جی اس ام آرنا، نگاهی به نقاط ضعف اکسپریا Z

بدون شک یکی از اسمارت فون های پر سر و صدای سال 2013 تا به این لحظه اسمارت فون اکسپریا Z شرکت سونی است، اسمارت فونی که پرچمدار جدید این شرکت می باشد و توجهات بسیاری را به سمت خود جلب نموده است. وبسایت Gsmarena طبق معمول بررسی دقیقی برروی این اسمارت فون انجام داده است که در ادامه بخش هایی از این بررسی را ملاحظه می فرمایید. باید دید آیا این اسمارت فون می تواند رقیبی سرسخت برای سری گلکسی سامسونگ و آیفون اپل باشد. البته در ادامه فقط نکات بحث برانگیز و نقطه ضعف های این اسمارت فون آنهم بطور خلاصه عنوان می شود و این نکته را هم فراموش نکنید که اکسپریا Z نکات مثبت بسیاری دارد.

نقاط ضعف اصلی

صفحه نمایش با کنتراست پایین و زاویه دید کمتر از حد اسمارت فون های همسطح

باتری غیر قابل تعویض

دوربین 13 مگاپیکسلی که به سختی حتی بهتر از دوربین های 8 مگاپیکسلی رقیب می باشد

بلندگوهای ضعیف

کیفیت ساخت و طراحی

Gsmarena عقیده دارد با دیدن این دستگاه فورا می توان تشخیص داد که این محصول ساخت شرکت سونی است. قاب شیشه ای پشت و جلو دستگاه فوق العاده است و جلوه خاصی به این دستگاه می دهد. این دستگاه شیک به نظر می رسد ولی همین استفاده از شیشه می تواند نکته منفی هم داشته باشد و آن به جا ماندن اثر انگشت برروی بدنه می باشد که می تواند در مواقعی کاربران را اذیت کرده و از درخشندگی آن کم کند.

کیفیت ساخت دستگاه در مجموع خوب است و در هنگام در دست گرفتن احساس خوبی را به کاربر منتقل می کند. سونی ادعا دارد که بدنه آن بادوام است و به نظر می رسد که حرف سونی درست باشد.

صفحه نمایش

جی اس ام ارنا میگوید صفحه نمایش فول اچ دی و 5 اینچی اکسپریا Z بهترین صفحه نمایشی است که تاکنون ژاپنی ها ساخته اند. البته این بدان معنی نیست که صفحه نمایش آن عالیست. زاویه دید آن فوق العاده نیست، اما در مقایسه با Xperia T قدمی به جلو به حساب می آید، ولی قدمی کوچک. در این بخش سونی قطعا کار بسیار زیادی برای رسیدن به مرز ایده آل دارد تا بتواند بطور جدی با رقبای سرشناس خود به رقابت بپردازد.

1

موضوع نگران کننده تر از زاویه دید در بخش صفحه نمایش، این موضوع است که این صفحه نمایش با توجه به اینکه برای یک پرچمدار است دارای کنتراست ضعیفی است و رنگها را واقعی نشان نمی دهد. نکته جالب دیگر این است که در تست های انجام شده، صفحه نمایش آن نه تنها توان نزدیک شدن به رقیبان را ندارد بلکه حتی از نمونه قبلی خود (پرچمدار قبلی) نیز عملکرد ضعیف تری دارد.

2

صدا

در بخش تست لود اسپیکر نیز این اسمارت فون نتایج خوبی ندارد و از لحاظ بلندی صدا آنطور که Gsmarena می گوید، نتایج ناامید کننده است، البته فقط در بخش لود اسپیکر (یعنی اسپیکر خوبی ندارد).

3

دوربین

در بخش دوربین Gsmarena اعلام می کند که دوربین 13 مگاپیکسلی این اسمارت فون در مجموع فاصله زیادی با رقبای 8 مگاپیکسلی که سال گذشته عرضه شده اند ندارد. این وبسایت می گوید در بخش فیلمبرداری هم قطعا فیلم های ثبت شده توسط این اسمارت فون لقب بهترین را نمی گیرند و ما قبلا فیلم های ثبت شده بهتری از سایر اسمارت فون ها دیده ایم.

همانطور که اعلام شد این اسمارت فون نقاط قوت بسیاری دارد که با مراجعه به لینک منبع می توانید با آنها بیشتر آشنا شوید و همانطور که اعلام شد در این مطلب تنها به نقاط ضعف (بحث برانگیز) این اسمارت فون پرداخته شد.

این موضوع را هم در نظر داشته باشید که دستگاههای الکترونیکی معمولا مشکلات خاص خود را دارند، پس هیچوقت یک دستگاه را نمی توان بهترین دانست.

gsmarena

Share Button
سمیه حسن پور
7
103

103 دیدگاه

  1. پويا رحمانی

    خب به هر حال هر محصولی نقاط ضعف و قوتی دارن و این یه موضوع طبیعی هستش ولی در کل انتظارات از سونی برای پرچمدار جدیدش در رقابت با بزرگان بیشتر بود. مسلما HTC One هم نقاط ضعفی برای خودش داره ولی در کل به عقیده من نمره بیشتری میگیره ولی اینا چیزی از ارزش های سونی و محصول زیباش کم نمیکنه. راستی خدا رحم کرد که منبع خبر GSM هستش نه فون آرنا!

  2. diplome

    جالب بود …
    در مورد صفحه نمایش قبل از معرفیش هم من مطمعن بودم که ضعیفه
    و صداشم …
    اما دوربین ؟ .. بعید بود از سونی

  3. کیانوش ماهان

    من فقط 4 نکته رو میگم
    =
    باید منتظر نسخه نهایی بود.
    ——————————–
    جی اس ام هم مثل فون ارنا از سامسونگ اپل ال جی نوکیا اچ تی سی و … پول گرفته
    ——————————–
    کسی از بغل به صفحه نمایش نگاه نمی کنه
    ——————————-
    دوربین آیفون و گلکسی هم سونی می زنه پس چطور این از اونا برتر نیست! مگه میشه البته بازم میگم باید متظر نسخه نهایی بود

    • infineon

      دوست عزیز همونطور که gsmarena میگه دوربین این گوشی از همه ی گوشیهای فعلی 8 مگاپیکسلی که شامل گوشیهایی که فون آرنا بالای z قرار داده بود و ادعا میکرد که اینا از z بهترن بهتره.پس در کل دوربین z در مقایسه gsmarena بهتره از بقیه. تفاوت مقایسه gsmarena با فون آرنا اینجا مشخص شد.

    • saleh r

      منم چند نکته میگم:
      1- طراحی سلیقگیه.
      2- کیفیت بدنه مهم نیست.
      3- صفحه نمایشی که رنگها رو اشباع و سفید رو مایل به آبی نشون میده و نور کمی داره، خیلی عالیه.
      4- مشکل های امنیتی cpu و سوختن برخی گوشیها، هندزفری های بی کیفیت و بعضی نرم افزارهای کپی هم پیش میاد.
      شرمنده دوستان. حرف، حرف میاره.

  4. infineon

    به هرحال اسمارت فون محبوبی هست. ونمرات و تعداد بازدیدش در خود gsmarena هم گویای خوب بودنشه و همچنین فروش خیلی خوبش از زمان عرضه چند روزه در بعضی کشورها. در مورد صدا وضعیت در مورد کیفیت اسپیکر آیفون5 و لومیا920 هم جالب نیست. کیفیت صدای گوشیهای سونی همیشه عالی بوده ولی قضیه کم بودن صدای این گوشی لایه های محافظ ضدآب هست. صدا در هدفون مهم هست که کیفیت داشته باشه. دیگه مثل قدیما نیست که بگیم ببینم گوشی تو صداش بیشتره یا من؟هرکی صدای گوشیش بیشتره گوشیش بهتره. چینی ها هم اومدن گوشیهای 10اسپیکره ساختن. الان دوران نرم افزار.گیم. دوربین خوب. دیزاین عالی. ضدآب وضدضربه بودن گوشی هست. در مورد دروبینم قطعا بهترین دوربین حال حاضر رو داره z. واینو خود سونی هم با هزینه های زیاد و اینکه ارتقائی صورت گرفته شده نسبت به لنزهای exmor r بهتر از هرکسی میدونه که روی پرچمدارش مورد استفاده قرار بده.و از مشتریهایی که این لنز داره میشه فهمید بهترین لنز حال حاضر همین لنز z هست.در هر صورت z گوشی شایسته ای در سال 2013 هست.

  5. عباس

    انتظار من ازش بیشتر بود.

  6. saleh r

    چطور کنتراست تصویر از 4s بیشتره ولی ضعیفه؟! من که در نسخه نهایی docomo مشکل زاویه دید ندیدم، نسخه نهایی رو هم هروقت دیدم میگم. گرچه این مشکل برای خود کاربر نیست و سونی مثل اینکه به علت آماده نبودن صفحه نمایشهای jd مجبور به استفاده از این پنل شده. گرچه بازم عالیه و ایرادات جزیی داره.
    دوربین هم یک مشکل نرم افزاری هست نه سخت افزاری که در نسخه نهایی نیست. خیلی از گوشی ها امسال از همین سنسور و لنز استفاده خواهند کرد.
    صدای هم که مشخصه، چون ضدآبه. وگرنه همه میدونند که سونی در بخش صوتی همیشه قدرتمنده. البته الان هم سونی با قرار دادن یک هندزفری فوق العاده در جعبه این گوشی، به نوعی این مشکل رو جبران کرده.
    پی سی وار تا بحال ندیده بودم عیبهای یک گوشی رو بررسی کنه. این همه تا حالا گوشی داشتیم!!!
    در بخش کیفیت ساخت هم کلمه excellent به معنای عالی رو بکار برده بود.
    ***********************

  7. Jax

    والا به خدا ما هر چی گوشی و اسمارت فون دیدیم بعد از معرفی یا عرضه سریع بررسی شد و تا حالا هم ندیدم که دائم بحث نسخه نهایی یه اسمارت فون مطرح بشه.بخدا آیفون همینطور بوده گوشی های سامسونگ اچ تی سی و نوکیا و.. هم همینطور بودن ما تاحالا ندیدیم شرکتی بگه نسخه نهایی
    همین امروز خبرش بود که توی فرانسه عرضه شده یعنی این نسخه نهایی نیست.اگر هم نیست آخه این چه کاریه مگه میشه یه گوشی رو همینطوری داد بیرون با 100 تا مشکل آبروی شرکت و اسمارت فون رو برد بعد از چند ماه بگن نسخه نهاییش میاد!!!
    خیلی جالبه چه بحث هایی که دوستان نمی کنن فکر کنم خود سونی هم خبر نداشته باشه که نسخه نهایی قرار بده.

  8. Jax

    هر بررسی از این گوشی میاد روش حرف و حدیثه!
    اولاش که می گفتن منتظر بررسی فون ارنا و جی اس ام هستیم.فون ارنا ایراد گرفت گفتن پول گرفته و عمدا محصول سونی رو داره خراب می کنه.ما منتظر جی اس ام هستیم.حالا که این وبسایت 12 صفحه این اسمارت فون رو بررسی کرده بازم میگن قبول نیست و بحث خنده دار نسخه نهایی مطرح میشه
    دوست عزیز نسخه نهایی یعنی ضعف یک شرکت حتی اگر واقعیت داشته باشه.
    دست بردارید از این کارای بی نتیجه و تنفر برانگیز

  9. ALIrEZA S.O.N.Y

    دوستان یه 2 تا نسخه ی نهایی تا حالا اومدن میتونین بررسی اونارو ببینین کافیه یه سرج بزنین تو اینترنت. درمورد دوربین هم باید بگم مشگلی تو نسخه ی نهایی وجود نداره برین نسخه ی دکومو اینو که فیلمش تو آپارات هست ببینین و واسه این میگم که دوربینشم نسخه آزمایشی بوده تو فیلم نسخه ی دکومو کنار دوربینش گیرنده بیسیم infrared وجود داره کاربردشم بیشتر تو نور شدید خورشید هستش.

  10. infineon

    یک نکته که در کنتراست باید خدمت دوستان عرض کنم اینه که یک مزیتی که کنتراست کمتر داره اینه که میزان نمایش جزئیات خیلی بالا میره.ولی در جدول بالا که نگاه میکنم میبینم که همه ی گوشیهایی که بالاتر از این گوشی قرار گرفتن دارای صفحه نمایش سوپرآمولد هستند. پس کنتراستش طبق گفته gsmarena نسبت به 1080 بودنش کمه. امیدوارم سونی اگه مشکلی هست حل کنه تا کنتراست شایسته صفحه نمایشهای 1080 رو بدست بیاره z.

  11. پويا رحمانی

    شرمنده فقط یه سوال از دوستان: میگم حالا که کسی نیومده تخریب کنه و شلوغش کنه دوستان طرفدار سونی با کی درگیرن؟؟؟

  12. کیانوش ماهان

    دوستان یه پیشنهاد.من میگم به فون ارنا سی نت جی اس ام و وبسایت های دیگه ایمیل بزنیم بگیم از حالا به بعد به جای وقت گذاشتن و بررسی گوشی های سونی بیان از ویدئوهای آپارات استفاده کنن.
    هم وقتشون کمتر گرفته میشه هم دیگه این مشکلات رو ندارن.
    ——
    البته هنوز هم من اعتقاد دارم همه چی در نسخه نهایی حل میشه حالا می بینید.این وبسایت ها همشون دشمن سونی هستن

  13. mehdi69

    در رابطه با صفحه نمایش فراموش نکنید سوپر ال سی دی اچ تی سی رو سونی تولید میکنه و این سونی که با صفحه فوق العاده ارزان قیمت تی اف تی واسه رقبا شاخ و شونه میکشه و در بعضی موارد مثل زاویه دید فقط از رقبا کم اورده و واقعا کار هر کسی نیست که با این صفحه از رقبا بهتر باشه(به جز زاویه دید). در مورد دوربین هم بهتر از رقبا عمل کرده و جی اس ام ارنا نگفته از رقبا کمتره بلکه گفته بهتره و در مورد اسپیکر هم شاید سونی چیزی رو در نظر داشته که ما ازش بی خبریم وگرنه گوشی خودم لایو و اسپیکر گوشی تا حالا به کیفیت و صداش ندیدم.مرسی از دوستان من قبلا اینجا میومدم اما تازه ثبت نام کردم

  14. saleh r

    جالبه بدونید که قیمت htc one حداقل 150 یورو از z بیشتره.
    صفحه نمایش z از محافظ dragontrail و شیشه پشت از گوریل گلس استفاده کرده. دور گوشی هم آلومینیوم.
    اگر نسخه نهایی این همه عیب داشت، موجودیش یک روزه در فرانسه تمام نمیشد. یا در ژاپن 140000 تا طی یک هفته نمیفروخت. از این لحاظ میگم که ژاپنی ها بسیار مشکل پسند هستند و این گوشی هم ارزون نیست که بگیم بخاطر قیمت کمش فروشش بالاست. از شنبه آینده هم وارد بازار ایران میشه.

  15. Agustin

    می دونید موضوع چیه
    کلا همه باید همه چیز رو با محصولات سونی بسنجن
    کنتراست بستگی به محصولات سونی داره چون کنتراست بالا یا پایین تر از محصولات اونا استاندارد نیست
    دوربین بستگی به نمونه تصاویر گرفته شده با دوربین سونی داره چون اون استانداره
    زاویه دید که کلا ایراده چون فقط باید مستقیم به صفحه نمایش نگاه کرد و کج نگاه کردن کلا عیبه
    صدای اسپیکر که کلا ایراده و بی کلاسیه آخه کی از اسپیکر استفاده میکنه ONE هم بی جهت از بهترین سیستم صوتی و اسپیکر استفاده کرده تازه همه شرکت ها هم بی جهت یه نسخه نهایی عرضه میکنن.همه شرکت های حداقل باید تا یه سال نسخه نهایی بدن.
    بس کنید دوستان عزیز سونی باز به خدا ما هم سونی رو دوست داریم ولی شما نمی زارید

  16. mehdi69

    من خودم طرفدار پر و پا قرص سونی هستم اما مشکل زاویه دید رو قبول دارم دوستان هم بهتره به جای این مشکلات به امکانات و برتری این تلفن محبوب هم دقت کنن هیچ محصولی کامل نیست و کامل نخواهد بود چون باید چند مشکل باشه که کمپانی ها بتونن رو مدل بعدی محصولشون حساب باز کنن و روش مانور بدن. به هرحال این مشکلات چیزی از ارزش های این گوشی زیبا و دوست داشتنی کم نخواهد کرد

  17. saleh r

    این هم صفحه نمایش نسخه نهایی برای تموم شدن تموم بحثها:
    http://www.aparat.com/v/tqpkn

  18. نیما رجبی

    این نسخه نهایی واقعا خنده داره من خودم از سونی خوشم میامد ولی انقدر این طرفدارهای سونی نظرهای کورکورانه و تعصبی دادند که من الان سونی میبینم بدم میاد منطقی باشید خواهشاً

  19. کیانوش ماهان

    حالا به حرفم رسیدید

    من که از حالا فقط آپارات رو قبول دارم و شخصا به وبسایت های معتبر تکنولوژی ایمیل می زنم که بیان و ویدئوهای آپارات ما رو تجزیه و تحلیل کنن تا این همه وقت گذاشتن و بررسی یه گوشی.
    تازه نکته جالب این ویدئو اینه که این ویدئو مال خود شرکت سونیه

  20. Mr.x

    من تقریبا مطمئن بودم این هم به سرنوشت xperia s دچار میشه
    زمانی که اومد همه توجهات بهش جلب شد
    همه میگفتن خیلی عالیی
    همش با اس 2 مقایسش میکردن و نتیجه میگرفتن خیلی بهتره!
    اما بعد اومدنش کلی مشکل براش پیدا شد و بعد از اومدن
    one x و اس 3 کاملا محو شد وکسی دیگه بهش توجه نمیکرد
    گوشی های سونی همیشه یک سال از رقبا عقبن
    سونی زمان دو هسته ای ها تک هسته ای میزد زمان 4 هسته ای ها دو هسته ای میزد و الان با بعد از اومدن 4 هسته ای های نسل جدید مال سال قبل رو استفاده میکنه
    گوشی های سونی حیفن اگه همین xperia z چند ماه زود تر عرضه میشد میدونید چه فروشی داشت؟
    این گوشی .گوشی سال 2012 نه 2013 وبعد اومدن htc one و gs4 محو میشه

    از طرفدارای سونی میخوام بدون تعصب نظر بدن خداییش بین z و one کدوم رو انتخاب میکنید؟

    • عباس

      داداش حرفاتو خیلی قبول دارم
      اینجا دو شاعبه پیش میاد اول اینکه تکنولوژی دو هسته ای و چهار هسته ای دیر بدست سونی میرسه دوم اینکه به تولید انبوه این دو نوع پردازنده نرسیده بودن که الان رسیدن

  21. هومن ایرانی

    اول از همه این نکته وجود داره که داستان xperia z با s کاملا متفاوته و گویای این قضیه هم میزان فروش این گوشی تا اینجای کار بوده در مورد htc one هم میتونم بگم این گوشی کلکسیون مشکلاته از باتری ضعیف گرفته تا عدم پشتیبانی از micro sd ضخامت به نسبت زیاد و حتی صفحه نمایش کوچیک نسبت به رقبا در ضمن دوربین گ.شی هم این طور که به نظر میرسه کیفیت مناسبی نداره میتونید در لینک پایین هم متوجه این قضیه بشید.
    اگر هم معتقدین که بنچمارک ها باعث برتری یک گوشی میشه سخت در اشتباهید چون در همین سال جاری گوشی هایی با بنچمارک های به مراتب بهتر نسبت به gs3 وجود داشت ولی همه به خوبی میدونیم که هیچ گوشی نتونست موفقیت S3 رو به ارمغان بیاره.
    در ضمن باید به این نکته هم اشاره کنم که هیچ محصولی بی عیب نیست ولی میشه بهترین مجموعه رو پیدا کرد در آخر هم باید به این اشاره کنم که در عکس جعبه xperia z اگر دقت کنین با این عبارت طرف خواهید شد:demo only&not for sale
    http://www.gsmarena.com/showpic.php3?sImg=reviewsimg/sony-xperia-z/phone/gsmarena_022.jpg&idReview=887&idPage=2
    http://blog.gsmarena.com/here-are-the-first-samples-from-the-htc-one-ultrapixel-camera/

    • پدرام

      جدا؟ :)))))))))))))
      این اکسپریا z که عرضه شده و داره میفروشه نسخه نهایی نیست و مشکلاتی که همه ی سایت های معتبر تاییدش کردن همش دروغه و تو نسخه نهایی حل میشه اونوقت اسمارت فونی که 2 روز نیست از معرفیش میگذره رو دارن ازش ایراد میگیرن :)))))))))) کامنت شما دیگه حجت رو بر همگان تمام کرد هومن جان
      باتری ضعیف؟؟؟؟؟؟ صفحه نمایش کوچیک؟؟؟؟؟؟ ضخامت زیاد؟؟؟؟؟؟؟ خب خوب شد فهمیدیم که 0.3 اینچ صفحه کوچیک تر 1.5 میلیمتر ضخامت بیشتر و 30 میلی آمپر ساعت باتری کمتر میشه کلکسیون مشکلات اما مشکل اسپیکر و دوربین و صفحه نمایش میشه یه مشکلات بسیار بسیار جزئی که تو نسخه نهایی حل میشه (اصلا کی گفته این مشکلات وجود داره همش دروغه مشکلی نداره این گوشی!) پس باید بگم one فاجعس! دوربینش هم این طور که به نظر میرسه کیفیت مناسبی نداره؟ :))) بله خب دوربین اکسپریا z از بس کیفیت مناسبی داره دیگه دوربین گوشی های دیگه اصلا به چشم نمیاد
      نمی دونم تا کی میخواید به این شکل ادامه بدید قبلا نظرم این بود که این درست نیست که بر اساس کامنت های غیر منطقی ما از برندی متنفر بشیم اما الان دیگه کاملا نظرم عوض شده

    • Mr.x

      از نظر شما باتری 2300 خیلی ضعیفتر از 2330؟
      htc با 2000 تا و صفحه full hd اندازه s3 با 2100 و صفحه hd باتری نگه میداره
      ضخامت زیاد نیست ولی میتونست کمتر باشه ولی چیزینیست که باعث اذیت شدن بشه
      به نظر من اشتباه کرد micro sd نذاشت ولی 32 و64 برای اکثر افراد کافیه
      اتفاقا این صفحه 4.7 میتونه یه برتری نسبت به رقبا باشه هم کار کردن با یه دست اسون تر میشه هم ppi بالا تر میره (خیلی مهم نیست)
      لینکی که دادین رفتم نگاه کردم حالا نمیدونم کیفیت مناسب از نظر شما چیه
      شاید انتظار دارید در حد 808 عکس بگیره

    • iHossein

      گوشی اس 3 سامسونگ موفق ترین گوشی بود و بیشترین فروش رو داشت؟!!!خیلی خنده داره.باید بهتون بگم که آیفون 5 پرفروش ترین اسمارت فون و بهترین اسمارت فون سال بوده دوست عزیز.

    • amiroo1

      اینو جدی میگید دوست عزیز:
      رو چه حساب راجب باتری li-po که روی آیفون 5 ترکونده میگید ضعیف!!
      اونم با 2300 آمپر و چیپست کم مصرف snap dargon و سنس ساده و کاربردی شده 5 ؟؟
      آمار butterfly با 2025 یادتون نمیادو 1 ساعت اختلاف نسبت به s3??خواهشا قبل از مطالعه کمی تامل..!!
      از طرف دیگه z مقابل این قابلیت ها چی برای ارائه داره که من به عنوان یک کاربر اونو به one ترجیح بدم؟؟
      HTC ZOE
      , Boom sound,
      sense voice,
      sense tv,
      blinkfeed,
      sense5,
      All metal body,
      4ultra pixel camera,
      good battery,(نه li-ion استفاده شده روی z)
      ؟؟

  22. p.A.r.h.A.m_SONY

    بعضی از دوستان این ادعارو دارن ک بی طرف هستن ودر کامنتاشون حرف حقو میزنن و تو دل همه جا دارنو فازه خوب بودن گرفتن !!!
    ولی اگه ب کامنتاشون نگاه کنی معلومه از همه افراطی ترن و این کار خیلی بدیه !
    دمه طرفدارای سونی گرم ک صافو ساده میان نظراتشونو میدن شاید بعضی هاشون ی نمه با تندی حرفاشونو بزنن چون برند مورد علاقشون رو صمیمانه دوست داران حداقلش اینه ک ریا کاری نمیکنن !

  23. saleh r

    اول اینکه cpu ی مورد استفاده در z هنوز 3 ماه نیست در بازاره.
    بعد وقتی هنوز اندروید برای 2 هسته هم بزور بهینست، استفاده از cpu های جدید فقط یک عامل تبلیغاتی و گرفتن پول بیشتر از مشتری است. مهم کارکرد گوشی است. مهم کیفیت ساخته که گوشی بعد از چندماه از بین نره.
    xperia s هم فقط چندتا مشکل نرم افزاری داشت که با آپدیت حل شد.

  24. به نظر من این مشکلات کاملا طبیعیه چون ایدال وجود نداره. ولی این مشکلات این قدر بزرگ نیستن که منو. از خرید زد یا اس تری یا وان منصرف کنه. چون این ها بهترین های بازار هستن البته تو اندرویدی ها. حال یکی جنس بدنش بده یکی زاویه دید اوخ یکی باتری وغیره اگه سامسونگ یا سونی مال من بود این قدر سینه چاکس نبودم کم گیر بدین به هم چه حوصله ای دارن.

  25. پدرام

    اگه خوده کازو هیرایی هم تایید کنه این گوشی مشکل داره باز هم این دوستان عزیز طرفدار سونی زیر بار نخواهند رفت! به هر حال احتمال پول گرفتن کازو هیرایی هم هست! در ابتدا که معرفی شد خیلی من رو جذب کرد اما بعدش شدیدا ناامید کننده ظاهر شد نمیدونم چرا سونی تو این شرایط انقدر کم کاری کرده واسه این گوشی نقاط مثبتش فقط طراحی کیفیت ساخت و ضد آب بودنشه و دیگر هیچ! ضمنا فکر کنم این طور که پیش میره تو نسخه نهایی نوع پردازنده اندازه صفحه نمایش و حتی طراحی هم تغییر کنه! پس حتما این تعدادی هم که تو فرانسه و ژاپن فروخته نسخه نهایی نبودن!!!

  26. milad.tec

    سلام به همه.
    به نظر من دقیق ترین بررسی های تخصصی مال GSM ARENA ست خدا وکیلی کسی تا بحال گوشی خریده که GSM ARENA در موردش اشتباه گفته باشه؟من که ندیدم.
    من این ادعای سونی رو به هیچ عنوان قبول نمیکنم که این مانیتور بهترین مانیتور ساخت ژاپنه.چون مانیتورهای بسیار بهتر از این هم وجود داره که ساخت ژاپنه مثل: super lcd 3 یا حتی super lcd 2 که ساخت toshiba ست.یا مینطور نمایشگر ساخت ژاپن دیسپلی یا حتی غول های ساخت شارپ:igzo که روشنایی فوق العاده تا600 nit داره و 4 ساب پیکسل داره به جای 3 تا(RGB+Y) و کمترین مصرف انرژی رو داره.من به شخصه معتقدم که بهترین نمایشگر ساخته شده برای اسمارتفون هاست.که تقریبا میشه گفت که ایرادی نداره نه در زاویه دید-نه در دید در آفتاب-نه در طبیعی بودن رنگ ها و نه در نمایش رنگ مشکی.
    ————————————————-
    در مورد دوربین هم که واقعا انتظار بیشتری از سونی و سنسور EXMOR RS میرفت.
    ————————————————
    مورد دیگه باتری هست که همیشه عملکرد ضعیف یا متوسطی داره که به نظر من باز هم به دلیل استفاده از تکنولوژی پر مصرف LED BACKLIGHT هستش.
    ————————————————
    راستش منم وقتی که xperia z معرفی شد خیلی جو زده شدم و از خوشحالی تو پوست خودم نمیگنجیدم!
    اما چند روز که گذشت به یاد آوردم که زمان معرفی xperia v وt و s هم همین شوق رو داشتم اما طولی نکشید که ناامید شدم ازشون.
    نمیدونم چرا هر کمپانی وقتی که میبینه یه ایراد اساسی تو محصولاتش داره سعی در برطرف کردنش نمیکنه مخصوصا سونی و htc
    به نظر من سونی باید از این تکنولوژی LED BACKLIGHT دست برداره و سراغ ژاپن دیسپلی بره.
    در مورد دوربین هم که واقعا سخته به سونی ایراد گرفت که خودش متخصص دنیای تصویره اما ای کاش سونی این لنز و سنسورهای با کیفیتش رو با نرم افزارهای قویتر همراه کنه مثل سامسونگ و اپل.
    ————————————————-
    واقعا حیفه این اسمارت فون با این همه زیبایی و کیفیت و امکانات مثل همیشه فدای مانیتور نچندان عالی و ایرادی مثل دوربین باشه.واقعا حیفه این نام و آوازه با ایراد همراه باشه.طوری که GSM ARENA در مورد دوربینش اظهار ناامیدی کنه.

    • ALIrEZA S.O.N.Y

      با تشکر از دوست عزیزمون که بسیار منطقی کامنت میزارن در مورد سونی قبول دارم صفحه نمایشهاش مشکل دارن یا واضحتر بگم دیگه این نوع صفحه ها قدیمی شدن یه خورده ولی با کمی تغییر میشن بهترین همین صفحه نمایش اگه ips بود میشد بهترین من مطمعنم گوشی بعدی سونی که برای رقابت با نوت 3 خواهد اومد برای اینکه چه در فروش وچه در سخت افزار جلوی نوت 3 کم نیاره از بهترین سخت افزار و 180% از ژاپن دیسپلی استفاده خواهد کرد دوستان یه چیزیرو در خطاب به همتون باید بگم هر گوشی یه مزیتها و یه عیبهایی داره که زد هم از این قاعده مثتثنا نیست ما نباید معیار انتخابمون مقایسه باشه بلکه باید بر اثاث نیاز دست به انتخاب بزنیم یه سوال از وقتی که زد معرفی شد چن نفر اومدن بگن گوشی خوبیه و مدام از عیبهاش نگن? به غیر از جناب میلانو و چن نفر دیگه همه غیر منطقی و تخریبی کامنت میزارن یکم از ایشون یاد بگیرین خودم هم میگم.شب خوش.

  27. shahram

    دوستان طرفدار sony, گاهی بهتره با واقعیت روبرو شد تو انکار. بابا خبهم که دشمن sony نیستند، هر سایت که مشکل گوشی sony رو علم می‌کنه شما میشید دشمنش. یادتون نر سر iphone ۵ هم کلی‌ بحث شد ولی‌ شما چرا اینجوری می‌کنید؟ بابا همه قبول دارن که گوشی رو تا در دست نگیری کاملا نمیتونی نظر بعدی، ولی‌ هر کی‌ این گوشی رو دیده این عیبها رو گفته. دیگه نسخهٔ نهایی دیگه چیه ؟

    حالا هی‌ منفی‌ بدید ، ولی‌ این باعث نمی‌شه که واقعیت تغییر بکنه.

  28. Doc

    هیچی نگفتیم تا همه خودشون ببینن مشکل از کیه کی تعصبیه
    بنده لینک این خبر رو برا همیشه تو اسکای درایومم نگه میدارم چون مطمئنان خیلی جاها خلاصه شده جواب این افراده.
    جی اس ام آرنا فون آرنا
    جالب تر از همه آپاراته :)

  29. محمد باقریان

    خب این هم از دومین بررسی نامید کننده از این اسمارت فون.اون پستی که بررسی دوربین رو میکرد و من دقیقا گفتم دوربین زد برابر دوربین 8 مگا سال2012 هست.اگر هسته زیادی پول گرفتن از مشتری هست مگاپیکس بالا و عملکرد زیر8 مگا بدتر از اون هست.باز امیدی هست با آپدیت گوگل از 4 هسته پشتیبانی بشه اما دوربین رو نمیشه با آپدیت حل کرد.ولی در کل طرفداران سونی کوتاه نمیان.جالبه.بخدا من که طرفدار سامسونگم به راحتی ضعف بدنه رو پذیرفتم.چ عیبی داره؟فکر میکنم بقیه دوستان هم همینطوری هستن.هر محصولی ایراد داره.اما زد به عنوان پرچمدار واقعا ضعیف عملکرده.نظر شخصی بود.
    در مورد صفحه نمایش یکی از دوستان طرفدار سونی گفته بود سامسونگ صفحه نمایش هاش ایراد داره بهتره بره درستش کنه.اما توو این بررسی معلوم میشه گوشی 3 سال پیش سامسونگ ینی اس2 عملکرد خیلی بهتری داشته نسبت به پرچمدار2013 سونی.

  30. saleh r

    xperia z نسبت به پرچمداران دیگر برندها دارای کمترین عیبه.
    دوستانی که میگن باتریش ضعیفه، میشه بگید تست باتریش کجای gsmarena هست که ما ندیدیم؟!
    برای اینکه قدرت این گوشی رو درک کنید، کافیه بنچمارک antutu این گوشی رو با دو گوشی باترفلای و LG Optimus G مقایسه کنید. حداقل 8000 تا اختلاف با یک سخت افزار.
    جالبه که htc one با cpu ی جدیدتر تونسته کمتر از 2000 تا بالا بزنه در همین تست. حالا فکرشو بکنید سونی اون سخت افزارو استفاده میکرد. گرچه نیازی به سخت افزار بالاتر نیست.
    چون اندروید Ram و باتری بهتر نیاز داره نه cpu ی قویتر.

  31. saleh r

    یکی از دوستانم که همین امروز حدود نیم ساعتی با z کار کرده بود گفت که از هر نظر فوق العادست. گفت وقتی دستت میگیری، انگار الماس تو دستته و بسیار شیک و زیبا و خوش ساخت. از هر لحاظ نرم افزاری هم فوق العادست. بسیار روون و مثال زدنی. صفحه نمایش و دوربینشم خیلی عالیند، فقط یه مقدار صداش ضعیف بود. امیدوارم خودمم بزودی باهاش کار کنم و اگر مشکل مالیم حل بشه بخرمش. میگفت در عربستان حدود 2500 ریاله. که به پول ما میشه تقریبا 2500. شب خوش بچه ها

    • ALIrEZA S.O.N.Y

      صالح جان نمیدونی کی میاد ایران و اینکه حدودا چقدره قیمتش? اس 3 مو مفت فروختم الان دارم کتکشو میخورم کاش حد اقل الان میفروختم ای خدا دلارو بر زمین گرم بزن تا بتونیم از هر برندی یه چیزی بخریم همه بگین آمین 3 شنبه هفته بعد مذاکرات ایران با 5_1 هستش شاید اتفاقای خوبی بیفته.

  32. مینا سپهری

    به هر حال هر دستگاهی عیبها و خوبی های خودش رو داره کاریش نمیشه کرد تا موقعی که بشر توان فکر کردن و نواًری داره نقاط ضعف هم وجود داره

  33. صفحه نمایش 5 اینچی z ساخت شرکت AUO تایوان هست که در بروشور این محصول در سایت خودش زاویه دید 80 درجه رو ذکر کرده و اصلا محصول قدرتمندی نیست ولی پنل htc one توسط شارپ ساخته شده اونم در کوتاهترین زمان ممکن که سفارش رو دریافت کرده چون قرار بود htc از یک پنل 4.7 فول اچ دی woled ساخت AUO بهره ببره که ظاهرا این شرکت نتونست اونو آماده کنه و این سفارش به شارپ داده شده.
    با وجود شرکتی مثل شارپ که دارای تواناییهای خوبی در ساخت پنلها هست از سونی بعید بود که این محصول رو به کار بگیره و احتمال زیاد با آماده شدن پنلهای ژاپن دیسپلی این محصول واقعا معیوب از بدنه ی z محو بشه البته در خبرگزاریهای آسیای شرق ذکر شده به احتمال زیاد امسال چند محصول سونی و htc از پنلهای woled ساخت AUO بهره مند خواهند شد البته اگر کیفیت بالایی داشته باشند!
    شرکت تایوانی AUO تواناییهای خوبی در ساخت پنلهای lcd داره ولی متاسفانه کیفیت نهایی پنلهاش زیاد دلچسب نیست و شرکتهایی که از این شرکت پنل تهیه میکنند محصولاتشون در رویوها نمره های خوبی نمیگیرند مثل توشیبا و فیلیپس و جی وی سی و …

    • hasan.SONY

      دوست من سونی پنل هاش مال خودشه وحتی ازoneبه قبل هم htcساخت پنلش رابه سونی داده بود.
      درموردکیفیت هم 100تاعکس وفیلم هست که برتری صفحه zبه رقبامشهودهست.

      • milad.tec

        دوست عزیز HTC هیچگاه از مانیتورهای سونی استغاده نکرده و سونی هم تا بحال مانیتوری برای اسمارتفونها که IPS باشه رو تولید نکرده.
        و HTC در تمامی اسمارتفونهای اندرویدیش از نسل اول SUPER LCD استفاده کرده که مال کمپانی توشیباست.

        • infineon

          میلاد جان جهت اطلاع بخدمتتون عرض کنم که صفحه نمایش های super lcd توسط دو شرکت سونی و سامسونگ اختراع شدن که تکنولوژیش از سونی و ساختش از سامسونگ بود در اونزمانی که باهم شریک بودن. یعنی اصل پتنتش برای سونی هست. حالا هرشرکت دیگه ای که بخواد super lcd تولید کنه باید جهت پتنتش به سونی و سامسونگ پول بده. البته سامسونگو مطمئن نیستم چون اصل تکنولوژی واسه سونیه.

      • milad.tec

        ببخشید در خط آخر اصلاح میکنم:
        از نسل اول SUPER LCD به بعد

  34. hasan.SONY

    من یک تحلیل کلی درمورداکسپریاzمیکنم واین کاملانظربندست
    اکسپریاzازلحاظ cpu,gpuدرحال حاضرهیچ ایرادی ازش نمیشه گرفت چون بااینکه سری600کوالکام اومده اما بنچمارک هاش افزاایش محسوسی پیدانکردند.
    این ازسی پی یو.
    حال میرم سراغ صدا:درموردصدااین مسلم هست که گوشی ای که ضداب هست سونی مجبوره تاحدامکان درزهارابپوشونه تااب ازاون عبورنکنه امااین به این معنانیست که امپیلی فابرش ضعیفه فقط شماکافیه گوشی رابه هدست یایک سینماخانواده وصل کنیدوگزینه x loudوclear bassوclear fustو……..رافعال کنیداون موقع میفهمیدسونی فرقش درقسمت موسیقی بابقیه چی هست.
    درموردمشکل زاویه دیدوکنتراست من درنسخه نهایی هرچی دیدم هیچ مشکلی ندیدم وهمه چیزعالی بوددرمورددوربین هم cnetازکلمهexcellent استفاده کرده.
    درمورددیزاین وطراحی هم که سونی دراین اسمارت فون ازطراحی خارق العاده ای استفاده کرد.
    اصلاچرااین همه مامیایم بحث میکنیم
    الان بهترین مدرک برای اثبات حرف من تمام شدن کل موجودی zدرژاپن وفرانسه هست درطوری که هیچ گوشی سابقه این چنین فروشی رانداشته پس یعنی عالیه واون هایی که zراازنزدیک دیدندبه این شاهکارپی بردنداگه صفحه نمایشش ضعف داشت همه butterflayرابهzترجیح میدادندیاوای میستادندبراخریدs4وone ولی اون هافهمیدندهیچی zنمیشه اما ماهنوزداریم به حرف این واون اهمیت میدیم درطوری که تاگوشی نیادتودستت نمیفهمی چیه.
    به نظرمن امسال هم htcدوباره درoneکم کاری یاشایداشتباه کرد
    1نبایدریسک میکرد وازالتراپیکسل استفاده میکرد
    2باتری بایدکمی بهترمیبود
    3دیزاینش همه پسندنیست وازچندگوشی تقلیدشده
    4صفحش کمی نسبت یه رقباکوچیکه
    5ازنسل دوم گوریل استفاده کرده
    6مموری نمی خوره
    7ضخامتش به اسم هم شده زیاده
    8خداکنه بدنش مثل ایفون5نباشه.

    • hasan.SONY

      خداییش این که اومده ازدوربین zایرادگرفته کمی خنده داره.
      اگه به این لینک نگاه کنیدبرتری کاملامعلومه.
      http://www.aparat.com/v/4V1wC

    • پويا رحمانی

      خداییش حسن عزیز این تحلیل بود یا تبلیغ؟ همه چی در عمل ثابت میشه دوست من به این راحتی که نمیشه ببرید و بدوزید HTC شاهکار کرده اینو در عمل هم خواهیم دید فقط کیفیت اسپیکرهای beats خودش گواه همه چی هستش دیگه رابط کاربری که بماند. صفحه نمایش IPS 3 رو با tft مقایسه میکنید؟ واقعا مقایسه میکنید؟!!!

      • hasan.SONY

        تبلیغ !!!نیازی به تبلیغات نیست.چون تبلیغ برای برندهایی هست که میخواندمشکلاتشون راباتبلیغات ازچشم مردم محوکنندنه zکه درهرزمینه ای شاهکاره.
        چرانبایدمقایسه کنیم؟
        همین الان عکس های زیادی موجوده که برتری zرانسبت بهbutterflayکه ipsهست نشون میده.
        درموردbeatsهم تنهانقطه قوتش نسبت به رقباش که نمونشzهست همینه وبس.
        کیفیت صفحه هم دراینده مقایسه هاانجام میشه وهمه چی مشخص میشه.
        رابط کاربری هم htcاومدقابلیت hdrوone touchرابااسم های دیگه معرفی کردودیزاین رابط کاربری هم سلیقه هست ومن اصلاازسنس خوشم نمیادچون دلم وقتی باش کارمیکنم میگیره.
        درسته به اسم ipsبالاترمیادامادرعمل من توش چیزی ندیدم.
        راستی اگه ipsبهترازtftبه کارفته درzبودسونی ازipsاسفتاده میکردوهیچ محدودیتی دراستفادش نداشت چون تاچندی پیش سونی پنل های htcراتامین میکرد.

      • پويا رحمانی

        بحث کردن بی فایده ست واقعا متاسفم
        سونی رو روز به روز منفورتر میکنید و این چیزیه که هیچ کسی نمیخواد ولی شما با عزم راسخ دارید این کارو انجام میدید. من خودم یکی از طرفدارای این برندم و عاشق لپ تاپ های سری Z و دوربین هاش هستم ولی از وقتی این دوستان سونی به این شکل مقاومت میکنن کلا آدم نظرش نسبت به این برند خوشنام عوض میشه. با هر دلیل و مدرکی هم متاسفانه این دوستان قانع نمیشن و فقط وقت آدم گرفته میشه. شرکتی که بعد از مدت ها نتونه یه صفحه نمایش درست حسابی و تموم عیار که لازمه یک اسمارت فون هستش رو طراحی کنه یا یه رابط کاربری درست حسابی نداشته باشه در عوضش تموم توان و فکرشو روی قابلیت ضدآبی بزاره که نمیدونم واسه چند نفر پیش اومده که گوشیشون تو آب بیفته بخدا اگه از بین هر 1000 نفر یک نفر این مشکل براش پیش بیاد بعدش اینو بزرگ میکنن و 100 تا تبلیغ بیرون داده میشه در حالیکه اولین اصول یک اسمارت فون کامل رو فراموش کرده. آخه گفتن خیلی حرفا اصلا سخت نیست ولی آدم باید آستانه تحمل داشته باشه و به خودش اجازه زدن هر حرفی رو که ایجاد تنش میکنه رو نده. اچ تی سی هم میتونست با عدد بازی کنه و 20 مگاپیکسل تولید کنه ولی حتما یه حکمتی داشته که جریان اولتراپیکسل رو مطرح کرده به این راحتی نیست که شما زیر سوال ببرید و هنوز هیچی نشده به عنوان نقطه ضعفش نام ببرید. این ضعفی که GSM از Z بابت دوربین گرفته رو چرا قبول ندارید؟ نگفته که از سایرین بهتر نیست گفته با وجود اینکه 13 هستش بسختی تونسته 8ها رو با اختلاف کمی شکست بده که در بعضی موارد هم شکست خورده. حالا جالبیش اینجاست که تا همین دیروز پریروز طرفدارای سونی فون آرنا رو متهم به رشوه و … میکردن و از GSM به عنوان یه ابر سایت بی طرف و… نام می بردن حالا که تقی به توقی خورده نظر اینو هم دیگه قبول ندارن واقعا برای من یکی جالب بود. ایکسپریا Z باید 2012 عرضه میشد نه 2013 که از همون پردازنده ها و صفحات نمایش محصولات 2012 استفاده کنه. ردیف کردن مشخصات کاتالوگی و تبلیغ یک محصول اصلا کار سختی نیست خیلی هم راحته ولی واقعیت اون چیزیه که وجود داره و موقع کار با یک محصول همه چیز روشن میشه. Z هم هر وقتی 50-40 میلیون فروخت اونوقته که میشه روش حساب باز کرد الآن فعلا بازار مهیاست و خبری از محصولات 2013 اپل و سامسونگ نیست

        • hasan.SONY

          میلانوجان
          طرفداران سونی برااین زیر بارحرف gsmarenaنرفتندچون داره نسخه ازمایشیش رابررسی میکنه ودرکامنت های پایین مدارک روشدند.
          درموردصفحه نمایش ودوربین هم حتماسونی این مشکلات رادرنسخه نهایی حل کرده وهیچ جای شک نیست چون اگه نمیخواست نمی نوشتonly demoوnot for sale.
          درموردکیفیت ساخت واقعاجای تعجب داره شماکه طرفدارمنطقی سامسونگ هستیدبگیدکه ضداب بودن مزیت نیست وسونی داره بیش ازحدتبلیغ میکنه.خداییش سونی کی این همه تبلیغ کردکه شمامیگید؟یک هزارم تبلیغات دروغین بعضی شرکت هاشد؟
          یعنی شمابااین حرفتون داریدمیگیدهمون بدنه پلاستیکی بی کیفیت ازکیفیت ساخت شگفت اورzبهتره.
          درموردرابط کاربری هم من ودیگردوستانی هستندکه رابط کاربری سونی راباهیچی عوض نمی کنندبه خصوص 4.2.2که قراره به زودی برای zبیاد.
          درمودراین که باید2012عرضه میشدهمین جوریش هم رقابت پارسال تنگاتنگ وانتخاب سخت بودوهمه دریک سطح بودندونیازی به این شاهکارنبودحتی بعداز1ماهی که پس ازzگوشی oneاومدمن برتری رادوطرفه نسبت به هردوگوشی دیدم یعنی هرکدوم نسبت به هم برتری هایی دارندونمیشه لقب بهتررابه یکیشون داد.
          درموردفروش هم چه جوریه که هریک هفته 5میلیون به فروش اس3اضافه میشه؟
          شمامیدونید1میلیون یعنی چی؟
          سونی درسال2012بیش از10میلیون sفروخت ومطمئن باشیدzمیتونه بیشترازsبفروشه همین جوری هم که خبرهاحاکیه zداره به اعدادشگفت انگیزی که هنوزدر2الی 6کشورعرضه شده میرسه.
          من همین جابحث راتمام میکنم امیدوارم ازدستم ناراحت نشده باشید.
          شب خوش

    • محمد باقریان

      آخه عزیزان من ی چیزی بگین که با حرفهای قبلیتون جور در بیاد.شما پرفروش ترین گوشی های آندروید رو میبرید زیر سوال.از همه چیزش ایراد میگیرید.مخصوصا صفحاتش که مزایاش به معایبش میچربه.اونوقت اینجا میگی چون این گوشی توو فلان کشور تموم شده پس عالیه و هیچ گوشی رو دستش نمیاد؟؟؟
      آخه ی چیزی بگید بگنجه.این نظرات منفور کننده شما داره سونی رو به سیاه چاله میبره.نمیدونم چرا تموم نمیکنید اینطور نظر دادن رو.این لینک هم کاملا گواهه همتون گفتید فون آرنا پول گرفته جی اس ام رو قبول داریم.جی اس ام هم ***** رو ریخت هی دارید چوب لا چرخ بررسیش میکنید.فلان جا اینو گفته.فلان جا اونو گفته.نسخه نهایی نبوده.و …
      http://pcwar.com/camera-comparison-sony-xperia-z-vs-samsung-galaxy-s-iii-galaxy-note-ii-iphone-5-nokia-lumia-920.html

      اصلا این گوشی خیلی عالیه.برین بخرین حالشو ببرید.تا ده سال دیگه هیچکس نمیتونه روو دستش بیاد.مخصوصا زد آب بودنش که همه جا به کمک آدم میاد.یهو سامسونگ نخری آبی میشه صفحش ها!!!
      خلایق هرچه لایق.
      هرکسی نمیتونه گوشی کم ایراد دستش بگیره.سری گلکسی رو آدمهای روشن فکر میخرن.

  35. arm64

    به نظر من اکسپریا z یکی از اسمارت فون های شاخ 2013 هستش به این چند تا ضعف نمی شه گفت ایراد این گوشی آنقدر نقاط قوت داره که اینا به چشم نمی یاد

  36. madlak

    سونی امسال ضعیف شروع کرد.امیدوارم تا پایان سال در حد اسم سونی ظاهر بشه!

  37. Delsin Rowe

    اکسپریا زد هزار تا مشکل هم داشته باشه چیزی از ارزش سونی برای من کم نمیکنه همون اسم سونی کافیه روش باشه که خاطر جمع بشم که با کیفته و نا امیدم نمیکنه.
    خدا وکیلی تصویر زیر رو نگاه کنین پایین جعبه یه دو خط بالاتر از made in china ببینین چی نوشته
    http://www.gsmarena.com/showpic.php3?sImg=reviewsimg/sony-xperia-z/phone/gsmarena_022.jpg&idReview=887&idPage=2
    بله نوشته
    DEMO ONLY
    NOT FOR SALE
    جایی ندارم اپلود بکنم وگرنه دور نوشته خط میکشیدم وشفافش میکردم.
    توی هر دو تا سایت روی جعبه اینو نوشته درمورد این کسی چیزی داره بگه که ایا نسخه اصلی مث دوکومو هستش یا نسخه اولیه.
    راستی به لینک زیر یه توجه بکنین ببینین چه جالبه:
    http://www.xperiablog.net/2013/02/20/the-back-of-the-htc-one-looks-awfully-familiar-to-us/

    • hasan.SONY

      دمت گرم اصلابه این چیزتوجه نکرده بودم.
      حتی خودسونی هم گفته این هابرای مشتری نیست ونسخه اولیست.
      دی/ه مدرک بهترازاین!!!
      از2خط بالای کانتتون کلی کیف کردم.

    • Eminem

      دوست من Demo یعنی نسخه نمایشی (نه اولیه و آزمایشی).
      نسخه ای که کمپانی برای بررسی در اختیار سایتهای مرجع قرار میده. و طبیعیه که به خاطر بررسیهای موشکافانه و سختگیرانه اون سایتها، نسخه ای که قراره عرضه بشه (نسخه نهایی) برای بررسی فرستاده میشه.

  38. dr_sayadi

    دوست نداشتم سونی رو اینقدر ضعیف ببینم اما خوب واقعیت اینه دیگه!

  39. mehdi69

    اخه تا کی به اینطور کامنت ها ادامه میدید؟بابا تورو خدا یکم بزرگ شید حسن جان من خودم طرفدار دو آتیشه سونی هستم اما داداش باید قبول وان واقعا بهتر از زد هست چون یک نسل جلوتر و دوستان دیگه ام وان رو با هم نسل هاش مقایسه کنند و در مورد صفحه نمایش نباید از تی اف تی انتظار بالایی داشت اما باز سونی که با تی اف تی چنان کیفیتی ارائه داده و حتی بهتر از آمو که در نکسوس سامسونگ به کار دوستان کمی منطقی باشید تخریب تا کی؟منی که طرفدار سونی هستم انتخابم صد در صد سونی و خودم زد رو به وان ترجیح میدم و برعکس با اینطور کامنت ها کجارو میخواید بگیرید؟چی رو میخواید ثابت کنید؟
    **************************

  40. عباس

    GANDALF عزیز آفرین به تیز هوشیت واقعا این نسخه DEMO این گوشیه من تصویر رو های لایت کردم درست همونی که گفتی شد اینم لینک تصویر: http://img.pcwar.com/?di=L7RS
    نگاه کنید الان به عنوان طرفدار سامسونگ به شما کمک کردم تا سند داشته باشید پس وجدانا ول کنید دیگه این بحثای بیهوده رو هم سامسونگ و هم سونی هر دو ضعف هایی دارن نمیشه دیگه انکارشون کرد امیدوام این تصویر حسن ختامی برای جنگ بین هواداران دو شرکت باشه
    شرمنده اگه نتونستم بیشتر از این کیفیتو ببرم بالا

  41. infineon

    من بعنوان طرفدار سونی از تمامی دوستان طرفدار سامسونگ عذر میخام اگه کامنت هام تند بود.شرمنده همتون دوستای گلم. ما همه ایرانی هستیم. واقعا در شان ما نیست همچین کارایی. واقعا یه لحظه آدم بخودش میاد خندش میگیره که اینکارا چیه؟!!! همینکارارو کردیم که الان به این وضع دچار هستیم دیگه. هرکی هربلایی دلش میخاد سرمون میاره. بخاطر اینکه دو دستگی داریم در همه جا.

  42. se7en

    سلام ..
    من تازه عضو پی سی شدم اما از مدت ها قبل همه ی نظرات و دنبال میکردم و همه رو میخوندم …..و بیشتر از همه نظرات milano عزیز رو قبول دارم چون معمولا تو هر بحثی جدا از تعصب نظر میده …..
    اما در مورد z : اینکه z گوشی خوبیه که شکی توش نیست .. اما به هر حال هر محصولی که بیاد پشت سرش هم تعریف ها و هم انتقاداتی میاد که شاید همه ی اونها درست نباشه اما همه ی اونا هم غلط نیست …. درسته z گوشیه خیلیی خوبیه ولی مسلما” از هر نظر عالی نیست و میتونه ضعف هایی داشته باشه چون هیچ محصولی بی عیب و نقص نیست حالا از مشکل بدنه سامسونگ بگیر تا صفحه نمایش سونی ….

  43. kayhanm

    درود
    *
    اسمارت فون اکسپریا زی خیلی زود رفت توی حاشیه،بد شد،دوست دارم خودم توی دست بگیرم و از نزدیک ببینم چی به چی هست،دیدگاه ها و بررسی های این وبسایت خیلی برای من قابل احترامه
    جدا ناراحت شدم
    ولی باز هم این اسمارت فون توی رده خودش امتیازهایی داره که شاید دیگر اسمارت فونها ندارند
    *
    خوبی نوآوری و رقابت اینه که به جون هم میافتند،اچ تی سی کاره خوبی کرد،سامسونگ هم توی روزای آتی موج میندازه تو بازار
    اسمارت فون اچ تی سی سایه بزرگی روی تمام اسمارت فونهای موجود انداخته،سایه ای سرد☻امیدوارم همه شرکتها بجنبند و سریعتر یه کاری بکنند که از اچ تی سی عقب نیافتند
    *
    یه مطلب مینویسم(تجربه خرید خودم)برا دوستانی که این روزا میخوان برند خرید،واقعــــــــــــا انتخاب سخت شده و متنوع هست گجت های بازار☺بررسی ها رو بخونید و امتیازات رو هم درنظر بگیرید ولی خودتون بردارید برید و توی دست بگیرید
    من دیروز و پریروز تو شیراز برای خرید اسمارت فون برا دومادمون و یه نت بوک برای خواهرم رفتم EEpC ASUS رو برداشتم و یه Xperia TX برداشتم(V هم گشتیم مثل اینکه هیچ کدوم از مغازه ها هم نداشتند)و با توجه به پولی که توی دستشون بود اینها بهترین بود از دیده من و انتخاب خودشون،1575 اسمارت فون شد و 1360 نت بوک :( خیلی ریال اومده پایین ارزشش و لوازم جانبی وحشتناک رفته بالا و متاسفانه طرحی هم به نام شبنم هست که بازم انگار نمیتونه کنترل کنه(اصل و فرع بودن و کنترل قیمت)،جدا ناراحت کننده بود ولی به هر حال راضی شدند☺
    زشتترین کاری هم که میکردند این بود که دیدم یه زوج جوان از یه غرفه ای میپرسیدند مال فلان برند اسمارت فونهاش خوبه و با تاکید میگفتند نه اصلا بدرد نمیخوره نه گفتنی که خیلی بچه گانه بود!!!(من هم نیمچه دخالتی کردم و گفتم که بزارند ببینند و الکی نگند به درد نخوره و کاسه داغتر از آش شدم)خیلی گمراه میکنند و هرکی به فکر غرفه خودشه :|
    *
    با توجه به اینکه به تبلیغات تقریبا سوء و … کاری ندارم و طرفدار و متعصب هم نیستم♥رفتم و غرفه های تبلیغاتی سونی ، سامسونگ و ال جی رو برای اسمارت فون ها هم دیدم و بیشتر اسمارت فونها رو هم تو دست گرفتم و چنتا انتخاب کردم و به هر حال با پولی که تو دست بود و کیفیت های صفحه نمایش از دید خودشون و نظرخواهی از من و گشت توی منو گوشی ها برای خودشون انتخاب کردند
    عجیبترین هم یه اسمارت فون چهار گوش از ال جی بود که هر کاری کردم نتونستم توی دستای بزرگه خودم جاش بدم راستش اسمش هم از یادم رفت چون خیلی تو دل نمیرفت و ایشون هم نپسندیدند
    •جای تبلیغات اچ تی سی خیلی خالی بود،خیــلی :| و جای قیمت های بهتر برای انتخاب.انتخابی مثل گوشی های آیفون،راستش زورمون به قیمت دست دومش هم نمیرسید :(
    •بازار ویندوز موبایل هنوز هم ضعیفه و رقابتی به اندازه اندروید وجود نداره،تا اونجا بودم نامی ازشون نبود
    *
    دوستان اسمارت فون ها رو وقتی ببینید یه چیزی خیلی زود از یادتون میره
    •درون گوشی و پردازشش و اگر دقت نکنیم گول میخوریم
    دیدم که خیلی چیزها درباره سونی و سامسونگ و جنس بدنه و فرم ال جی بد میگفتند دیروز من جدید ها رو از نزدیک دیدم دیگه اون کاستیها به اون صورت نبود و تنها قیمتها غیرمنطقی بود :|
    من وقتی با سونی کار کردم کمبودی ندیدم،البته که اولین بارم بود Xperia های جدید رو برمیداشتم و تست میکردم و جالب بود و اسمارت فونهای سامسونگ رو هم تست کردم سریع بودند،اسمارت فون های دیگه هم واقعا جالب بودند و دوست داشتنی،به امیده خریدی خوب و بدون توجه به نام شرکت و با توجه با نیازهای هر کاربر♥
    *
    سپاس

  44. kayhanm

    درود
    *
    داداش Kia درسته دوربین رو سونی میزنه اما هر شرکتی از تکنولوژی خودش و مهندسی خودش استفاده میکنه به عنوان مثال اپل از مهندسی خودش استفاده کرد و ساخت عمده رو به سونی سپرد
    یا
    اپل سی پی یو رو خودش طراحی و مهندسی کرد و ساختش رو به صورت عمده به سامسونگ و یا … سپرد
    *
    سپاس

  45. milad.tec

    infineon دوست عزیز اگه پتنت super lcd مال سونی بود الان خودش به جای LED BACKLIGHT ازش استفاده میکرد که خیلی از مانیتورهای الانش بهتر میشد.
    —————————————————
    به هر حال من بشخصه با توجه به بررسی هایی که دیدم BUTTERFLY رو به Z ترجیه میدم.ONE که دیگه جای خود دارد.لازمه که بگم این حرفو در حالی دارم میگم که از HTC بشدت ناراحتم و مدتیه که ارزشش برام خیلی کمتر از قبل شده.
    ولی باز هم بوضوح میبینم که از Z بهترن.
    بطور کلی من قدرت z رو در طراحی زیبا-کیفیت بالا و ضد آب بودن میبینم نه چیز دیگه.

    • infineon

      میلاد جان از شما بعیده که نمیدونی پتنت super lcd برای سونیه!!!! هرکسی حق انتخاب آزاد داره. شما با باترفلای حال میکنی یکی دیگه با z. ولی روهم رفته باترفلای در عمل نشون داد که حرفی در مقابل z نداره بزنه. oneهم انصافا گوشی خوبیه. بارها گفتم بازم میگم اگه روزی سونی نخرم حتما از htc اسمارت فون میخرم.برند لایقی هست. روهم رفته از بین z و one انتخاب بینشون واقعا سخته. یکی دیزاین و جنس بدنه درجه یک میخاد میره سمت z. یکی پردازنده قویتر و صدا میخاد میره سمت one. یکی ضدآب بودن براش مهمه میره سمت z. یکی دیگه اندازه صفحه 5اینچ براش بزرگه میره سمت one. روهم رفته هیچ گوشی نمیسازن که کامل کامل باشه. خیلی خیلی سخته انتخاب بین z و one. خودمن یبار تو دلم میگم oneخیلی شاخه ها. بعد یهو امکانات z یادم میفته میگم نه z بهتره. و همینطور بلعکس.

  46. miladii

    سلام دوستان . با یه حساب کاربری قدیمی اما اولین نظر
    هیچ گوشی ، وسیله ، دستگاه و ماشینی کامل نیس هر کدوم نقص و مشکلات خاص خودشون رو دارن و در کنارشون سود خودشون رو هم دارن
    این دلیل نمیشه که ما به خاطر سرعت بالای بوگاتی اون رو محکوم به تصادف مرگبار کنیم
    هیچ کسی ضد آب بودن گوشیشو ضرر نمیبینه بلکه یه مزیت بسیار خوب میبینه ولی خب در کنارش صدای نسبتا ضعیف رو هم باید باهاش بخره
    در ضمن هر تکنولوژی زمان و مکان خاص خودشو داره مثلا یه زمانی دوربین 2 مگاپیکسل واقعا غولی بود واسه خودش اما الان دیگه هیچ کاربردی نداره
    ضد آب بودن هم خیلی خوبه اما نه تو یه گوشی مثل اکتیو که خیلی ضخیم و ناجور هست و من ضخامت ایکسپریا زد رو با این قابلیت واقعا تحسین میکنم
    دوستان من خیلی خیلی زیاد به این سایت سر میزنم ولی نظر نمیدم و فقط خواننده هستم
    از نظرات دوستان هم به خصوص میلانو جان بسیار استفاده میکنم
    ولی جدیدا جو سایت یه جور شده که یا نگاهی به نظرات نمیکنم یا وقتی میبینم ناراحت میشم که همه با کنایه و منظور به هم تیکه میپرونن
    دوستان مهم نیس سونی و سامسونگ چی بودن و چی شدن
    در چه جایگاهی بودن و در چه جایگاهی الان هستن
    مهم استفاده من و تو و ما هست . سودشو یه عده دیگه میبرن بعد اعصاب خوردی و ناراحتیش بمونه واسه ما ؟

  47. miladii

    چقدر خوبه یه نظر بدیم وقتی کسی میخونه نگه مشخصه طرفدار کدوم برند هست یا مشخصه میخواد کدوم برند رو خورد کنه
    چقدر خوبه نظر رو به این جهت ندیم که برند مورد نظر رو محکوم و خوردش کنیم
    درسته هر چیزی عیب داره اما یه جوری عیبشو بگیم که هم طرفدار اون برند و هم اون کسی که دل خوشی نداره ازش اون نظر رو قبول کنه
    پی سی وار مثل یه خونواده مجازی هست نباید توش تفرقه بیفته از کسی کینه به دل بگیریم و بخوایم با حرفامون اون شخص رو هدف قرار بدیم
    جدیدا جوری شده که یکی نظر میده و در پاسخش یکی میاد به کنایه جواب میده و در پاسخ بعدی و بعدی این روند ادامه پیدا میکنه تا یه ناراحتی و بحث که یکی بکشه کنار
    اصلا خوب نیس اینجوری اگر میشد مثل قبل خیلی خوب بود همه از نظر ها و عقیده و فکر های هم استفاده میکردن

  48. iHossein

    دوستان اینقدر تعصبی برخورد نکنید.این آخرین گوشی سونی نیست که اینجوری میگید هیچ اشکالی در این گوشی نیست.خوب این اشکال ها برای این وجود داره که مدل بعدی سونی که بیرون اومد این اشکالات رو درش از بین ببره دیگه.در مورد بقیه برندها هم همینجوریه.بالاخره محصولی که بدون اشتباه نمیشه.محصول بدون اشتباه انسان و سایر موجودات و مخلوقات خداست که خالقشون خدای بزرگ هستش که هیچ اشتباهی درشون وجود نداره.

  49. Eminem

    فون آرنا:
    - اکسپریا زد هنوز هم همان مشکل زاویه دید پرچمدارهای سونی در سالهای گذشته را دارد.
    جواب طرفداران سونی:
    اولا مهم نیست که! لزومی نداره از بغل به گوشی نگاه کنیم!
    دوما این نسخه نهایی نیست!
    سوما فون آرنا معتبر نیست! جیره خور سامسونگ و اپله! اصلا از قدیم با سونی مشکل داشت!
    چهارما ما جی اس ام آرنا رو قبول داریم! یکیه!
    جی اس ام آرنا:
    - زاویه دید صفحه نمایش اکسپریا زد خوب نیست.
    - دوربین ۱۳ مگاپیکسلی این اسمارت فون فاصله ای با رقبای ۸ مگاپیکسلی سال گذشته ندارد.
    جواب طرفداران سونی:
    ای بابا ما هی میگیم این نسخه نهایی نیست اینا بازم میرن نسخه اولیه رو بررسی میکنن!
    اصلا تو آپارات کلیپ نسخه نهایی هست! من نمیدونم چرا انقدر این جی اس ام و فون آرنا اصرار دارن که صفحه نمایش اکسپریا زد مشکل داره! برن اونجا ببینن نسخه نهایی رو! اصلا رو قاب اکسپریا زد نوشته:
    !Demo Only! Not For Sale
    “نسخه نمایشی، برای فروش نیست.”!!!
    .
    .
    .
    و تا اونجایی که ما میدونیم نسخه نمایشی از حساسیت بسیار بالاتری برخورداره و توسط خود کمپانی به اون سایتها ارائه میشه. و این حرف طرفداران سونی به این معنیه که کمپانی سونی یادش رفته یا اصلا برای دلخوشی هم که شده به جای نسخه نهایی، نسخه اولیه رو به سایتهای مرجع فرستاده!!!
    و در آخر کازو هیرایی، مدیر عامل سونی:
    “ای بابا دیوانه شدم… به جون مادرم اینی که ما فرستادیم به اون سایتها، نسخه نهایی نهایی بود، یعنی دیگه از این نهایی تر نداشتیم، به خدا راست میگم…!!!”
    طرفداران سونی:
    کازو جون دیگه جات توی کمپانی نیست! این کجاش نسخه نهایی بود؟! مشکل حل شده تو نسخه نهایی! بهتره که خودت بری کنار…!
    “کلا هر مشکلی باشه = این نسخه نهایی نیست!” حتی برای شما کازو هیرایی عزیز!

    • Delsin Rowe

      قبول اکسپریا زد مشکل داره من تسلیم شدم.
      امیدوارم تو پرچم دار بعدی مشکلات به حداقل برسه.

    • hasan.SONY

      سلام دوست عزیز
      حالاچه ازمایشی باشه یااولیه بالاخره فرق هایی بین این 2نسخه 100درصدهست وسایت های sonyvietوxperiablogهم که بوابسته به سونی موبایل هستنداین موضوع راتاییدکردندواین راگفتندکه سونی باتغییرات نرم افزاری وکمی هم به احتمال باعوض کردن پنل این مشکل راحل کرده.
      این هم بررسی epriceازنسخه نهایی docomo:
      سایت ePrice تا به امروز بارها نسخه اولیه اکسپریاZ را بررسی کرده است.اما از چند روز پیش که نسخه نهایی اکسپریاZ تحت اپراتور Docomo رسما به فروش گذاشته شده منتظر بودیم تا این سایت نسخه این اپراتور را نیز مورد بررسی قرار بدهد.حالا در ادامه میتوانید تصاویری که ePrice از نسخه Docomo تهیه کرده و خلاصه ای از گزارش این سایت را ببینید.اکسپریاZ نسخه Docomo با کدSO-02E شناخته میشود و از نظر ظاهری تقریبا تفاوتی با نسخه اولیه این تلفن ندارد.رابط کاربری دارای دو حالت استاندارد و اختصاصی Docomo است که کاربر میتواند به اختیار خود یکی از این دو حالت را انتخاب نماید همچنین بر خلاف نسخه اولیه ای که در ePrice مورد بررسی قرار گرفته بود در این نسخه داک شارژ(DK26 Dock)نیز در جعبه قرار داده شده.صفحه نمایش اکسپریاZ که پیش از این نیز بارها مورد آزمایش و مقایسه قرار گرفته کیفیت بسیار بالایی را به نمایش میگذارد.ePrice پیش از این صفحه نمایش اکسپریاZ را بسیار خوب و حتی با کیفیتی حیرت انگیز توصیف کرده است اما همیشه در پرانتز به زاویه دید نسبتا محدود صفحه نمایش این اسمارتفون نیز اشاره داشته است.حالا اما در نسخه Docomo بار دیگر کیفیت صفحه نمایش مورد بررسی قرار گرفته که میتوانید در تصاویر و همچنین فیلم بررسی اختصاصی ePrice (که برای شما در Mediafire قرار دادیم) تغییرات را مشاهده کنید.در این تست میزان روشنایی و خوانایی صفحه نمایش در محیط پر نور بسیار عالیست.همچنین عمق رنگ مشکی و زاویه دید نیز به شکل چشمگیری بهبود یافته است در ادامه تصاویر را مشاهده کنید و اجازه بدهید در پایان بار دیگر یاد آوری کنیم اکسپریاZ تنها یک آغاز برای بخش موبایل سونی است…!ما این تلفن را تحسین میکنیم و تردیدی نداریم که جایگاه این تلفن در پایان 2013 نیز در لیست Top10 خواهد بود. ما اعتقاد داریم حتی معرفی پرچمدار 2013 سونی(؟!xperia Gaga) نیز نمیتواند این تلفن با کیفیت را به حاشیه براند…
      درضمن ژاپنی هاگه این قدررو وسایلشون درکیفیت دقت دارنداگه مشکلی داشت نمی رفتندکل storeهای سونی راازxperia zخالی کنندتاالان هم بیش از140000تافروش رفته ودرفرانسه هم در1روزکل storeهای سونی خالی شدندوموجودی zperia zان هاتموم شدومطمئن باشیداین رونددربقیه کشورهاهم ادامه خواهدداشت.
      درضمن دوست من هرچیزی ازبازی گرفته تااتومبیل و…….
      بین نسخه ثانویه واولیه کلی فرق هست.
      درضمن اگه سونی میخواست سایت هاراگول بزنه ازnot for saleاستفاده نمی کردچون همه فکرمیکنندسونی فقط میخوادسایت هاراراضی کنه نه مردم راامااین جورکه معلومه مردم راضی شدندتاسایت ها.

      • Eminem

        من اینو اون بالا هم گفتم. کپی پیست میکنم:
        دوست من Demo یعنی نسخه نمایشی (نه اولیه و آزمایشی).
        نسخه ای که کمپانی برای بررسی در اختیار سایتهای مرجع قرار میده. و طبیعیه که به خاطر بررسیهای موشکافانه و سختگیرانه اون سایتها، نسخه ای که قراره عرضه بشه (نسخه نهایی) برای بررسی فرستاده میشه.

  50. عباس

    دوستان طرفدار سونی اگه قراره با این نظر Eminem ناراحت بشن که نمیشه بابا یک نقد پذیر باشید چرا به همه نظرات حمله میکنی
    بنده خدا راست میگه سونی نمیاد یه گوشی ضعیف رو به عنوان دمو بزاره میاد از تمام قدرت خودش استفاده میکنه تا نظر مشتریان رو جلب کنه وگرنه مشتری وقتی میاد معایب گوشیو میبینه نه تنها زده میشه از گوشی بلکه دیگه طرف سونی هم نمیاد…
    اون ویدیو معروف آپارات هم تابلو باد نورشو تا 100 بالا بردن … من که به شخصه از 20 درصد بیشتر بالا نمیبرم نور صفحه نمایشمو چون اولا مصرف باتری میره بالا دوما عملکرد گوشی ضعیف میشه (به شخصه ندیدم ولی تو بنچمارکا نمرش میاد پایین) سوما واسه چشما بده اگه تو خونه باشی چهارما باعث ضعیفتر شدن صفحه نمایش میشه چون دارید از همه قدرت صفحه نمایش استفاده میکنید
    امیدوارم سونی در آینده موفق باشه

    • hasan.SONY

      دوست من چراشماازاین دیداستفاده میکیندکه سونی تمام قدرتشو استفاده کرده؟
      من100درصداین حدث رامیزنم که سونی نسخه اولیه رابرای سایت هافرستادتاببینه چه ایراداتی بیشترمیتونه نقطه ضعف باشه که اون هارادرنسخه نهایی برطرف کنه که صالح عزیزتوضیحات اضاف رادادند.
      درضمن sonyvietوxperiablogهردوگفتندانتقادهای زیادی ازطریق facebookبه سونی شدولی مثل اینکه سونی این مشکلات راسریع وبه طورکامل حل کرده.
      این لینک هم میگذارم برای دوستانی که درکیفیت صفحه zدرمقابل oneوایفون5شک دارند

      http://sonyviet.vn/2013/02/man-so-sanh-song-song-kha-nang-quay-video-cua-xperia-vs-iphone-5/

      http://sonyviet.vn/2013/02/mot-vai-hinh-anh-so-sanh-ban-dau-xperia-z-vs-htc-one/

      • Eminem

        کازو هیرایی:
        “حسن جون به خدا این نسخه دیگه آخرش بود…
        آخه ما مگه دیوانه ایم که نسخه اولیه رو بفرستیم اونجا؟!
        بابا جون دنیا منتظر بررسی این سایتها هست، واسه چی اولیه شو بفرستیم اونجا آبرومون هم بره؟!
        میدونم میخوای کم نیاری ولی بابا من که دیگه کازو هستم نکنه یادت رفته؟! من مدیر عامل کمپانی ام!”
        امضاء: کازو هیرایی

  51. Delsin Rowe

    اقا عباس خیلی از شما ممنونم.
    درست میگید هر برندی یه ضعف هایی داره دیگه کاریش نمیشه کرد.
    من هم قبول کردم (هر چند قبولش برام سخته)که اکسپریا زد مشکلاتی داره و امیدوارم در پرچم دار بعدی سونی این مشکلات به حداقل برسه و همینطور امیدوارم سامسونگ هم توی پرچم دار ایندش از پلاستیک استفاده نکنه و تا نشه بهش گیر داد.
    بازم متشکرم.

    • meri_1991

      مرسی که اینقد منطقی اید .. به خدا حرف من هم همینه . خوب مشکل زاویه دید داره اما از ارزش هاش کم نمیشه و منظور اینه که روی گوشی به این شاخی حیفه این مشکل باشه ( منظور قدرت رو میرسونه )
      به هر حال این گوشی هم فروش داشته باشه یا نداشته باشه سونی ازش درس خواهد گرفت و توی اسمارتفون بعدی حلش میکنه . پس بدون نگرانی گوشی مورد علاقه تون رو بخریدد

  52. meri_1991

    چند بار خواستم نظر بدم بعد پشیمون شدم .
    دوستان از اپل ایفون۵ هم انتقاد شد .. از سامسونگ هم انتقاد شد از اچ تی سی هم انتقاد شد .
    دوستان سونی نمیخواد اینقد حساس باشین عزیزان :)
    خوب خود من از زمانی که این گوشی معرفی شد شوق خودم رو واسه خریدش اعلام کردم و از دوستان هم واسه صفحه نمایشش سوال کردم .ینی واقعا تنها مشکلش صفحه نمایش هست و دوربینی که انتظار بیشتری میرفت ..
    بحث دوربین ب کنار .. اما صفحه نمایش نمیدونم چرا اینجوره .. اکسپریا اس هم که توی دستم بود همینجور انگار یه پرده ی سفیدی رو صفحه نمایش کشیدن که باعث میشه از زرق و ورقش کم بشه ..
    نمیدونم چرا سونی این مشکل رو حل نمیکنه .. فک میکنم منتظر jd باشه ..
    اما بازم میتونست از oled که روی ویتا هست استفاده کنه . دوستانی که کار کردن میدونن ..
    به هرحال من با این وجود هم این گوشی رو حتما واسه چند ماهس میگیرم دستم .. چون گوشی زیبا و باکیفیته ..ایشالا اسمارتفون بعدی سونی این مشکلات رو حل خواهد کرد ..
    درمورد فروش اس۳ هم باید بگم که اس۳ توی ۳ماهه قبل ۱۸ میلیون فروش داشت و اول بود اما این ۳ماهه ۱۵ میلیون فروش و جایگاهشو به ایفون۵ داد ..
    نکته قابل توجه یکی فروش ادامه دار خیره کننده 4s و s2 هستش که به نظر من ۴اس بهترین گوشی تاریخ اپل ببوده و خواهد بود .. گوشی که من روش تعصب دارم :)
    و نکته دیگه فروش اس۳ هستش که پایاپای ایفون میفروشه .. من به شخصه اصلا فک نمیکردم یه گوشی اندروییدی همچین صلابتی داشته باشه و اینجور ادامه دار فروش داشته باشه ..به این گوشی افنخار میکنم ..
    امسال قضیه فرق داره . با ورود z و one خیلی رثابت سخت شده خیلی.
    ببخشید که ربطی به موضوع نداشت .. چون یکی از دوستان سوال کرده بودن عرض کردم اینارو ..

  53. meri_1991

    در تایید صحبت eminem جان
    دوستان demo به معنای نسخه ازمایشی نیست ..
    این نسخه ای هست که به سایتای عتبر میدن برای تست گوشی و آخرین نسخه گوشی هستش ..
    این ریویو واسه همیشه روی این سایتا باقی میمونه و مرحعیه اسه مطلع شدن … پس سونی نمیاد نسخه غیر اصلی و غیر نهایی رو بده که .. چون میلیونها نفر این بررسی رو میخونن و از روش تصمیم میکیرن ..
    بازم میگم این گوشی نقاط قوت خیلی زیادی داره و مطمعن باشید اینقد گوشی قوی هست که اونا رو وا داشته که نقاط ضعف رو بیان کنند ..

  54. saleh r

    ببینید دوستان من قصد توجیه چیزی رو ندارم.
    وقتی در نسخه های اولیه ی z در نمایشگاه و…. به وضوح میشد مشکل زاویه دید رو مشاهده کرد، خود من کاملا قبول کردم، اما همون موقع هم عکسها و کلیپهایی منتشر میشد که باهم تناقض داشت. اما وقتی کلیپهای نسخه نهایی منتشر شد، عقل و منطق حکم میکنه که دوباره بررسی کنیم و در بررسی دوباره که کلیپشو هم گذاشتم و کلیپهای دیگه ای که موجوده، به این نتیجه رسیدیم که سونی تغییراتی در صفحه نمایش داده. حتی سایتهای xperiablog و sonyviet هم به این موضوع اشاره کردند که تغییرات شگرفی در صفحه نمایش مشاهده کرده اند.
    http://www.xperiablog.net/2013/02/15/user-records-xperia-z-video-at-retail-store-to-counter-inferior-display-claims/
    حتی در ویکی پدیا صفحه نمایش z رو از نوع IPS ذکر کرده.
    پس طرفداران سونی رو به بی منطقی محکوم نکنید. چون مدرک دارند. دوربین هم مطمئنا یه مشکل نرم افزاریه که حتی اگر در نسخه نهایی برطرف نشده باشه، اونقدر برنامه دوربین هست که اینکارو انجام بده. در کل شاید حق با شما باشه شایدم با من. من که هر وقت گوشی رو از نزدیک دیدم، نظر نهاییمو میگم. اگر یادتون باشه در مورد جنس بدنه اس 3 هم همین جور بحثها و تناقض ها بود تا وقتی نسخه نهایی رو در دست مردم دیدیم و واقعیت مشخص شد. من دیگه حرفی ندارم. موفق باشید.

  55. احد

    آرک اس هم که اون اوایل اومده بود مردم زیاد ذرت پرت میکردند ولی وقتی خریدم دیدم شاهکاریه چون من کلیپ های نسخه نهایی رو دیدم به غیر از کیفیت صدا بقیه اش عالی بود

  56. احد

    سلام داک جان چه طوری خوبی دادا من چند بار جواب کامنتت رو دادم تایید نشد منظور من ذرت هست نه زرت عزیزم یه کم دقت کن چون من به املای کلمات خیلی اهمیت میدم واسه همین شما اشتباها چیز دیگه ای فکر کردی نه عزیزم من فحش ندادم منظورم ذورت بود اشتباه نکن

  57. احد

    کسری جان شما دیگه چرا؟

  58. ehsan

    1- زاویه دید گوشی هیچ عیبی نداره و اون خبر فقط چند تا عکس فیک بود. کسی هم از زاویه با گوشی کار نمیکنه
    2- اون عکسی که اثر انگشت رو نشون میداد در نمایشگاه بود که صدها نفر با گوشی کار کرده بودند. همون مقداری اثر انگشت رو جذب میکنه که آیفون میکنه. تازه این گوشی رو میشه شست.
    3- حافظه حدود 48 گیگ هم کافیه.
    این گوشی مجهز به امکانات اختصاصی پلی استیشن موبایل و یک دنیا بازی انحصاری هست.
    قابلیتهای one touch mirroring و فیلمبرداری HDR هم بسیار کاربردی است.
    از ویژگی های NFC قدرتمند این گوشی هم نمیشه گذشت.
    این گوشی در دو طرف بدنه دارای محافظ ژاپنی dragontrail glass هست که 6 برابر مقاومتر از گوریل گلس 2 و 2 برابر هم مقاومتر از گوریل گلس 3 هست. همچنین صفحه نمایش این گوشی دارای قابلیتهای اختصاصی opticontrast و sensor on lens و bravia engine 2 هست. در کنار روشنایی 500 نیت و امکانات دیگر…..

دیدگاهی ارسال کنید