه با قطعیت گفت کدوم بهتره اما نظر خودم بزرگترین نقطه قوت سامسونگ تو رابط کاربریشه که نسبت به رابط کاربری سونی کاملتره. در سایر موارد از جمله جنس بدنه (که البته خودم هیچ مشکلی با جنس بلاستیکی ندارم و بعضیها بیش از حد بزرگش میکنن) و دوریبن (با توجه به دوربین عالی زد1 و البته دیرتر معرفی شدن زد1) و پردازنده و طراحی(نظر شخصی) و زد اب و گدوغبار بودن سونی نسبت به سامسونگ برتری داره. صفحه نمایشهای هردو هم که از بهترینها هستن و نمیشه گفت کدوم بهتره.
    با توجه به از دست دادن دو اسمارتفون قبلیم(ارک اس و گلگسی اس 2) به وسیله اب یکی از فاکتورهام برای انتخاب یه پرچم دار قابلیت زداب بودنه و مطمنا سونی زد1 رو به و کلا سری زد سونی رو به سایر 1رچمدارها ترجیح میدم.

  17. احد

    خانم مانی حاشیه زیاد اگه برای شما عیبه برای ما مزیته وقتی گوشی زمین بخوره اونجا مشخص میشه کی باید 1 میلیون تومن پول ال سی دی بده
    اونی که زد1 داره یا اونی که اس4 یا ال جی جی2 داره یا نوت3 داره؟

  18. محمدرضا معزز

    اگه مقایسه ای صورت میگیره صرفا جهت این نیست که بگن رقبای z1 همسطحن باهاش یا بهش نزدیکن که مقایسه میشن بلکه فقط مقایسه ها جهت اینه که بگن چقدر پیشرفت داشته پرچمدار نیمه دوم سال با پرچمدار نیمه اول سال. وگرنه الان z1 رقیب نزدیکی نمیبینه در کنار خودش.

  19. محمد باقریان

    اره معزز جان اصلا کسی به گرد زد وان نمیرسه که. همه این کارشناسها از سامی پول میگیرن!استاندارد سونی هست.همه جا ازش صحبته توی مقایسه ها اوله.ایفون میاد با سونی مقایسه میشه.تست میخان بگیرن سونی رو میبرن کاستوم رام میخان بدن سونی اوله.بباف دیگه.کنتور که نداره.رقیبی هم نمیبینه.صدر جدول فروش رو دستش گرفته و به هیچکی اجازه نمیده……اخ راس میگی فروش که عامل موفقیت و خوب بودن نیست.دو سه تا بفروشه یعنی خیلی خوبه که هیچکس نیومده بخره.

  20. saleh r

    در آخر بگم که مثلا بعضی از طرفداران سامسونگ میگن که جنس بدنه براشون مهم نیست، اما وقتی یه طرفدار سونی بگه برای من زاویه دید حتی 140 درجه به بعد مهم نیست، مفسد تکنولوژی لقب میگیره.
    درصورتی که معلومه کدوم استفاده بیشتری داره.
    یا مثلا در بخش نرم افزار که مشابهش یا بهترشو سونی داره یا سامسونگ مشابه و بهترشو داره:
    مولتی ویندو: اسمال app چندگانه
    گروپ پلی صوتی سامسونگ: وان تاچ mirroring سونی که هم صوتی است هم تصویری. گرچه هردو سالی یکبار هم استفاده نمیشن.
    سامسونگ هاب و سامسونگ app : سونی select، سونی ریدر، پلی استیشن network
    —————
    مثلا سونی برنامه های socialife و پلی استیشن موبایل و قابلیت بازی با دسته های ps3 و ps4 داره و کاملا با ps4 مچ هست،
    یا سامسونگ مثلا قابلیتهای چشمی داره.
    این ها هم در کل استفاده خاصی ندارند و در گوشیهای سامسونگ حتی خیلی مواقع کار نمیده یا کالیبره نیست. این ادعا نیست و حتی خیلی از سایتهای ایرانی بهش اشاره کردند.
    مثلا پلی استیشن موبایل هم برای بعضی کشورهای اورمیانه است که ایران جزئش نیست.
    ——–
    مثلا سامسونگ در بخش دوربین یه سری نرم افزار داره مثل عکس گرفتن با صدا و dual shot و سونی هم یه سری مثل info eye و Social live و Timeshift burst و AR effect .
    ——-
    در بخش مالتی مدیا هم مثلا سونی اینتر فیس بهتری داره و کلا محیط حرفه ای تری داره، چون کارشه اما سامسونگ کدک بیشتری رو ساپورت میکنه.
    ———-
    مثلا عوض کردن آهنگ با حرکت دست خیلی وقت پیش برنامشو دیده بودم.
    در کل منظور نظر من این بود که خیلیها از امکانات نرم افزاری سونی بیخبرند، چون کمتر توی بوق میره و عیب از خود سونیست که کمتر تبلیغ میکنه در این زمینه ها.
    و منظور دوم اینکه هر دو کمپانی نرم افزار زیادی روی گوشیشون دارند، اما استفاده خاصی ندارند و فقط جنبه تبلیغی دارند.
    به کاربر معمولا با اسمارت فونش وبگردی میکنه، فیلم و عکس میبینه، آهنگ گوش میده، گاهی فوتوشاپ، گاهی بازی، تماس، اسمس ، گشت در شبکه های اجتماعی و گاهی هم عکس و فیلم میگیره.
    پس نرم افزارهای این موارد باید خیلی قوی باشند، چون استفاده 90 درصدی از اینهاست.
    زرق و برق بدرد نمیخوره، استفاده مهمه.
    میدونم که حالا بهم انتقادات زیادی میشه، اما من بدون تعصب این نظرو دادم

  21. saleh r

    یا مثلا سامسونگ تاچ شناور گذاشته و مثلا سونی قابلیت عکسبرداری و فیلمبرداری زیر آب.
    منظور این نیست که اینها مشابهند، منظور اینه که اون گوشی یه سری قابلیت داره که اون نداره و بالعکس.
    مثلا گوشی سامسونگ خوشدست تره و باتری قابل تعویض داره، اما گوشی سونی زیباتره، مقاومتره و متریال خیلی بهتری درش استفاده شده.
    یا مثلا سامسونگ نرم افزار امنیتی knox رو روی گوشیهاش گذاشته و سونی هم ویروس کش مکافی و هم نرم افزار امنیتی my xperia که این دومی برای بعضی گوشیها مثل ZR عرضه شده و بزودی برای باقی گوشیها هم عرضه میشه.

  22. محمد باقریان

    گذاشتن چندتا اسم مقابل چندتا اسم کار ساده ایه.اگر میخوایت وقعا جلوی هم بذارید نرم افزارهارو چ واسه سونی چه نرم افزارهایی که بوده و هست به قول خودتون واقعا دونه به دونه تجربه کنید و بعد بگید.در مورد همون سنسور پشمی بگم مه خودم شخصا خونده بودم که خوب عمل نمیکنه و کارایی نداره.اما وقتی روی اس4 دیدم اصلا چیزی نبود که شنیده بودم.به نگاه کردن به صفحه چشمهاتو میشناسه وقتی توی وب هستی مثلا.بعد فقط کافیه چند میلی متر پایین یا بالا ببری گوشی رو به راحتی بالا پایین میشه صفحه و حتی میتونی سرعتش رو کنترل کنی.مثلا 1 میلیمتر کج کنی یواش میاد میاد بیشتر کنی سریعتر میاد.اصلا اونطور نیست که گفتن باید اینقدر کج کنی تا بفهمه و صفحه رو بالا پایین کنه.خیلی هم لذت بخشه وحقیقتا از دست راحت تره.این فقط ی نمونه بود.
    در مورد اسمال اپ سونی که به تازگی اومده بهتره بری ببینی که خیلی کمتر برنامه رو ساپورت میکنه و اصلا قابل قیاس نیست با مولتی ویندوز سامی.ولی چون مثلا کاراییشون یکی هست شما میگی سونی هم داره.شما که از کیفیت بدنه میگین بهتره از کیفت اپ ها هم بگین.مطمئن باشید اگر نرم افزارهای سونی توی بوق نرفته مالی نبوده که توی بوق بره.چطور از 10 تا تبلیغ سونی 8تاش مستقیم به ضد آب بودن اشاره داره و2تاش غیر مستقیم اشاره میکنه؟چون این قضیه هست توی گوشی سونی و قابلیت خوبی هم هست.اما اگر میخواین ببینید عمق فاجعه نرم افزار سونی رو برید بررسی نرم افزاری فبلت سونی رو ببینید که حتی سونی وقت نذاشته واسه صفحه بزرگش بهینه کنه لانچرش رو.
    اینکه نرم افزار سامسونگ قوی هست رو نمیشه انکار کرد.لطفا با بی منطقی نخواین زیر سوال ببرید.

    • saleh r

      در بخش فبلت قبول دارم که بهینه نشده که ناشی از عجله بوده اما در بخش های دیگه اصلا با حرفاتون موافق نیستم. شاید با اندرویدهای بعدی بهینه بشه.
      شما میگی همه سایتهای بررسی در مورد کالیبره نبودن سنسور چشمی اشتباه میگن و فقط شما صحیح؟!!
      سونی روی کیفیت ساختش تاکید میکنه چون نرم افزارو میشه پیدا کرد و دانلود کرد، اما طراحی و کیفیت ساخت دانلود کردنی نیست.
      ضمنا small app ها خیلی در z1 و Z Ultra پیشرفت کردند و تعدادشونم زیاد شده.
      سونی هر نرم افزاری روی گوشیش گذشاته چه بی استفاده چه با استفاده، حداقل خوب ار میکنه.
      هیچ فاجعه ای هم وجود نداره چون مطمئنم شما با اندروید 4.2.2 سونی بخصوص بر روی Z1 کار نکردید و گوگل پلی و 1 میلیون اپلیکیشن متنوع هم در دسترسه.
      من اسم جلوی اسم نذاشتم. قابلیتهارو مقایسه کردم.
      این کاربره که تصمیم میگیره کدوم بیشتر بدردش میخوره نه من و شما.
      در کل سونی باید بیشتر روی نرم افزارهاش کار کنه و رابط ps vita رو به گوشیهاش بیاره تا همه رو پشت سر بذاره.
      سامسونگ هم باید روی طراحیهاش، کیفیت ساخت و روشنایی صفحه نمایشهاش بیشتر کار کنه.

  23. mamadquf

    صالح جان توضیحات کاملی ارائه داد ضمن اینکه بعضی دوستان مثل آقای باقریان و پارسا دارن مهندسی و کیفیت ساخت ژاپنی را با کره ای ها مقایسه میکنن و بعضاََ به حاشیه های بالا و پایین صفه نمایش گیر میدن که انصافا دیگه هرکسی میدونه این حاشیه های زیاد به علت ضدآب بودن و امنیت صفه نمایش گجت هستش. اینو سونی بهش اشاره کرده و از نظر خیلیا اصلا ایراد محسوب نمیشه و بسیار زیباتره و مزیتم داره. حالا اینکه شما اطلاعاتتون محدوده و دنبال سند و منبع هستید به ما ربطی نداره و تلف کردن وقته پیش بردن این بحث.
    سونی برندی هست که لنز20مگاپیکسل G از Exmor RS و موتور پردازش عکس BIONZبرای موبایل رو با هم ترکیب می‌کنه و تو ضخامت 8میلیمتر بکار میبره. حتی ضاهر گوشی رو هم خراب نمیکنه.
    سونی برندیه که واسه بالا بردن امنیت گوشیهاش اونارو با مواد درجه 1 و مستحکم تولید میکنه و با گواهی ضدآب بیمه میکنه. بنظره من ضدآب بودن گوشی یه امر ضروریه و گوشیهایی که فاقد این ویژگی باشن یه نقطه ضعف محسوب میشه. (خداییش سونی به مشتریاش احترام میزاره)
    بنظرت کره ای ها همچین کاری میتونن بکنن؟ یا پلاستیک تولید میکنن؟
    اینم عکس شاسی و مهندسی ساخت Z1 … بنظرتون کُره ای ها اسباب بازی نمیسازن؟
    http://img.pcwar.com/thumbnail.php

    • امیر پارسا

      یعنی شما و دوستانتون هرچقدر دلتون خواست می تونید حرفای بی ربط و ادعاهای بی اساس بزنید و بعد اگه کسی ازتون منبع و سند خواست در جوابش میگید :
      “حالا اینکه شما اطلاعاتتون محدوده و دنبال سند و منبع هستید به ما ربطی نداره و تلف کردن وقته پیش بردن این بحث”!!!!!!!!!!!!!!!
      شما دیگه اخرشی اخوی!
      من از طرف بچه های سایت از اینکه وقت گران بهای شما رو با اطلاعات محدودمون گرفتیم معذرت فراوان می خوایم.با بزگواریتون ما کم سوادان را ببخشید!

    • امیر پارسا

      برادر من دروغ و حرف بی اساس تا کی؟!
      خدا شاهده کازو هیرایی رو از حرفایی که شما میزنید از تعجب شاخ در میاره!
      مثلا این عکسی که گذاشتی
      کالبدشکافی زد وان افسانه ای تویiFixit هست
      این سایت هم انجام داده
      http://www.cnbeta.com/articles/252576.htm
      اگه تونستی ربط این عکسی که گذاشتی با قطعات زد وان رو بگی جایزه داری پیشه من!
      اصلا همچین چیزی توی زد وان نیست نگرد اخوی!
      دست بردارین از این همه ادعای پوچ و تو خالی
      اونم از صالح که هنوز دارهدنباله سند ادعای واهیش درباره ربط حاشیه و ضداب بودن میگرده!

      • saleh r

        سند واهی؟!!
        من با مثال نقضم طبق قوانین ریاضی حرف شمار و به کل رد کردم.
        اگر شما سندهای غیر واهی دارید، رو کنید!!

      • ایمان علیزاده

        امیر خان پارسا
        چرا باید جهل و ناآگاهی خودتون نسبت به یک مساله رو دروغ و حرف بی اساس بدونی؟؟
        اون تصویری که mamadquf گذاشته بخشی از فرآیند تولید فریم آلومینیومی Z1 هست. ( دقیقاَ بعد از اینکه آلومینیوم با دستگاههای extrusion قالب دهی شده و زمان برش دهی با دستگاه های CNC)
        البته جهت اطلاع شما بعد از برش بوسیله CNC یک مرحله انودیزه شدن هم داره.
        برای اطمینان از عدم دروغ گویی و حرف بی اساس زدن من هم میتونی لینک زیر رو چک کنی اخوی:
        http://www.gsmarena.com/sony_xperia_z1_ifa_2013-review-977p2.php

        فکر کنم این جمله خودت رو باید اینجا در جواب خودت گفت :”انصافا اعتماد به نفس شماها در قضاوت درست و غلط و حقیقت و دروغ واقعا در حد کهکشانه!”

        ضمناَ، جایزه اون دوستمون هم فراموش نشه :)

        • امیر پارسا

          جناب مهندس علیزاده@
          با سپاس فراوان که سوادتون رو در پروسه های تولید به رخ مون میکشید!
          اما حالا شما که اینقدر توی پروسه تولید با سی ان سی مجرب و با دانش هستید اینم برای دوستان توضیح بدید که این قطعه هیچ ربطی به زد وان نداره و توی نمایشگاه از طرف سونی برای بازارگرمی ***** ازش عکسی منتشر شده
          اون محصول نهایی که مهمه و توی جریان تولید با سی ان سی میشه شمش رو به هر شکلی تراش داد اما در اخر برای زد وان به شکل نوار باریک دور گوشی در میاد!
          دیگه لطفا شما خودتو گول نزن و یا اینکه بهمون نشون بده همچین قطعه ای توی زد وان هست
          که البته از شرکتی با اصالتی مثله سونی بعید بود که بخواد با قطعه ای که ربطی نداره به محصول نهایی ذهن مشتری رو گول بزنه!
          مثلا الان اون دوستمون به خاطر این ***** سونی فکر میکنه همچین قطعه ای توی زد وان هست!!!!!
          که نیست نگردین!
          متاسفانه شما هم انگار رو به **** اوردین!
          بازهم میگم هرکس همچین قطعه ای با این شکل پیدا کرد توی زد وان جایزه داره
          ا

          • saleh r

            باز هم حرف ایمان علیزاده رو نگرفتی. این قالبه و بعدا برش میخوره.
            سونی هم در نمایشگاه گفته بود که این قالب اولیه است.
            باز شما میخواهی به سونی لقبهای تقلب و…. رو بچسبونی که نمیچسبه. تلاش نکن.

            • امیر پارسا

              امیر پارسا

              08 مهر 1392 . 16:36

              من حرف اقای علیزاده رو وقتی سونی این عکسا رو انشار داد توی رونمایی زد وان گرفتم!
              جریانه اینه:
              وقتی می خوان گوشی مثله ایفون یا زد وان با بدنه فلزی رو بسازن یه تیکه شمش الومینیوم رو میدن به سی ان سی و تراش خورده تحویل میگیرن
              حالا شکل قطعه فلزی زد وان فقط یه فرم هستش
              اما سونی توی نمایشگاه اومد چندتا از این شمش های نیمه کاره رو نمایش داد که مشتری ها مثله این دوستمون به اشتباه بیفتن و تصور کنند همچین چیزی توی زد وان هست
              درصورتی که نیست و منم به این دوستمون گفتم اگه همچین چیزی توی زد وان پیدا کردی جایزه داری!
              شما به این کاره سونی میگی چی جز به اشتباه انداختن مشتری؟!
              بازهم میگم همچین چیزی توی زد وان وجود نداره و این یه شمشه که فقط به این شکل تراش خورده و درنهایت ازش فقط یه فرم نازک میمونه که توی زد وان استفاده شده و برای بازار گرمی سونی عکسش رو منتشر کرده
              متاسفانه شما و جناب علیزاده کاملا متوجه حرف من هستید و میدونید این فقط برای به اشتباه انداختن مشتری هاست
              قضاوت با دوستان
              ———
              راستی ما منتظریم صالح خان که ادعات رو درباره ربط بینه حاشیه ها و ضداب بودن رو ثابت کنی
              لطفا از ریاضی و فلسفه و زیست شناسی و الهیات برامون حرف نزن و سند از دنیای طراحی و دیزاین حرف بزن.کماکان منتظریم!!!!!!!!!!!!!!

            • امیر پارسا

              امیر پارسا

              08 مهر 1392 . 16:58

              صالح@
              الانم رفتم اخبار مربوط به این عکس رو توی نمایشگاه ای اف ای میدیدم و هیچ جا ندیدم سونی یا مسولانش این حرفی که شما الان زدی گفته باشن و فقط درباره این قطعه سکوت زیرکانه برای به اشتباه انداختن مشتری ها کردن
              حالا شما لطفا لینک اون خبری که الان گفتی که مسولان سونی گفتن این عکس قالب اولیه است رو برامون بزار لطفا
              این سکوت بشدت متقلابانه بو متاسفانه و دلم می خواد بر خلاف حرفم رو ثابت کنی و ادعات صحیح باشه چون از شرکت با اصالت سونی این حرکات بعیده

            • ایمان علیزاده

              ایمان علیزاده

              08 مهر 1392 . 19:52

              جناب پارسا
              همونطور که در عکس موجود در لینک زیر میتونید مشاهده کنید، برروی هر قطعه برچسبی وجود داره که میشه به ترتیب مراحل تولید رو متوجه شد. بعلاوه اغلب وب سایت هایی که این قبیل عکس ها رو منتشر کردند در مورد فرآیند تولید فریم هم توضیح دادند. پس خیلی منطقی به نظر نمیاد که بخوایم این حرکت رو فریب مردم یا هر چیز دیگه ای بدونیم.
              http://www.gsmarena.com/showpic.php3?sImg=reviewsimg/sony-ifa-2013/phone/gsmarena_004.jpg&idReview=977&idPage=2

              هدف سونی هم از نمایش این قطعات در نمایشگاه این بوده که به مصرف کنندگان نشون بده که کیفیت محصول در چه حدی هست.
              ———
              در مورد حاشیه های Z1 هم اگر اشتباه نکنم Phonearena یا engadget بعد از معرفی Z1 از یکی از مسئولین سونی در نمایشگاه در مورد حاشیه های به نسبت زیاد گوشی در قسمت بالای دستگاه سوال کرد و جواب اون فرد این بود که گنجاندن دوربین جدید باعث شده که حاشیه های این گوشی کمی بیشتر بشه.

  24. امیر پارسا

    جناب علیزاده عزیز
    بسیار سپاس دارم از روشنگریتون و من مجاب شدم
    این جوری دوستمون هم که تصور میکردن همچین قطعه ای توی زد وان هست و اینو نشونه کیفیت زد وان میدونستن امیدوارم متوجه شده باشن که همچین چیزی توی زد وان موجود نمیباشد و فقط یه فرم نازک فلزی هست توی زد وان
    درباره بخش دوم جوابتون هم بینهایت سپاس دارم و ازتون تقاضا میکنم هروقت دوستانه سونی دوستتون مثله صالح از این ادعاهای واهی و پوچ کردن و دلیل تراشیدن که این حاشیه ها ماله ضداب بودنه براشون توضیح بدید تا دیگران رو به اشتباه نندازند
    واقعا در شان این سایت و کاربراش نیست که دوستان شما داءم در حال ادعاهای متحیر العقول درباره گوشی سونی هستند و وقتی ازشون تقاضای اثبات حرفشون رو میکنی می فرمایند جواب نمیدیم چون شما سطح اطلاعتون پایینه(!) و یا میفرمایند شما ضدش رو ثابت کن
    هرچند که اون مسول سونی که فرمودید هم بی راه گفته و در واقع خواسته پرسش رو دور بزنه و حقیقت رو نگه چون مثلا ما توی زد و یا الترا زد که همچین سنسوری نداریم که حاشیه ها اینقدر بزرگتر از طراحی سایر شرکت هاست که این یه ضعفه توی طراحی سونی
    سپاس از جراتتون برای گفتن حقیقت
    ای کاش اقای صالح هم مثله شما جرات داشت بیاد بگه که سندی برای اثبات ادعاش نداره

    • saleh r

      حرفاتو میزنی و نتیجه گیری هم میکنه****!!
      شما هر موقع گفتی چرا ابعاد S4 و s4 active این همه فرق داره، من هم جواب سوال شمارو میدم!!
      ***** توضیح بده.
      شما هر کاری کنی سونی همچنان در طراحی بسیار بالاتر از محصولات سامسونگ قرار داره.

  25. تو را خدا منو راهنمایی کنین نمیدونم galaxy s4 بخرم یا xperia z1 لطفا هرکی با دوتاشون کار کرده راهنماییم کنه ممنون میشم

  26. سلام دوستان من میخوام یکی ازگوشی های z1- s4 بخرم کدوش بهتره

دیدگاهی ارسال کنید