جی اس ام آرنا، اکسپریا Z در برابر گلکسی اس ۴، برخورد دو دنیا

1

گلکسی اس ۴ سامسونگ و اکسپریا Z سونی، دو پرچمدار جدید اندرویدی که هر کدام ویژگی ها، معایب، مزایا و طرفداران خاص خود را دارند. در ادامه چکیده ای از مقایسه این دو اسمارت فون با یکدیگر که توسط وبسایت GSMArena انجام شده است را ملاحظه می کنید، اما قبل از خواندن خلاصه این مقایسه و اطلاع از برنده این جدال در هر بخش، بد نیست به نکته ای اشاره شود.

شاید برای عده ای قدرت سخت افزاری و حتی نرم افزاری ملاک انتخاب یک اسمارت فون باشد که تاحدودی این موضوع درست است، اما مهمتر از آن بحث پشتیبانی شرکت تولید کننده از محصول خود می باشد که از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود. به این موضوع نمی پردازیم که کدام شرکت پشتیبانی بهتری دارند، اما در انتخاب های خود این نکته بسیار مهم را مد نظر قرار دهید.

همانطور که اعلام شد این مطلب تنها چکیده و نتایج نبرد این دو اسمارت فون در بخش های مختلف است، پس برای دریافت جزییات این مقایسه می توانید به منبع مطلب سر بزنید.

موارد کلی که اکسپریا Z از گلکسی اس ۴ بهتر است

  • ضد آب و ضد گرد و غبار بودن دستگاه و داشتن تاییدیه IP57
  • بدنه پوشیده شده از شیشه که آن را بهتر نشان می دهد
  • ویدئو HDR
  • در حال حاضر در دسترس می باشد و مقداری کمی ارزان تر است
  • خروجی TV از طریق لینک MHL که با بیشتر کابل های MHL HDMI کار می کند
  • رادیو اف ام

موارد کلی که گلکسی اس ۴ از اکسپریا Z بهتر است

  • صفحه نمایش آن دارای برتری در بخش تولید رنگ، کنتراست و زاویه دید می باشد که با دستان پوشیده از دستکش و حتی بدون لمس مستقیم کار می کند
  • چیپ ستی جدیدتر با کلاک اسپید بالاتر
  • قابلیت ضبط ویدئوی دوگانه، قابلیت ثبت تصویر ۹.۶ مگاپیکسلی در هنگام ضبط ویدئو و ۶۰ مگاپیکسل در حالت پانوراما
  • اینفرارد
  • سیستم عامل اندروید ۴.۲.۱
  • مولتی تسکینگ Multi-window
  • سنسورهای اضافی (فشارسنج، رطوبت سنج، دماسنج)
  • ویژگی های Air gestures; Smart stay, Smart pause, Smart scroll

سخت افزار ظاهری

برنده : اکسپریا Z. با توجه به اینکه به هر حال اکسپریا Z اسمارت فونی مقاوم (ضد آب و ضد گرد و غبار) به حساب می آید، اما سونی این اسمارت فون را شیک طراحی کرده، یعنی همانند سایر اسمارت فون های مقاوم، ظاهر آن فدای مقاومت دستگاه نشده است. این دستگاه حتی در مقایسه با اسمارت فون های مقاوم دیگر یک اسلات مایکرو اس دی را در اختیار کاربر قرار می دهد که این موضوع نیز دستاوردی خوبی برای سونی است.

1

البته Xperia Z بدون مشکل هم نیست. این اسمارت فون مقداری بزرگتر از رقیب خود می باشد علیرغم آنکه دارای کنترل های روی صفحه است ضمن اینکه باتری آن کوچکتر بوده و اجازه دسترسی کاربر را به خود نمی دهد.

جی اس ام آرنا معتقد است، این معایبی که عنوان شد چیزهایی نیست که مردم را از خرید آن منصرف کند و در واقع عقیده آنها را تغییر دهد، چرا که کاربران با این مشکلات آشنا هستند.

صفحه نمایش

برنده : گلکسی اس ۴. سامسونگ در آخرین پرچمدار خود کار بسیار فوق العاده ای را انجام داده است. موضوع به همینجا ختم نمی شود، این اسمارت فون در بخش صفحه نمایش براحتی اکسپریا Z را در بخش های خوانایی در برابر نور و کنتراست شکست می دهد، ضمن اینکه با در اختیار قرار دادن حالت Adobe RGB برای خلاص شدن از اشباع بیش از حد رنگ به کاربر کمک می کند.

2

باتری

برنده : گلکسی اس ۴. محصول سامسونگ نه تنها دارای باتری بزرگتری است، بلکه علاوه بر آن دارای سیستم استفاده از باتری بهتری هم می باشد بدین معنی که عملکرد استفاده از باتری دستگاه در اس ۴ بهتر از رقیب خود می باشد. تنها در بخش “زمان مکالمه ۳G” است که اکسپریا Z عملکرد بهتری نسبت به گلکسی اس ۴ دارد. علاوه بر این، عدم دسترسی به باتری نیز یکی دیگر از معایب اکسپریا Z است.

رابط کاربری

برنده : گلکسی اس ۴. اسمارت فون سامسونگ دارای نسخه ای جدیدتر از اندروید است، ضمن اینکه پوسته آن در بخش نویگیشن عمومی (حرکات) شباهت زیادی به اندروید خام دارد. همچنین این رابط کاربری قابل انعطاف تر و دارای ویژگی های منحصر به فرد زیادی است.

5

بنچ مارک های ترکیبی

برنده : گلکسی اس ۴. محصول سامسونگ از پردازنده قدرتمندتر اسنپ دراگون ۶۰۰ کوالکام و کلاک اسپید بالاتری نسبت به S4 Pro سونی بهره می برد، پس زیاد موضوع عجیبی نیست که این پرچمدار سامسونگ را فاتح این بخش بنامیم. حتی نسخه Exynos 5 Octa گلکسی اس ۴ هم می تواند سریعتر از نسخه اسنپ دراگون ۶۰۰ باشد. اما موضوعی را فراموش نکنید که نسخه اسنپ دراگون این اسمارت فون یکی از سریعترین دستگاه هایی بوده که تا به این لحظه دیده شده است.

تست لوداسپیکر

برنده : گلکسی اس ۴. بطور واضحی صدای این دستگاه بلندتر است.

7

کیفیت صدا

برنده : گلکسی اس ۴. در این بخش اکسپریا Z زیاد اختلافی با رقیب خود ندارد، حتی در بعضی موارد می توان این دو را همتراز هم دانست.

8

رابط کاربری دوربین و ویژگی های آن

برنده : هر دو. بخش تنظیمات Sony Xperia Z به نظر بهتر و سازمان یافته تر می رسد، در حالیکه رابط کاربری جدید دوربین در گلکسی اس ۴ مقدار زمان بیشتری برای استفاده درخواست می کند. اما در مقابل محصول سامسونگ تعدادی از حالت های پیشرفته عکاسی را در اختیار کاربر خود قرار می دهد.

دوربین، عکسبرداری

برنده : گلکسی اس ۴. پرچمدار سامسونگ دارای یک برتری آشکار از لحاظ کیفیت تصاویر گرفته شده است.

9

دوربین، فیلمبرداری

برنده : گلکسی اس ۴. علیرغم داشتن نتیجه ای بدتر از گلکسی اس ۳، اما Galaxy S4 هنوز هم فیلم هایی بهتر از اکسپریا Z ثبت می کند.

گالری تصویر

برنده : گلکسی اس ۴. اپلیکشن گالری گلکسی اس ۴ دارای گزینه های بیشتری و ویژگی های پیشرفته تری است.

ویدئو پلیر

برنده : گلکسی اس ۴. ویدئو پلیر Galaxy S4 شاید ظاهر بهتر از اکسپریا Z را نداشته باشد، اما با پشتیبانی از AC3 و زیرنویس، عملکرد بهتری دارد.

موزیک پلیر

برنده : هر دو. هر دو اسمارت فون دارای موزیک پلایری فوق العاده همراه با ویژگی های متنوعی هستند، ویژگی هایی که صدا را به بهترین شکل به کاربر منتقل می نماید.

بخش مولتی مدیا

برنده : گلکسی اس ۴. سامسونگ، گلکسی اس ۴ خود را مجهز به اپلیکشن های گالری و ویدئوی بهتری کرده است. به همین دلیل در بخش مولتی مدیا این دستگاه را می بایست بهتر دانست.

Samsung_Galaxy_S4_vs_Sony_Xperia_Z

جدا از این مقایسه به این موضوع توجه داشته باشید که همیشه سلیقه یک خریدار می تواند تمامی معادلات را برهم زند. بدون تردید هر دو دستگاه از جمله بهترین محصولات بازار هستند، اما این که کدام دستگاه از عملکرد بهتری برخوردار است به نظر شما و تحقیقات صورت گرفته از جانب شما بستگی دارد.

برای مطالعه مقایسه انجام شده بین این دو اسمارت فون که توسط فون آرنا انجام شده است، اینجا کلیک نمایید.

gsmarena

Share Button
امین قهاری
45
۱۸۸

۱۸۸ دیدگاه

  1. محمد مقدم

    بد نبود یکم بیشتر اکسپریا Z رو له میکردید ؟؟؟!! آخه ادمین جان با این مقایستون کل طرفداران سونی رو دق دادید این چه وضع مقایسه بود ؟؟؟ دیگه مونده بود همون یک مورد رو هم به نفع S4 بزنید دیگه ( چون ظاهر سخت افزاری هم یک چیز سلیقه ای به حساب میاد ) !!!
    من به خدا نه طرفدار سونی هستم و نه طرفدار سامسونگ ولی حس درونیم میگه اکسپریا Z در این حد هم نسبت به S4 عقب نیستش و درسته که از لحاظ کلی عقب تره ولی در بسیاری از ضمینه ها بهتر عمل کرده و از اون ور هم S4 در ضمینه های زیادی بهتر از رقیبش عمل کرده …در آخر بگم که میتونستید منصفانه تر مقایسشون بکنید …

    • arash21

      ************
      در حالی که اگر به gsmarena سر بزنید میبینید تفاوتشون خیلی خیلی بیشتر از این چیزیه که ادمین عزیز نوشتن
      اکسپریا زد در هیچ ضمینه ای چه نرم افزاری چه سخت افزاری در حد اچ تی سی وان هم نیست چه برسه به گلکسی اس ۴
      نمیدونم ادمین عزیز چرا مقایسه گلکسی اس ۴ و اچ تی سی وان رو نزاشتن
      یارها گفتم و بازم میگم تنها رقیب سامسونگ اپل هست و وسلام

      • hasan.SONY

        دوست من اس۳تقریبا۳ماه پس ازzمعرفی شدپس میخوایدبهترنباشه؟
        درضمن درخط های اخرمیخواستیدبخونیدکه سلیقه مهم ترین چیزه ومن هم طبق سلیقم zرابرترازاس۴میدونم واون را انتخاب میکنم.
        هرچندگاگای همه ی معادلات رابرهم میزنه.

        • arash21

          دوست عزیز ملاک انتخاب بر مبنای نظر کارشناسان هست نه نظر شخصی
          من از نظر کارشناسان گفتم
          طبق بررسی
          نه بیشتر نه کمتر
          اکی؟

          • محمد معزز

            بهتر نیست آدم بر اساس نیاز و کارایی خودش گوشی بخره تا نظر دیگران؟

          • پويا رحمانی

            پویا رحمانی

            ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ . ۱۳:۱۲

            YAMAHA جان خواهش میکنم حرفاتو یکی کن من که منظورتون رو متوجه نمیشم. اون پایین مگه این جمله شما نیست؟
            “از این جهت میگم مردم دنیا چون z پر بازدیدترین و بیشترین امتیازهارو در gsmarena کسب کرده توسط مردم دنیا”
            این چه شباهتی به این حرفتون داره؟
            “بهتر نیست آدم بر اساس نیاز و کارایی خودش گوشی بخره تا نظر دیگران؟”
            ببخشید اگه من زیاد داریم کنجکاوی میکنم ولی واقعا تک تک کامنت های شما متضاد همن کلا چیزی متوجه نشدم

            • محمد معزز

              YAMAHA

              ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ . ۱۳:۲۹

              درنظر پایین و بالا نظر و نوع نیاز اکثر مردم با نظری که من روی Z دارم یکی هست.اینم جواب.

            • پويا رحمانی

              پویا رحمانی

              ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ . ۱۳:۴۱

              کاربرا در مورد این ۲ جملتون قضاوت خواهند کردو نیازه به ادامه دادن نیست

            • محمد معزز

              YAMAHA

              ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ . ۱۳:۴۸

              احتیاج به قضاوت نیست.همه متوجه شدن.

    • meri_1991

      ممد عزیز این مطلب ترجمه هستش . میتونید به سایت منبع اعتراض کنید!!!
      دقت کنید .. این نظر پی سی وار نیست . نظر سایت gsmarena هستش .
      خود ادمین هم اولش اینو گفته ..

  2. mamad جان واقعا این حرفها از شما بعید بود!!!
    اولا این مقایسه منبع داره
    دوما باید برای نقض هرکدوم دلیل بیاری نه اینکه…!!!
    سوما بهتره یکمقدار هم به صلیقه دیگران احترام بزاری!

    • محمد مقدم

      دوست عزیز سلام
      اول این که عزیزم مگه من به کسی توهین کردم که شما به این وضع جواب بنده رو میدید !؟
      دوم منظور شما از سلیقه ، همون سلیقه ی ادمین و سایت هستش ؟؟ یا سلیقه ی خودتون ؟؟ یا سلیقه ی طرفداران سونی !!؟ منم که سلیقه ندارم !!!
      سوم این که ادمین میتوانستند به موارد بیشتری اشاره کنند که اکسپریا در آن بهتر از S4 عمل کرده مثل مقاومتش در مقابل گرد و غبار که فقط در بالا یک اشاره کوچکی شده بود و در موارد بررسی عنوان نشده بود …
      در آخر اگر ناراحت شدید به خوبی خودتون ببخشید ما رو (:

      • arash21

        گرد و غبار؟؟؟
        ببین دوست عزیز
        اسمارت فون اسمش با خودشه
        گوشی هوشمند نه چیزایی مثل ضد گرد و غبار و…
        مثلا مگه میخوای با گوشیت بری حمام یا شنا کنی یا…
        وقتی میری استخر فکرت فقط لذت بردن از شنا کردنته و حمام هم اسمش با خودشه
        اگر هم میخوای زیر اب عکس بگیری دوربین های خیلی با کیفیت تر و ارزانتری هم هست که خیلی بیشتر و بهتر کارت رو راه میندازه
        امیدوارم که منظورمو درک کرده باشید

  3. Mehdia_St

    دوست عزیز ادمین فقط مطلبو ترجمه کرده گذاشته رو سایتش اونم از جی اس ام ارنا خوب خودتون نگاه کنید برتری ها

  4. hamidreza6773

    Proo ﺟﺎﻥ ﻣﻲ ﺗﻮﻧﻢ ﺍﺯﺗﻮﻥ ﺳﻮﺍﻝ ﻛﻨﻢ ﻣﻤﺪ ﺟﺎﻥ ﭼﻄﻮﺭﻱ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻭ ﺳﻠﻴﻘﻪ ﻱ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺑﻲ ﺍﺣﺘﺮﺍﻣﻲ ﻛﺮﺩﻧﺪ؟ ﺩﻳﮕﻪ ﻣﺤﺎﻓﻈﻪ ﻛﺎﺭﺍﻧﻪ ﺗﺮ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻫﻢ ﻣﮕﻪ ﻣﻴﺸﻪ ﻧﻈﺮ ﺩﺍﺩ ﺗﺎ ﺑﻪ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﺑﺮ ﻧﺨﻮﺭﻩ! ﻣﻤﺪ ﺟﺎﻥ ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺍﺧﻼﻕ ﺗﺮﻳﻦ ﻛﺎﺭﺑﺮﺍﻥ ﺍﻳﻦ ﺳﺎﻳﺘﻨﺪ.ﻣﻦ ﻛﻪ ﺗﺎ ﺣﺎﻻ  ﺍﺯ ﻧﺪﻳﺪﻣﺸﻮﻥ ﻭﻟﻲ ﻭﺍﻗﻌﺎ ﺩﻭﺳﺘﺸﻮﻥ ﺩﺍﺭﻡ. 

  5. Eminem

    با اینکه مقایسه بی رحمانه ای بود! ولی جای هیچ حرف و حدیثی باقی نموند.
    البته اختلافها کم هست و اینکه یکی تو یه زمینه ای برنده اعلام میشه به این معنا نیست که اون یکی خیلی عقبه، نه.
    گلکسی اس ۴ اسمارتفون فوق العاده ایه. همونطور که اشاره شد تنها ایرادی که میشه ازش گرفت، جنس بدنه و ظاهرش هست، که با وجود برتریهای اس ۴ تو بقیه زمینه ها این نمیتونه خریداران اس ۴ رو از خرید منصرف کنه.
    مهندسین سامسونگ به معنای واقعی رو این اسمارتفون کار کردن. معرکه اس… جدا تحسین برانگیزه.
    رقابت این با آیفون نسل بعدی دیدنی خواهد بود…

  6. اینجا یک نکته جالب در مورد حالت Adobe RGB وجود داره! اونهم اینه که Adobe RGB نسبت به sRGB رنگهای بیشتر و طبیعی تری داره!
    در مورد Adobe RGB و sRGB :
    http://en.wikipedia.org/wiki/Color_space
    در واقع دو نوع فضای رنگ یا همون مثلث RGB وجود داره(البته بیشتر از دو نوع!ولی بقیه چندان کاربردی نیستن!!)
    اولی که همون sRGB هست که معمولا دقت رنگ نمایشگرها رو با اون اندازه گیری می کنن که خیلی از رنگهای موجود در طبیعت رو نداره!
    دومی هم Adobe RGB هست که معمولا عکاسان حرفه ای و کسانی که در مورد رنگهای طبیعی خیلی حساس هستن از اون استفاده میکنن و اکثر دوربینهای حرفه ای دو حالت Adobe RGB و sRGB رو دارن
    http://en.wikipedia.org/wiki/Adobe_RGB_color_space
    و لینک پایین هم مقایسه این دو حالت هست.
    http://www.louieaguinaldo.com/adobe-rgb-vs-srgb.html
    که در قسمت نتیجه گیری گفته شده:
    Use sRGB when
    1. photos will be used for the web
    2. photo will be printed at minilabs
    3. you are not critical about colors

    Use Adobe RGB when you are critical about colors and
    1. you are printing with CMYK (printing press)
    2. you are printing with inkjet printers
    3. you are printing with a professional lab
    و اینهم یک مانیتور که حالت Adobe_RGB داره!
    http://www.imaging-resource.com/news/2013/02/13/dell-launches-a-trio-of-adobe-rgb-monitors-with-even-wider-color-gamut
    و یک نکته جالب دیگه اینه که نمایشگر گالاکسی اس ۳ در یکی از حالتها خیلی نزدیک به مثلث sRGB هست!ولی هیچ کدوم از سایتها بهش اشاره نکردن!!!
    این هم برای اثبات:
    http://hi-tech.mail.ru/photo/review/iPhone5_HTCOne_SGS4_test-rev.html?37#photo
    و عکس پایین هم حالت Adobe_RGB گالاکسی اس ۴ رو نشون میده
    http://hi-tech.mail.ru/photo/review/iPhone5_HTCOne_SGS4_test-rev.html?33#photo
    که همونطور که می بینید Adobe_RGB (مثلث بزرگتر) رنگهای بیشتری نیست sRGB ( مثلث کوچک تر) داره

  7. Arman Bamshad

    بازم مراعات سونی رو کرده بود تو برتری ها بهش رادیو داده بود خوب سامسونگ هم رادیو داره دیگه
    توی طراحی هم به بقل های سامسونگ نگاه کنید نصف سونی هست با این که دکمه ها هم بیرون از صفحه هست و امکان استفاده بیشتر از فضای صفحه رو میده
    از همین الان هم در بازار بودن که برتری به حساب نمیاد
    با این که سونی گوشی خوبی هست ولی در حد مقایسه با سامسونگ نیست سری اس کهکشانی های سامسونگ رو فقط با ایفون باید مقایسه کرد

  8. hamidreza6773 عزیز اتفاقا برای همین گفتم از ایشون بعیده!(احترام زیادی براشون قائلم برای همین هم انتظار زیای ازشون دارم و همچنین دوستان دیگه مثل اقای رحمانی و doc و دوستان دیگه که فکر میکنم خودشون میدونن!)
    mamad جان هم اشتباه قبلی من رو تکرار کردن!!!
    در مورد احترام به سلیقه من قبلا گفته بودم خیلی ها از چنین ظاهری خوششون میاد(از جمله خودم!)
    و تردیدی در مورد اینکه ظاهر یک چیز سلیقه ای محصوب میشه وجود نداره

  9. محمد معزز

    من کاملا به این ایمان دارم که s4بهتر از z هست چون ۳ماه بعد از z معرفی شده. لطفا بررسی دوربین gsamrena در شب رو هم بذارید که در شب دوربین s4 هیچ حرفی نداره بزنه در مقابل z. اگه به ۴ماه قبل برگردیم سونی گفته بود برای رقابت با s3و آیفون۵ میخاد یک اسمارت فون معرفی کنه که دقیقا همین z هست. ولی هنوز اسمارت فونی که برای رقابت با s4, oneو آیفون بعدی بخواد از سوی سونی معرفی بشه اینکار صورت گرفته نشده. اگه بحث پشتیبانی باشه که فعلا z و سونی قویتر ظاهر شدن. مساله دوربین هم سونی قول داده با آپدیت بعدی حلش کنه تا کاملا بی رقیب بشه دوربین z. بحث پردازنده هم اگه باشه من مطمئنم با همین s4pro هنگام کار با گوشی z بسیار سریعتر از s4 خواهد بود.حالا فیلمای مقایسش میاد میبینیم. و نکته بعدی اینکه اگه کلاک z هم ۱.۹بود آیا بازم s4 میتونست جلو بزنه از z در نمرات؟ مساله اصلی طراحی و دیزاین که اگه بخایم حساب کنیم s4 اصلا حرفی نداره بزنه. با این حال اگه بگن بین s4 و z یک گوشی رو انتخاب کن منم مثل بقیه مردم دنیا z رو انتخاب میکنم. از این جهت میگم مردم دنیا چون z پر بازدیدترین و بیشترین امتیازهارو در gsmarena کسب کرده توسط مردم دنیا.

    • پويا رحمانی

      پویا رحمانی

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ . ۱۳:۰۵

      YAMAHA جان دیشب سوالایی از ازت پرسیدم که جوابشونو دریافت نکردم. خواهش میکنم در مورد اینا برام توضیح بدید:
      ۱- در شب دوربین s4 هیچ حرفی نداره بزنه در مقابل z
      2- اگه بحث پشتیبانی باشه که فعلا z و سونی قویتر ظاهر شدن
      ۳- من مطمئنم با همین s4pro هنگام کار با گوشی z بسیار سریعتر از s4 خواهد بود
      ۴- مساله اصلی طراحی و دیزاین که اگه بخایم حساب کنیم s4 اصلا حرفی نداره بزنه
      ۵- این ۲ جملت رو برای من ترجمه کن :
      “من کاملا به این ایمان دارم که s4بهتر از z هست چون ۳ماه بعد از z معرفی شده”
      “اگه بگن بین s4 و z یک گوشی رو انتخاب کن منم مثل بقیه مردم دنیا z رو انتخاب میکنم”
      تشکر. منتظر جواب تک تک هستم

      • محمد معزز

        ۱- عکساش موجوده در gsmarena.
        2-آپدیتی سونی داد که مرگ ناگهانی رو در ۲۴ساعت برطرف کرد ولی مرگ ناگهانی s3 چی شد قضیش؟
        ۳-طبق فیلمها و مقایسه های همزمانی که از دوگوشی میگیرن سایتها و چند نرم افزارو همزمان باهم روشون کلیک میکنن و سرعت بازکردن سایتها در مرورگر هر دو گوشی رو تست میکنن منظور من بود.
        ۴-خب کاملا واضحه ۵۰% ملاک خریداران قیافه و طراحی هست که s4 هیچ برتری نداره.
        ۵-بله در مجموع s4 بهتره چون اگه بعد از ۳ماه میخواست ضعیفتر باشه برگشت رو به عقب محسوب میشد. طبق نمراتی که مردم دنیا به z دادن در gsmarena نشون میده z بیشتر مورد پسندشون قرار گرفته شده.

      • پويا رحمانی

        پویا رحمانی

        ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ . ۱۳:۳۳

        ۱- عکسا در GSM حاکی از اینه که در حالت Night Mode برعکس Z اصلا حرفی برای گفتن نداره
        ۲- پشتیبانی در بلند مدت و آپدیت ها به آخرین ورژن های اندروید مشخص میشه نه فقط در یک آپدیت که اس۳ هم کاملا برطرف شد. حالا جالب اینجاست که سامسونگ تمامی اس۳ های سوخته شده رو رایگان تعویض کرد حتی اونایی هم که گارانتی نداشتن. اینو میتونید از
        ۳- کلا فکر کنم که این مورد رو خودتون ساختید و سر هم کردید اصلا ادامه ندیم بهتره
        ۴- اتفاقا برعکس دیگه مردم ۲۰۱۳ گول چشم خودشونو نمیخورن همونطوری که این قضیه پارسال هم در مورد اس۳ هم صادق بود و در برابرا رقبای جدیدتر از خودش بازم میلیونی فروش کرد. الآن دنیای نرم افزار و کارایی های اون هستش نه قیافه البته برای شما نمیدونم
        ۵- مورد ۵ رو هم ارجاع میدم به اون بالا که در جوابتون نوشتم. فکر کنم منظورمو گرفتید

        • پويا رحمانی

          پویا رحمانی

          ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ . ۱۳:۳۶

          ببخشید مورد سوم ناقص موند. از کاربر Behzad در سایت که ساکن عجمان امارات هستش میتونید جریان تعویض گوشیش رو بپرسید. من درجریان جزییاتش هستم و با راهنمایی خودم که نزدیک ترین نمایندگی رو براش پیدا کردم این کارو انجام داد

          • محمد معزز

            سونی هم پارسال تمام گوشیهای XPERIA S که مشکل صفحه داشتنو تعویض کرد. این خدمات باید باشه برای هر شرکتی.

          • پويا رحمانی

            پویا رحمانی

            ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ . ۱۳:۴۸

            در مورد ساپورت نرم افزاری هم ارائه محصول با پایین ترین ورژن ممکن اندروید و بعدش هیاهو برای آپدیت و پشتیبانی فکر نمیکنم کار معقول و مفیدی باشه دیگه شما اینجارو استادید نیازی به توضیح بیشتر نیست. زمانی که همه محصولاتشون رو با بستنی حصیری ارائه میدادن سونی کماکان رو ۲.۳ بود بعدش هم که همه رفتن رو ۴.۱ بازم روی ۴.۰.۳ اصرار میکرد. الآن هم که دوران ۴.۲.۲ هستش Z رو با ۴.۱ ارائه داده تا بعدا با آپدیت به ۴.۲ قهرمان داستان بشه!
            صرفا دیدن ۴ تا آپدیت هم بهونه ای برای پشتیبانی عالی نیست باید گوشه های مختلف کار رو هم دید

            • کیانوش ماهان

              Kia

              ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ . ۱۳:۵۴

              پویا جان با کی بحث می کنی ول کن بابا.
              ایشون همون کسیه که دائم می گفت صفحه نمایش زد بهتره بعدش رسید به دوربین بعدش رسید پشتیبانی همش غلط از آب در اومد
              چپ و راست هم می گفت نسخه نهایی.
              پویا جان بعنوان برادر کوچکتر یه پیشنهاد بهت می کنم :
              کلا با کسایی که بالای ۱۲ سال تجربه دارن بحث نکن چون شکست می خوری! مثل من که ازشون شکست خورم!
              اصلا بحث با ایشون فایده ای نداره چون همه اطلاعاتشون ….

            • محمد معزز

              YAMAHA

              ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ . ۱۳:۵۸

              KIA جان جواب اون کامنتها در مورد هدفون هنوز جاشون خالی مونده ها.

            • محمد معزز

              YAMAHA

              ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ . ۱۴:۰۳

              پویا جان از شما که منطقی هستی انتظار نداشتم همچین حرفی بزنی. به تاریخ معرفی Z نگاه کن ببین اونموقع که معرفی شد ورژن ۴.۲چقدر قبلش معرفی شده بود؟ اصلا غیر ممکن بود همچین چیزی که Z در اونموقع که معرفی شد با ۴.۲ معرفی میشد. خود ONE هم که ۴۰روز بعد از Z معرفی شد با ۴.۱ معرفی شد. یعنی برای HTC هم مقدور نبوده این. اصلا کار شاقی نیست ۳ماه بعد از معرفی z گوشی معرفی بشه که ورژن اندرویدش ۴.۲ هست.

            • پويا رحمانی

              پویا رحمانی

              ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ . ۱۴:۱۱

              در مورد ایکسپریا T و TX چی؟ اونا چرا با ۴.۰.۳ ارائه شدن در حالیکه سامسونگ در همون برهه زمانی دوربین گلکسی کمرا رو با ۴.۱ ارائه داد. کلا قبول کردن واقعیات همیشه شیرین نیست یه جورایی ملس هستش! ترش و شیرین!

        • محمد معزز

          ۱- در کل آیا برتری در کیفیت هردو گوشی محسوس هست؟ سونی قول داده با آپدیت به۴.۲.۲ دوربین Z از این رو به اون رو میشه.
          ۲-بله قبول دارم پشتیبانی در بلند مدت مشخص میشه.بایدم تعویض میکرد.
          ۳-منظورم تست در عمل هست تا ببینیم کدوم سریعتره هنگام کار و فیلمهای مقایسه سایتهای متخصص.
          ۴-درسته شاید S4 امسال هم بیشتر بفروشه از بقیه اسمارت فونها ولی این یک پیروزی هست برای سونی و Z که در ۴۰ روز ۴.۶میلیون فروخته.طبق برخوردی که من با اکثر کسایی که میخوان گوشی بخرن دارم گزینه اول براشون قیافه شیک و باکلاس بودن هست بعد مشخصات.

          • پويا رحمانی

            پویا رحمانی

            ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ . ۱۴:۰۹

            ۱- انشالله…
            ۲- دقیقا
            ۳- تا وقتی رسما ارائه نشه شما نمیتونید به عنوان برتری ازش اسم ببرید. فعلا که بزرگترین برگ برنده اس۴ همین نرم افزار و رابط کاربریش هستش
            ۴- همون پیش فروش ۲۰ روزه اس۳ خودش گواه بر همه چی هستش. آمار فروش بالا در بلند مدت هم هنر هستش که محصولاتی جدیدتر با سخت افزارهای بهتر ارائه میشن نه از همین اول که همه هنوز داغن
            ۵- من دیگه لزومی به ادامه دادن نمیبینم. موفق باشید

          • Doc

            برای خیلی ها یکی از مهمترین ملاک ها باطریست
            اون لینکی که سونی قول داده بعد از آپدیت از این رو به اون رو میشه رو بدید :)
            منظورت از فیلم های متخصص آپارته دیگه ؟؟؟
            پیروزیه ۴.۶ میلیون برای شرکتی که میگفتید روز دست نداره تو همه زمینه ها بهتره رکورد فروش ها رو میشکنه و … به نظر من شکسته اونم از نوع بدش.

            • محمد معزز

              YAMAHA

              ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ . ۱۴:۴۱

              هم فیلمهای آپارات وهم یوتیوب. حالا چون آپارات ایرانیه دلیل نمیشه دروغ باشه فیلماش که.فیلماش از روی یوتیوب گذاشته میشه اونجا. بله سونی رودست نداره در محصولاتش. و تازه تازه از بحران مالی خارج شده و این فروش بسیار عالیه.سونی بحران مالی داشت ولی بحرانش هیچوقت به کیفیت محصولاتش لطمه نزد و همیشه هوای طرفداراش و مشتریاشو داشته با اجناس با کیفیتش.سونی در کیفیت محصولاتش رودست نداره. من بارها گفتم شما یک محصول معرفی کن که سامسونگ توش بهتر از سونی عمل کرده باشه.نه اسمارت فون.

            • Doc

              Doc

              ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ . ۱۴:۵۹

              الان دوست ندارم به دلخواه شما بحث رو به بیراه بکشم :) خوب بلدید بقیه رو از بحث اصلی خارج کنید.
              الان پیروزی و شکست بزرگ سونی رو دارم جشن میگیرم.

            • محمد معزز

              YAMAHA

              ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ . ۱۷:۳۰

              چه ربطی داشت. شما که تنها برند مورد علاقت اسمارت فون خوب تولید میکنه نمیتونی درک کنی یک برندی که هر محصولی تولید میکنه بهترینه چقدر طرفداراش حس خوبی دارن.

          • meri_1991

            yamaha
            درمورد فروش ۴.۶ میلیونی زد لینک میدی دوست عزیز؟؟

    • اردوان عیاری

      yamahaشما میگیs4ازZبهتره چون ۳ماه بعد اون اومده ولی میگیsonyاسمارتفونXperia zرو برای رقابت باs3معرفی کرد؟این انصافه کهzرو باs3مقایسه کنیم؟!یا گوشی بعدیsonyرو باs4مقایسه کنیم؟!

      • محمد معزز

        ardavan جان طبق نظر شما پس این درسته که z رو با s4 که ۳ماه بعدش معرفی شده مقایسه کنیم؟

        • مصطفي رزمجو

          اخه مهم اینجاست که سونی حتی در زمان معرفی گوشیهاش هم پر قدرت عمل نمیکنه .اخه وقتی اس۳ معرفی شد قابل مقایسه با معرفی z بود؟خدایی z چه جیز جدیدی داشت؟به خدا که ضد اب هیچی نبود و قبلا هم بود .در طراحی هم که بهتر از اون بود.تازه اگه بحث مهندسی طراحی باشه z در مقابل اس۴ ۰ هستش.

          • محمد معزز

            میشه شما بفرمائی تقلید از s3 کجا روش مهندسی صورت گرفته شده؟ در ضمن ZL از s4 هم کوچکتره اگه بحث مهندسی باشه. اصلا دیزاین و طراحی s4رو حرفشو نزنید

            • Doc

              Doc

              ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ . ۱۵:۰۱

              خوب این مشکل شماست که هنوز اس۳ رو هم از نزدیک ندیدید که بفهمید فرقشون چیه.
              در ضمن تو همین سایت جی اس ام آرنا گفته شاهکار مهندسی سامسونگ اس۴
              اتفاقا طراحی اس۴ رو جز مزیت هاش گفته شما که زبانت خوب بود نبود؟؟

            • محمد معزز

              YAMAHA

              ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ . ۱۵:۰۷

              یبار معایب و مزایا رو بخون. در بخش جنس بدنه و طراحی و شیک بودن z پیروز شده.و جنس شیشه ای بودنش جزو مزیتهاش بشمار رفته. دوست عزیز هرکسی میدونه در طراحی و جنس بدنه s4 هیچ حرفی نداره بزنه در مقابل z. موفق و منطقی باشید یاحق.

            • Doc

              Doc

              ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ . ۱۵:۴۱

              کی قراره از این کوچه علی چپ بیای بیرون؟؟ شما برو بخون نه اصلا برات کپی پیست میکنم حالا بخون
              موارد کلی که اکسپریا Z از گلکسی اس ۴ بهتر است

              ضد آب و ضد گرد و غبار بودن دستگاه و داشتن تاییدیه IP57
              بدنه پوشیده شده از شیشه که آن را بهتر نشان می دهد
              ویدئو HDR
              در حال حاضر در دسترس می باشد و مقداری کمی ارزان تر است
              خروجی TV از طریق لینک MHL که با بیشتر کابل های MHL HDMI کار می کند
              رادیو اف ام

            • محمد معزز

              YAMAHA

              ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ . ۱۷:۲۵

              هروقت که تو از کوچه علی چپ اومدی بیرون. جنس بدنه پلاستیکی. نداشتن رادیو fm. نداشتن خروجی tv. نداشتن Hdr در سیستم دوربین. اینا عیب نیست.

            • Doc

              Doc

              ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ . ۱۸:۵۷

              چرا باز حرف روعوض کردی این نوشتت تو کامنت بالایی رو بخون ((یبار معایب و مزایا رو بخون. در بخش جنس بدنه و طراحی و شیک بودن z پیروز شده)))
              هیچ وقت برا ی این بحث های زود گذر دروغ نگو دوست من موفق باشی.
              راستی بعدا درباره گوشی سال ۷۵ خودت و طراحی RGB سونی تو سوپر آمو ال ای دی ها بیشتر صحبت میکنیم :)

        • اردوان عیاری

          به نظر من هر دو رو باید با هم مقایسه کنیم ما میتونیمgalaxy s4رو باnokia 1200مقایسه کنیم!چرا که نه
          ولی این برای من عجیبه که بگیمgalaxy s4بهتره ازxperia zچون سه ماه بعد اومده حالا اگه می خوایم گوشی بخریم بریمxperia zبخریم!

  10. پويا رحمانی

    پویا رحمانی

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ . ۱۳:۰۰

    در کل مقایسه جالب و به نظر من فنی تری نسبت به مقایسه PhoneArena بود. بازم همون جریان کیفیت بدنه حکم فرماست و دیگه سایر برتری ها به این سمت سرازیر هستش. کلا سونی یه مقدار در معرفی Z عجله کرد. اگه یکی ۲ ماه دیگه رو صبر میکرد و از سخت افزار بهتری و البته نرم افزار آپدیت شده تری استفاده می کرد شاید بهتر نتیجه میگرفت ولی این هیچی از ارزش هاش کم نمیکنه و با محصولات جدیدش که هر ۲-۳ ماه یبار معرفی میشن میتونه بازم خودنمایی کنه. ولی جدا از تموم فاکتورها انصافا عملکرد دوربین اس۴ در برابر Z برای من خیلی عجیبه اصلا نمیدونم جریان چیه که از سنسور مشابه استفاده کرده ولی عملکردش در این حد خودشو نشون داده. من اول فکر میکردم که شاید فون آرنا اشتباه کرده ولی اینکه GSM هم اینو تایید کرد تقریبا مطمئن شدم. در بخش طراحی با وجود ظرافت های خاص Z نسبت به رقیبش ولی به این نکته هم باید اشاره کرد که محصول اس۴ خیلی کار کردن باهاش راحت تر هستش و در دست راحت میشه اونو گرفت و البته از اختلاف وزن هم نباید غافل شد
    mamad جان حرفت یکم برای من عجیب بود دوست عزیزم. این مقایسات رو که PCWAR انجام نداده که به این سادگی زیر سوال ببریم. اون از فون آرنا و اینم از GSM دیگه فکر نمیکنم زیاد عذزی مونده باشه. اگه واقعا فاکتور برتری غیر از اینا که اشاره شده که در جنس بنده هستش مورد دیگه ای هستش شما بهش اشاره کنید. تشکر

  11. Jax

    مشخص بود گلکسی اس ۴ سرتر از زد هست

  12. mamad جان چرا نارحت میشید؟!
    اینکه می گم از شما بعیده که حرف بدی نیست دوست عزیز!!!(اگر می گفتم چنین نظری اصلا از شما بعید نیست شما باید ناراحت می شدی)
    بهرحال اگر ناراحت شدید( فرقی نمیکنه که هدف من چی بوده و یا برداشت شما چطور بوده) از شما عذرخواهی میکنم.

  13. مصطفي رزمجو

    خدا وکیلی عکس بالا رو ببینید واقعا z قشنگ هستش؟قالب اس۴ به مراتب زیباتر و مهندسی تر هست.

  14. Agustin

    اینم از جی اس ام ارنا البته اگر نسخه نهایی رو بررسی کرده باشه.راستی من فقط خواستم یه موضوع بگم که االبته زیاد مهم نیست ولی به هر حال می گم.دوستان میگن اس ۴ سه ماه بعد ار زد معرفی شده در صورتیکه ۲ ماه هست.
    بگذریم اصلا نباید بحث کرد چون نتایج کاملا واضحه.ابنم برای یادآوری
    http://pcwar.com/do-not-feed-trolls.html

  15. Doc

    جناب ادمین از ترجمه خبر خیلی خیلی ممنون. ولی واقعا کاش برنده بقیه جهات رو هم مشخص میکردید میبینید که هنوز هم از اون قسمت هایی که گذشتید برای بحث سو استفاده میکنند.
    آقای YAMAHA متختصص زبان بزار بقیش رو من برات ترجمه کنم
    فیلم برداری و کیفیت ضبط برنده اس۴ تو همین لینک
    عکس برداری تو شب برنده سامسونگ
    عکس برداری تو روز برنده سامسونگ
    در طراحی اس۴ رو رو شاهکار مهندسی معرفی کرده و حتی به طراحی و استفاد شیشه پشت گوشی به خاطر جذب اثر انگشت به صورت زیاد ایراد گرفته.
    آقای زبان دان شما کجا خوندی که تو دوربین اس۴ تو شب یا روزش حرفی برا گفتن نداره خدای ناکرده اس۴ ۱۳ مگا پیکسلیه واقعیه ها :)

    • محمد معزز

      بله باید تشکر کرد از سونی که همچین لنزی داده به سامسونگ. من خودم بلدم ترجمه کنم و دست به دامن خواهرم نمیشم.

      • Doc

        آخه اگه به لنز بود که الان سونی با اکسپریا زدش این وضع و حالشون نبود عزیزم این کارا هنر میخاد علم میخاد سونی چند ساله فقط مگا پیکسل الکی برا خالی کردن جیب مردم میبره بالا در حد ۸ مگا پیکسلی هاست.
        شما اگه ترجمه بلد بودید کامنت های دیشبتون رو دیدیم همه رو برعکس ترجمه میکردید البته فکر میکردید معنیش اینه.حالا دیدی با مدرک صحبت کردن چقدر سخته.
        راستی تو همین لینک با زبان خوبت معنیش کن نوشته تو اسپیکر برتر سامسونگ تو کیفیت مکالمه و هدفون اینو توجه کن برتر سامسونگ دیگه چی داری بگی؟؟

        • hasan.SONY

          مثل اینکه شماحرف مارامتپجه نمیشی.
          خودسونی گفته در۴.۲.۲مشکل دوربین ورابط کاربری وتنظیماتش دوباره ازنوبرایzبهینه میشه.
          حالادوباره بگودوربینzفلان هست.درست مثل oneکه اپدیت حل شد.درضمن گفتم درفیلم برداری zهم درشب وهم درروزبیرقیبه.

          • Doc

            خوب همون لینکی که خوده سونی گفت رو بده ببینم ما قبول داریم بابا از خودتون اطلاعیه در میکنید.
            شما گفتی رو ولش کن تو همین بررسی تو جی اس ام دقیقا نوشته هم تو فیلم برداری روز هم شب هم عکس برداری روز هم شب سامسونگ برتر بوده یعنی بایدم برتر میبود چون اکسپریا زد در حد ۸ مگ ها هست ولی اس۴ ۱۳ دوست عزیز

          • arash21

            دوست عزیز
            اصلا چرا باید گوشی با مشکل بده دست مردم؟؟؟
            جواب این سوال من رو بده

      • arash21

        دوست عزیز کجا گفته شده این لنز ساخت سونی هست
        اتفاقا همه شواهد دال بر اینه که این لنز ساخت خود سامسونگه
        در تصاویرم مشهوده
        گوشی سونی و در کل لنز های سونی عکس ها رو اشباع شده نشون میدن درحالی که اس ۴ اینطور نیست
        لطفا یکم منطقی نظر بدید نه از روی تعصب و نظر خاص به یک محصول

  16. pcwaar چندتا ویدیو از s4 اگه بزاری ممنون میشم.

  17. محمد معزز

    من دیگه در این پیج بحثی ندارم. یاحق.

  18. saleh r

    خلاصه کردن جالبی بود!
    پر واضحه که دلیل برتری s4 در بعضی زمینه ها مثل پردازنده و سیستم عامل، بخاطر تقریبا ۴ ماه فاصله معرفی با z هست.
    البته سونی هم اشتباهاتی داشته مثل صفحه نمایش که اگر تولید انبوه japan display در دسترسش بود، احتمالا هم در صفحه نمایش و هم باتری برنده z میشد. نمیدونم چرا از slcd 3 خودش استفاده نمیکنه. گرچه برخی مدلهای z از صفحه ips استفاده کرده.
    پردازنده هم اصلا محسوس نیست. چون اندروید ظرفیتش رو نداره. فقط در تستهای بنچمارک مشخصه.
    در بخش طراحی و کیفیت ساخت و مقاومت هم هیچ بحثی در برتری z نیست.
    در بخش مالتی مدیا اختلاف جزیی هست و من در پخش موسیقی سونی برتر میدونم و در بخش ویدئو پلیر s4 رو. چون کدک های بیشتری رو پشتیبانی میکنه.
    در بخش دوربین اصلا موافق نیستم. با آپدیت ۴.۲.۲ برای z متوجه میشید که برنده z هست.
    رابط کاربری سلیقه ایست. نرم افزارها جز رابط کاربری حساب نمیشه.
    نرم افزاری s4 قویتره.
    در آخر تعجب میکنم که چرا سونی از فناوریهای خودش مثل تاچ شناور با انگشت و استفاده از دستکش که برای اولین بار توسط خودش معرفی شده استفاده نکرده و یا بازیهای واقعیت افزوده ps vita و یا حتی رابط کاربری vita.
    بازم میگم سونی اگر فقط از ظرفیتهای خودش به طور کامل استفاده کنه و زمان معرفی محصولاتش رو عوض کنه، هر اسمارت فونی رو شکست میده.
    بنظر من در کل بهترین اسمارت فون امسال Htc one هست. در بخش فبلتها هم بازار داغی خواهیم داشت. موفق باشید.

    • مصطفي رزمجو

      بهرام جان پارسال کم اوردی رفتی سمت وان ایکس امسال هم وان.از همین الان به شما میگم رو وان پلاس حساب کن چون وان هم چیزی نیست جلو اس۴.

    • عباس

      دوست عزیز شما گفتی که HTC ONE بهترینه دیگه؟ به این لینک مراجعه کن: http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s4_vs_htc_one-review-913.php
      چیز خاصی نیست فقط مقایسه اس۴ با همون بهترینست فقط خواهشا تا صفحه آخر بخون مطلبو اگه فقط عکسا رو نگاه کنی هم بد نیست.
      فکر نمیکنم یه گوشی که تو خط تولیدش این همه مشکل داره بهترین باشه!!!

    • Doc

      چه جالب یکی گفت ۳ ماه فاصله چیزی نگفتیم ایشون ۴ ماهش کرد چیزی نگید ۱ سالش هم میکنن شما اول تارخ معرفی هر دو گوشی رو برا همه بگو ببینیم چجوری حساب کردی :)
      دوباره میپرسم چطور اختلاف ۱۰۰ تایی وان اس به اس۳ شکست سنگین حساب میشد الان اختلاف چند هزار تایی محسوس نیست /
      در بخش طراحی اتفاقا بحث هست برو لینک منبع رو بخون :)
      در بخش موسیقی هر دو رو برابر اعلام کردن نظر شما شخصیه و نظر کارشناسان مهمه.
      در بخش رابط کاربری دو روز پیش هم بهتون گفتم بین سنس و تاچ ویز سلیقه حکم فرماست.
      بین رابط کاربری سونی و ال جی و موتورولا هم سلیقه ولی بین این دو گروه زمین تا آسمون فاصله.
      جک سال ۹۲ نرم افزار ها جز رابط کاربری نیستن.پسر خوب این ها نرم افزار نیستن قابلیت های پیش فرض رابط کاربری اس۴ هستن
      و در بخش فبلت ها هیچی نمیگم :) موفق باشید.

      • hasan.SONY

        اگه منظورامکاناتی باشه که دراس۳واس۴هست درسایت بسیاری ازسایت هاهمش هست مثلاهمین قابلیت که اس۴راروی هرنوشته ای بگیری ترجمه میکنه و….درسایت androidkadeباحجم ۳۶مگ قابل دانلودهست.
        ودرباره ی فرمت های ویدیو هزاران پلیرهست که تمام فرمت هاراپشتیبانی کنه.اماشمااگه تونستی یک برنامه مشابه psmاستامینامود،powermanagementو…..موزیک پلیربااکولایزروتنظیمات عالی موسیقی و…..دانلودکنیدیک خبربدید.

        • Doc

          شما تو اکسپریا زدت الان اس ویز رو نصب کن و برا من اسکرین شات بزار ببینم :)
          استامینا میخام چیکار کنم فقط یه اسمه که هیچ کاری نمیکنه و نرم افزارهای بهترش هستن که مصرف انرژی رو بهینه میکنه با اینکه اس۴ بدون این ها هم زد با استامیناشو شکست داد.

          • hasan.SONY

            چرااسکرین شات بزارم!!
            برویکم درسایت هاجست وجوکن گیرت میادهرچندگوگل نو ازاس ویس بسیارسریع تروکامل تره.
            راستی شماهم اس۴داری هم zکه تونستی درحالت استامینابااس۴مقایسه کنی.تازه zدرمکالمه هم تونسته بدون استامینااس۴راشکست بده.

            • Doc

              Doc

              ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ . ۲۱:۳۹

              من ادعا نکردم که برم جستجو کنم رو اکسپریا آیون و وان ایکس تست کردم و مث خیلی ها از روی هوا حرف نمیزنم این لینک دانلودش بسم الله دانلود کن و نصب کن.
              http://www.sammobile.com/2013/03/26/samsung-galaxy-s-4s-s-voice-apk-now-available-to-download/
              نه عزیزم من ندارم ولی هر جا به ضررم باشه سایت های معتبر که دارن و من قبولشون دارم و تست کردن رو زیر سوال نمیبرم جی اس ام و فون آرنا تست باطری هر دو گوشی رو گزاشتن که سونی بد شکستی تو باطری هم خورده با اختلاف ۱۰ ساعت در مجموع :)

  19. به نظر من که برتری کاملا با پرچم دار سامسونگه و سونی z حرفی برای گفتن نداره. سونی در حد سامسونگ نیست.

  20. عباس

    مقایسه جالبی بود ولی همه اینارو همه میدونستن چیزی که جالبه اومدن گفتن طراحی اس۴ ضعیفتر از زده واقعا خنده داره وقتی آیفون۵ اومد بیرون همه سایتا به به چه چه میکردن که چی؟ بله اپل با اینکه گوشی بهتری نسبت به ۴اس داده بیرون ولی ضخامتش کمتر شده اما اینجا میبینیم هیچ اشاره نکردن که اس۴ علی رقم بزرگ کردن صفحه نمایش هم گوشی رو جم و جور تر کرده هم ضخامتشو کمتر کرده به قول دوستان مراعاتی بوده لابد.
    به نظر من در همه بخش برتری با اس۴ بود. (حتی طراحی)
    من ترجیح میدم بیشتر واسه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و پشتیبانی قوی پول بدم تا طراحی (من اینجوریم شاید مشکل من باشه)
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    YAMAHA عزیز یادته چند ماه پیش بود که بحث میکردیم TX بهتره یا S3 ؟؟؟
    وشما همش میگفتید TX حالا کار نداریم چرا ولی اگه دقت میکردی TX شیشماه بعد از اس۳ اومد ولی شما باز هم جولان میدادی که TX بهتره و…………. حالا که نوبت شما شد میاید میگید ۳ ماه اختلاف هست بین زد و اس۴ ؟؟؟
    واقعا بین حرفاتون تناقض میبینم، اگه از محصولی خوشتون میاد نیاید بگید بهترینه، بگید من دوسش دارم (هرچند تو بحث هدفونا باهات موافقم که بیتس حتی جزء ۱۰ برند برتر هم نیست)

    • محمد معزز

      عباس جون دوست خوبم با تمام احترامی که برات قائلم در طراحی نمیتونم بپذیرم که z از s4 ضعیفتره چون بزرگترین نقطه قوت z طراحیش هست. اگه مساله جمعو جوری باشه ZL از جفت این دو گوشی هم جمعو جورتره پس باید بگیم از z بهتره طراحیش؟ نه همه از بین z و zl در طراحی z رو انتخاب میکنن. خوب متنو بخونید نوشته ضدآب بودن هیچ تاثیری روی طراحی z نذاشته. این یعنی ساختن یک گوشی ضدآب با این طراحی و این ضخامت واقعا سخته. پس شاهکار مهندسی رو میشه به z داد لقبشو نه s4 که کاملا شبیه به s3 هست.

      • عباس

        آقا جون طراحی سلیقه ایه و کاری بهش نداریم وزن کمتر اس۴ رو چجوری میخوای توجیه کنی؟؟؟ چیزی که اصلا تو این مقاله بهش اشاره نشد. لابد اینم سلیقه ای دیگه!!!!!!

        • محمد معزز

          آفرین طراحی سلیقه ایه.پس بحث ختم شد. وزن کمش ۱۰۰گرم نیست که برتری بحساب بیاد. بحث وزن موقعی بحساب میاد که جنس بدنه هردو گوشی رو هم بحساب بیاریم. جنس بدنه z کجا و s4 کجا. زمین تا آسمون فرق دارن.

          • Doc

            باطری ۲۶۰۰ میلی آمپری رو هم در نظر بگیرم باطری اس۴ کجا زد کجا :) زمین تا کهکشون فرق داره

            • محمد معزز

              YAMAHA

              ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ . ۱۷:۴۸

              آیا با همین باتری میتونه وقتی z رو stamina mode قرار داره شکستش بده s4؟

            • Doc

              Doc

              ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ . ۱۸:۱۰

              اصلا شما میدونی استامینا مد چیه که دربارش نظر میدی فکر میکنی این تست بدون استامینا مد بوده ؟؟؟
              واقعا برام جالبه که ادعای طرفداری سرسخت سونی میکنی ولی واقعا نمیدونی کارایی این نرم افزار چیه و فقط اسمش رو بلدی
              این نرم افزار عملکردش قرار بوده به نحوی باشه که وقتی دیگه با گوشی کار نکردی و صفحه نمایشت خاموش شد به صورت اتوماتیک ارتباطات وای فای بلوتوث و …. که باعث مصرف انرزی میشن رو قطع میکنن و بعد از شروع مجدد کار کاربر و روشن شدن صفحه این نرم افزار غیر فعال میشه و ارتباطاط وصل میشن.
              یعنی دقیقا وقتی که با گوشی کار نکنی این نرم افزار میتونه درصدی براتون انرژی ذخیره کنه و اگه مقاله پویا درباره چگونگی تست باطری گرفتن رو بخونی که از جی اس ام بود میبینی که گوشی در حالت بدون استفاده هم تست شده و با تمام این اوصاف این نرم اسمی بیش نبوده و فقط تونسته زمان مکالمه رو بیشتر کنه و تو تمام زمینه ها با اختلاف فاحشی از رقباش عقبه.
              من که طرفداره سامسونگم اطلاعاتم بیشتر اط شماست که فقط اسم ها رو بلدی و اینجوری ادعا میکنی اگه استامینا مد فعال باشه چی میشه.متاسف برا خودم که داره با چه کسانی بحث میکنم .

            • hasan.SONY

              hasan.SONY

              ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ . ۲۱:۰۸

              استامینامودیعنی وقتی زمان استنبای z50ساعت هست میکنه ۲۰۰ ساعت.درضمن سونی برای حالت روشن گوشی هم low battery modگذاشته.

            • Doc

              Doc

              ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ . ۲۱:۴۲

              منظورت همون power saving خودمونه که از زمان اس۲ من یادمه بود ولی عجب کاری کرده سونی خوب کاری کرده که اینو گزاشته چون واقعا باطری هاش ضعیفه لازمشه.

      • Doc

        شمانپذیر واقعیت اینه که طراحی اس۴ شاهکار مهندسی خونده شد و واقعا هم بود.چرا از جواب دادن به سوال عباس جان تفره میری سوالشون یه چیز دیگست توجه کنید.

        • عباس

          فکر میکنم جزء سوالات بی جوابه :D

        • محمد معزز

          تا وقتی شما با ادب و احترام به دیگران کامنت نذاری من با شما کاری ندارم. با احترام و با ادب بیا جلو تا قشنگ باهم بحث کنیم نه اینکه با بی احترامی بخای حرفتو به کرسی بشونی.اگه بخای بی احترامی کنی به تجربه و سوابق دیگران یا اطلاعات و کامنت هر کسی رو به مسخره بگیری بهتره کسی با شما وارد بحث نشه.

          • Doc

            این سایت کامنت های بی ادبی و توهین رو تایید نمیکنه من دارم به سبک خودتون بحث میکنم دیگهه هر چی برای دیگران میخای برا خودت هم بخاه دیگه به برند مورد علاقه دیگران حمله میکنی ضعفش رو به رخ میکشی پس وقتی به برند مورد علاقت حمله میکنن و ضعف های متعددش رو هی میگن ناراحت نشو.

      • مصطفي رزمجو

        پس اس۴ کااااملا شبیح به اس۳ هست؟اصلا هم از رو مهندسی روش کار نشده ؟D-:

      • erfanm

        عزیز من من همین الان ثبت نام کردم تا فقط دو کلام با شما حرف بزنم
        —————————–
        حرفای شما رو با حرفای ۲ ماه پیش میشه مقایسه کنیم؟؟؟
        همه طرفدارای سونی گوشی ایکسپریا Z رو با اس۳ که ۱۰ ماه قبل رونمایی شده بود مقایسه میکردن
        برتری اون رو اونقدر گنده کردین که هیچ چیز جلودارتون نبود…یه جوری حرف میزدین ازش که انگار قرار نیس گوشی بهتر از اون بیاد و دنیا با Z تموم میشه
        اون موقع اس۳ رو میکوبیدین و میگفتین بهتره و….۱۰ ماه فاصله بود
        حالا ۲ ماه فاصله خیلی مهم شده واستون؟؟؟
        گیریم طراحی Z بهتر
        قدرت سخت افزاری رو چی میگی؟؟؟
        تاچ وایز رو چی؟
        صفحه نمایش؟
        کیفیت صدا؟
        باطری بهتر؟
        امکانات Air Control-group play-Smart Screen و…..
        شما یه سر به فرم های اشکالات ایکسپریا Z بزن تا معنی واقعی کیفیت سونی رو متوجه بشی
        اینقدر تعصب؟؟؟
        دنیا کاملا برتری اس۴ رو نه فقط نسبت به کل گوشیای سونی بلکه نسبت به همه گوشی های دنیا قبول کردن
        اصلا کیس مقایسه نمیکنه اس۴ رو با Z
        دیدی که ۲ تا سایت هم مقایسه کردن سونی رو له کردن و داغ دل شما تازه شد
        عزیز من شرکتی که گوشی معرفی کنه برای رقابت با پرچمدار ۱۰ ماه پیش سامسونگ انتظار بیشتر از اینم نمیشه داشت ازش
        Snapdragon s4pro خیلی قدیمی شده
        گوشی های الجی که ۶ ماه شایدم بیشتر قبل معرفی شدن از این استفاده میکردن
        چیزی که شما هنر طراتحی اسمشو گذاشتی یه مستطیل و ۲ تا شیشه عقب و جلو نیست
        هنر طراحی قرار دادن اونهمه امکانات در ابعاد و ضخامت های کمتر از اس۳ بود که سامسونگ انجام داد
        هنر قرار دادن و کنترل دمای یک پردازنده ۸ هسته ای بود که سامسونگ انجام داد
        هنر استفاده بهینه از لنزی بود که خود سونی نتونست به اندازه اس۴ بهینه ازش استفاده کنه
        هنر صفحه نمایش با اون کیفیت و رزولوشن بالا و. در عین حال ۲۵ درصد مصرف کمتر نسبت به اس۳!!!
        هنر اونهمه قابلیت ها و نواوری های نرم افزاری بود که اینقدر زیاد بودن که تو مراسم رونمایی وقت به معرفی سخت افزار اس۴ نرسید و چیزی ازش نگفتن
        هنر اینه که در حالی که بقیه شرکت ها بنچمارک ۲۲هزار میارن چیپی بسازی که در عین مصرف ۷۰ درصد کمتر امتیاز ۲۸ هزار بیاره!!!
        اینقدر تعصب نداشته باشین

  21. اردوان عیاری

    جیگر میخواد وقتی ادم توی یه بحثی کم میاره اعتراف کنه کم اورده

  22. saleh r

    یکبار برو از نزدیک z و s3 یا همون s4 و one رو از نزدیک ببین، بعد در مورد طراحی و شاهکار و…. صحبت بفرما. مدام نگو سایت فلان چی گفته، برو ببین چشمت چی میبینه. گرچه بازم بعید میدونم واقعیتو بپذیره.
    واقعا تعجب میکنم که چرا انگار بعضی افراد در این سایت مصونیت دارند که مستقیما افراد رو مسخره کنند و یا مستقیما توهین کنند و بقیه حق جواب دادن ندارند یا اگر جواب بدهند سریعا اخراج و یا تایید نشدن کامنت.
    نمیدونم یعنی ۴ تا برند ارزش این جانبداریهای مدیریتی و… رو داره. نمیخوام وارد بحث اسپانسر و… بشم، اما حداقل در بخش نظرات تعادل رو رعایت کنید. در بخش خبرها و ترجمه ها که نمیشه.
    اگر واقعا قانون اخراج هست، بعضی افراد باید چندین بار اخراج میشدند که در کمال تعجب نشدند.
    اگر بنا به اراجیف گفتن باشه، که ماشااله ما ایرانیها در این موضوع کم نمیاریم. واسه همین چیزاست که من شاید هفته ای نظر بدم و چند هفته نه.
    در آخر z شروع خوبی برای سونی بوده و به گفته سونی ویت حدود ۴.۶ میلیون در ۴۰ روز فروخته.

  23. hasan.SONY

    سلام به همه ی دوستان
    چه طورجی اس ارنااین همه برتری نرم افزاری ازاس۴گذاشته امایک کلمه ازسرویس psm,one touch,بخش گروهی سونی موبایل،powermanagement,stamina mod,و……یک کلمه حرف نزده وتازه اومده مولتی ویندوزکه به اسم small apps درگوشی های سونی هست رابرتری دونسته.
    شاهکارمهندسی!اگه قراربه اینه که اسم شاهکاررابرای اسمارت فونی بنامیم لیقات این نام فقطZهسا چون تونسته تمام ابعادیک طراحی ازکیفیت ساخت،طراحی زیبا،ظرافت،مقاومت و…رارعایت کنه امااس۴جزابعدهیچ کدوم ازاین هارانتونسته حتی نزدیک zهم بشه.وزن کمتراس۴نسبت به zهم فقط بخاطرابعادوبکاربردن موادپلاستیکی. درساخت قاب و….است که خودکه اصلااحساس نمیشه چون ۱۴گرم افزایش وزن ازاردهنده نیست.
    درموردپشتیبانی سامسونگ فقط پشتیبانی درازمدتش برای پرچمدارش وفبلتش هست وبقیه محصولات فقط یک اپدیت دریافت میکنندچه قوی چه متوسط.مثلانمونش بیشترسری های اس۲،اس۲جی،گلکسی Rو…..اماسونی تمام گوشی هاش راداره به خوبی پشتیبانی میکنه هرچندکمی دیربرای عرضه اپدیت عمل میکنه امادراین اواخرسرعتش رابسیاربیشترکرده.
    وامادررابطه باصفحه نمایش درسته اشباع رنگ سوپرامولدبالاست امابیش ازحداست وتازه رنگ سفید،عمرمفیدو….عیب های دیگه داره که حداقل درال سی دی zاین عیب هاکمتره.

    • Doc

      آها منظورتون اینه که جی اس ام آرنا هم جیره خوره دیگه ؟؟
      در مورد شاهکار مهندسی نظر کارشناس ها برا ما مهمه نه دشمنان سامسونگ واقعا اس۴ شاهکار مهندسیه.
      حرف های یاماها رو در مورد پشتیبانی کپی کردی اینجا پیست یه بار اونجا جواب دادم که دیگه کارتون از ادعا گذشته و به دروغ رو آوردید چون سری اس۲ و جی اندروید ۴.۱.۱ رو هم بوسیدن و به ۴.۱.۲ آپ شدن و منتظر ۴.۲.۲ هستن دیگه دروغ نگید اینا دیگه تابلوئه/
      در مورد صفحه نمایش که زد رو فون آرنا در مقایسه صفحه نمایش ها گفت بدترین بین صفحه نمایش ها.جی اس ام هم که امون نداد مستقیم گفت اس۴ ساسمونگ بهتره و حتی از بدی های صفحه نمایش سونی گفت.بهرته با واقعایت کنار بیایید.

      • hasan.SONY

        چرانباشه؟فون ارنابراهیچ گوشی ای تایمرمعرفی پرچمدارنذاشت امابرایاس۴گذاشت.
        همین چندروزپیش بودسونی ویت یک مطلب داده بودکه تناقض میان سایت هاسراکسپریاzزیاده.
        درمورداپدیت جیلی بین برای اس۲جی وRسامسونگ درلیست اپدیتش به جیلی بین اشاره ای هم به این دوتانکردچه برسه اپدیت کنه توکه همه جادم ازمنطق میزنی لیست خودسامسونگم قبول نداری.
        راستی بچه هاکسانی هم که گوشی های۲۰۱۱سونی رادارندسونی بخشی رابنام فیری اکسپریاراه اندازی کرده میتونیدبریدوسری بزنیدورام گوشیتون به جیلی بین رادانلودکنید.

  24. saleh r

    جی سونگ:
    بهرامو نمیدونم چیکارت کرده اما من تا حالا htc نداشتم و طبق جمیع تحقیقاتم گفتم که htc one بهتره. به صورت خلاصه برتریهاش طراحی، کیفیت ساخت، صفحه نمایش، صدا، رابط کاربری و…. هست. پردازنده هم تقریبا یکیند و باتری هم که در تستهای تکی یا خیلی نزدیکه یا برتر.
    تنها عیبش نرم افزار دوربینش بود که htc با یه آپدیت حلش کرد.
    من به هیچ سایتی اعتماد کامل ندارم، چون بالاخره هر کدوم یه اسپانسر از بین برندها دارند. من فقط به تجربه شخصی و عملی خودم اعتقاد دارم و بس.

    • Doc

      سایتی دیگه مونده که بگید اسپانسر سامسونگ نیستن؟؟ البته به جز آپارات :)

    • erfanm

      شما نه به تجربه کار داری و نه به قیافه و نه به کیفیت
      شما فقط به سونی اعتقاد داری!!!!
      دنیا پره از افراد متخصص
      دنیا پره از آدمایی که گوشی میخرن
      دسته اول از لحاظ تخصصی بررسی میکنن که همشون میگن Z اصلا در حد مقایسه با اس۴ نیست
      دسته دوم هم کل مردم دنیا اند که بدون شک آمار فروشی رو اس۴ خواهد داشت که Z خیلی زور بزنه به ۱/۵ اون برسه
      بازم بشین برای اینا دلیل تبلیغات و.. بیار
      پیش پیش جواب اونم میدم
      برو ویدیو موزیک های آوریل و یه سری دیگه از خواننده ها رو ببین
      اسپانسر همشون سونی و تو همشون تبلیغات اون هست کاری که سامسونگ اصلا انجام نداده
      همینطور دعوت از بازیکنای معروف و افراد مهم مملکتی که معلوم نیست چقدر پول میگیرن تا بیان تبلیغ کنن واسشون…این کارم سامسونگ نکرد
      بگذریم از شبکه های ماهواره ای که هر ۵ دقه تبلیغ Z رو میکنن!!!!

    • turk_az

      لطفاً تو اینجا هم یک تحقیقاتی بکنید چون مغایر ادعای شما هستش!!! و لطفاً بدون منبع هم حرف نزنید
      بعدشم شما کی با S IV و HTC one کار کردید که اینجور به طور قطع میگید و تجربه شخصی هم داشتید؟؟؟

  25. پويا رحمانی

    پویا رحمانی

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ . ۱۵:۵۸

    دوستان این بحث خیلی کش داده شد از همه خواهش میکنم دیگه در یه نقطه بحث رو خاتمه بیارن و یه صلوات بدید! من که دلایل خودمو مطرح کردم ولی چون جواب های قانع کننده ای دریافت نکردم دیگه ادامه ندادم از همه خواهش میکنم بیشتر ادامه ندن چون بحث به بن بست خورده و به نتیجه ای نخواهید رسید
    تشکر

    • محمد معزز

      پویا جان یکبار دیگه با دقت جواب کامنتهاتو بخون. منم جواب نگرفتم از کامنتهای شما. کامنت شما این بود که چرا z با ۴.۲ نیومد که کاملا غیر منطقی بود.اینجور کامنتها اصولا جوابشون کاملا مشخصه.

      • پويا رحمانی

        پویا رحمانی

        ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ . ۱۷:۲۶

        اندروید ۴.۲ به صورت رسمی ۷ آبان ماه معرفی شد در حالیکه ایکسپریا Z در تاریخ ۱۹ دی ماه
        بازم میگم که کلا بحث به بن بست خورده و ادامه ندادن بهتر هستش
        بدرود

        • محمد معزز

          خب در دسترس بودنش برای سامسونگ هم طول کشیده و هنوز هیچ دستگاهیش ۴.۲ دریافت نکردن بغیر از s4. اصولا ۶-۷ماهی طول میکشه تا همه برندها در دسترس قرار بدن هر ورژن اندرویدو.این شامل حال همه برندها میشه.

          • Doc

            بله و همیشه اولین برندی که آپدیت کرده سامسونگ بعد اچ تی سی بوده سونی کجای معادلست؟؟

          • erfanm

            من ۴.۲ رو یک ماه شایدم بیشتر پیش از سامسونگ دریافت کردم برای اس۳
            تو سایت سم موبایل رامشو گذاشته بودن
            http://www.sammobile.com/2013/02/22/i9300xxufmb3-galaxy-s-iii-android-4-2-1-jelly-bean-leaked-firmware/
            دوستان سامسونگی دانلود کنین که کاملا بدون مشکل هست
            رام اصلی ۴.۲ و رسمیه
            فقط قابلیت های جدید اس۴ رو نداره که سامسونگ تو نسخه ۴.۲.۲ اونها رو هم اضافه میکنه
            تو رو خدا پشتیبانی بقیه برند ها رو با سامسونگ مقایسه نکنین
            اصلا در حد مقایسه نیستن!

            • Doc

              Doc

              ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ . ۲۱:۴۵

              ممنون از لینکت ظاهرا فقط طرفداران سامسونگ تو این بحث با مدرک و سند معتبر صحبت میکنن و ادعاهاشون با لینک معتبره .بازم ممنون دوست عزیز.

  26. turk_az

    سامسونگ دوباره شاهکار کرد با معرفی S IV, خیلی ها انتظار داشتند که این مدل فقط یک Upgrade جزیی نسبت به S III باشه ولی سامسونگ در عمل یک ستاره دیگه رو به جمع کهکشانیهاش اضافه کرد که همه کارشناسا نمیتونند ایراد زیادی بگیرند ازش حتی در طراحی هم به این اذعان داشتند که با اینکه صفحه نمایش بزگتر شده ولی در دست گرفتن و کار با گوشی حتی راحت تر از S III هستش حالا بقیه رو بیخیال و یک شاهکار مهندسی به حساب میاد
    بعضی دوستان خیلی راحت از کنار این قضیه میگذرند که S IV با اینکه صفحه نمایش بزرگتر شده ولی ابعاد گوشی نسبت به مدل قبلی تغیر نکرده , با اینکه باتری بزرگتر شده ولی ضخامت و وزن گوشی کمتر شده , شاید همه چیز به نظر این دوستان ظاهر هستش که اون هم سلیقه ای هستش

  27. تنها گوشی هم رده xperia z که میشه از نظر سخت افزاری و بعضی موارد باحاش مقایسه کرد htc butterfly . من خودم طرفدار سونی هستم ولی سونی یک مشکلی داره که همیشه گوشی هاشو خیلی دیرتر نسبت به رقبا معرفی میکنه و به بازار میده . این مقایسه مثل اینه که بیای z رو با gsIII مقایسه کرد . یه جورایی تنها برتری z نسبت به s4 جنس بدنه طراحی و قابلیت ضد آب و ضد گردوغبار بودن هست . به نظر من s4 رو باید با پرچمدار بعدی سونی مقایسه کرد سونی کلا اینجوریه

  28. Beniber

    با سلام خدمت تمامی دوستان خوبم در سایت پی سی وار من چند وقتی کامنت نمی گذاشتم ،دلیلش هم این بود که از زمانی که ظاهر سایت عوض شد با مشکل روبرو میشدم هنگام کامنت گذاشتن چون همیشه با تبلتم وبگردی میکنم و همه کامنتام رو باهاش مینویسم و همچنان قابلیت زوم کردن در سایت رو هم ندارم بحث امروز خیلی داغ شده و تصمیم گرفتم من هم وارد بحث بشم در رابطه با برتری این دو اسمارت فون به هم باید بگم که چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است.این بررسی رو هم سایت معتبر جی اس ام آرنا انجام داده و دلیلی نداره که بخواد یک اسمارت فون رو بد جلوه بده و فقط با بررسی به این نتایج رسیدن.

  29. madlak

    به هر حال اینکه اس۴ بهتره یک واقعیته نمیشه نپذیرفتش.ولی اگه ملاک رو بر پیشرفت برند نسبت به پرچمدار پارسال بذاریم سونی با اختلاف زیاد سامسونگ رو میبره.

  30. Emadsky

    سلام بکس یه روش ساده برای دانلود مستقیم برنامه از گوگل مارکت به این سایت برید
    http://www.softget.ir/default.aspx

  31. محمد معزز

    میخام حرفامو در این پیج ختم کنم. هم s4 گوشی خوبیه و هم z خوبه و هیچکدوم از توهین های بعضی افراد نمیتونه از ارزشهای این دو کم کنه. هرکدوم طرفدارای خودشو دارن. بعضی ها از رو تعصب و بعضیها از روی منطق طرفدار هردو هستند.ولی بهتره فرهنگ سازی کنیم و جواب نطر دیگران رو با توهین کردن به شخصیت همدیگه ندیم. من از اینجور افراد که به طرفداران برندها توهین میکنن زیاد دیدم. اینجور افراد اصولا یکسری کمبودها دارن که باید درکشون کرد و بعضی اوقات با جواب ندادن بهشون میشه کنترلشون کرد. یا بقول پویا نباید غذا داد به ترول ها. من از سال ۷۴ با موبایل سروکار دارم و از همون موقعها کم کم تجربه جمع کردم در مورد هر برند و موبایلی.اونموقع که هرخط ۳میلیون تومن بود و میشد باهاش خونه یا یک پیکان صفر خرید. یادش بخیر.من در کامنت اصلیم گفتم بله درسته s4 از z بهتره ولی در بعضی موارد مثل طراحی.جنس بدنه.ضدآب بودن. قابلیت های نرم افزاریz که در هیچ جا گیر نمیاد z برتره. دوربینشم مطمئنن از s4 بهتر میشه با آپدیت به۴.۲.۲ که سونی قولشو داده. اینا خب واقعیته و باید قبول کرد.برتری های s4 رو هم کاملا قبول دارم و کتمان نمیکنم. ولی این درست نیست که چشمامونو ببندیم بروی واقعیات و مثلا بگیم طراحی s4 از z بهتره. واقعا این جمله ته ته ته تعصب و بی منطقیه. ایشالا همه موفق باشن و به اسمارت فون دلخواهشون برسن. اصولا هیچوقت خوب مطلق وجود نداره و همیشه دست بالای دست زیاده. یروز سونی خوبه.یروز سامسونگ خوبه. یروز htcخوبه. همینطور ادامه داره. اونچیزی که برای ما همیشه باقی میمونه احترام به همدیگه هست. همتون به بزرگی خودتون مارو ببخشید اگه بی احترامی از ما دیدید. یا حق.

    • Doc

      یه سوال خواهش میکنم اینو حتما جواب بده درستنوشتی شما از سال ۷۴ موبایل داشتید دیگه میشه بگی چه مدلی حتما این سوالمو جواب بدید.
      تو قابلیت های نرم افزاری زد بهتره خدایااااااااااا
      دوربینش مطمئنان از اس۴ بهتره وایییییییییی خدا
      نه واقعا باید باهات موافق کنم و بگم درکت میکنم موفق باشی.

    • Mc-Alirezaz

      خداییش شما طرفدارای سونی خیلی باحالید همش تو آینده سیر میکنید بعدشم که ****** یه جوری فراموش میکنید انگار نه انگار که قبلا حرفی زده بودید
      وقتی مشکل صفحه نمایش بود میگفتید نسخه نهایی بعضیهاتونم میگفتید ما اصلا مایل به گوشی نگاه نمیکنیم حالا هم بحث دوربینه همش میگید سونی اپدیت میده
      شما بحث الان رو بکن
      در ضمن هنوز نسخه اکسینوسs4 بررسی نشده

    • Mc-Alirezaz

      آها راستی خیلی باحال نوشتی امکانات نرم افزاری z بهتره از S4:))
      سامسونگ اونقدر رو این امکانات مانور داد و اینقدر تعدادشون زیاد بود که کلا تو اون لحظه Z یادم رفت:دی
      میتونی مثلا بگی زد کجاش smart scroll یا group play داره ؟؟

  32. saleh r

    پویا رحمانی گل، طبق تاریخهایی که گفتی چرا هنوز هیچ گوشی سامسونگی نیست که اندروید ۴.۲.۲ داشته باشه و s4 هم که تقریبا ۳ هفته دیگه عرضه میشه که تا اونموقع به احتمال زیاد z هم ۴.۲.۲ رو دریافت کرده. گرچه تفاوت اندکه و محدود به چند نرم افزار و البته کرنل میشه.
    من z رو گوشی کاملی نمیدونم، فقط بخاطر صفحه نمایش، چون باقی موارد چیز خاصی نیست و معمولا نرم افزاریست.
    s4 رو هم کامل نمیدونم، بخاطر اینکه یه گوشی بالای ۲.۵ میلیون باید کیفیت ساخت و متریال بسیار با کیفیتی داشته باشه و طراحیش متفاوت از نسل قبل باشه.
    اما htc one اینطور نیست و تقریبا بی عیبه.

    • پويا رحمانی

      پویا رحمانی

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ . ۱۸:۱۰

      صالح عزیز جریان محصول جدید که تازه رونمایی میشه و شرکت کلی روش کار و تغییر و تحول میده با محصولی که قبلا وجود داشته و فقط منتظر ارائه آپدیت هستش واقعا باهم فرق داره ونباید مثل هم ازشون انتظار بره ولی من قصدم اصلا کم ارزش کردن کار سونی نیست فقط چون دوستان دارن کم لطفی میکنن اینو مطرح کردن وگه نه اگه کسی قصد کوچیک کردن سونی رو با اون عظمت و تاریخچه درخشان داشته باشه واقعا باید در بی طرف بودن و میزان معلوماتش شک کرد
      با حرفتون هم در رابطه با این موضوع که هیچ محصولی کامل نیست و هر محصولی ایرادهای خاص خودشو داره کاملا موافقم ولی اینجا باید محصولی رو برتر دونست که ایرادهای کمتری بهش وارد بشه وگه نه همه در نوع خودشون قدرتمندن و برتری هایی بر همدیگه دارن
      قبول دارید که از اس۴ غیر از همین بحث کیفیت بدنه که در تک تک کامنت ها داره به چشم میاد ایراد دیگه ای گرفته نمیشه؟
      جناب قهاری عزیز اون بخش پیش نویس ها رو یه نگاهی بنداز. تشکر

  33. عباس

    YAMAHA عزیز Jجربه شما خیلی زیاده یعنی من ۳ سالم بود که شما با موبایل کار میکردید بابا دمت گرم اون ۳ میلیون که میگی ما تو سال ۷۲ باهاش یه خونی خریدیم که الان ۱۶۰ تا مشتری داریم واسش البته الان پول پیشی که واسه اجاره میگیرم دو برابر قیمت قیمت اصلی خود خونست. یعنی تورم تو حلقم. :D

  34. hamidlali

    شما از الان تا هر وقت که با هم بحث کنید نمیتونید طرف مقابلتونو راضی کنید که برند مورد علاقشو بذاره کنار و بیاد سمت برند شما… من خودم میدونم که htc one چه در مقابل xperia Z و چه در مقابل S4 کمبود هایی داره که حتی در بعضی موارد منو نسبت به این شرکت معترض میکنه، اما بازم من وان رو انتخاب میکنم چون وقتی یه گوشی از شرکت htc میگیرم احساس بهتری دارم. بهتره با این مقایسه ها یکم راحت تر کنار بیاییم. طرفدارای سونی هم بدونید همه ی این ضعف ها در مقابل S4 , one باعث میشه که پرچم دار بعدی سونی با رفع این ضعف ها از این دو گوشی جلو بزنه و این چرخه همین طور واسه بقیه ی برند ها ادامه داره برای اینکه تکنولوژی با سرعت هرچه بیشتر حرکت کنه…

  35. saleh r

    پویا جان بنظر من z با توجه به اینکه ۹ ژانویه معرفی شد اندروید بدی نداره و با توجه به کرنلش، سونی کار سختی برای آپدیتش به نسخه بهبود یافته جیلی بین یعنی ۴.۲.۲ نداره.
    دوستان توجه داشته باشید که بلندی صدای z از s4 به علت فیلترهای ضدآب کردن، کمتره.
    اما در عوض z با یک هندزفری عرضه میشه که بسیار بسیار با کیفیت تر از هندزفری s4 هست.
    پوشش محافظ صفحه z هم از پوشش محافظ s4 قویتره. تقریبا ۲ برابر قویتر.

    • Doc

      بازم یه ادعای دیگه
      بهرام خان تو همین بررسی جی اس ام میزان کیفیت صدای هدفون ها رو هم مقایسهه کرده که تو اونم اس۴ بهتره بوده و زد نویز بیشتری داشته دیگه چی دارید بگید؟؟؟منبع موجود و داغه داغه.
      من برم شب ۱۳ به درو در بکنم برگردم فعلا با اجازه همگی.

  36. mr. bad

    oh come oooonn

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ . ۱۹:۰۱

    مصطفی رزمجو : یه جا گفتی اس۴ از one بهتره ، چراااا ?
    من داداش milano ام ، کامنت نمیزارم ولی همه رو میخونم ،
    سخت افزار و باتری قبول ، ولی
    .
    .
    ولی
    .
    .
    نمایشگر : one بهتره
    کیت صوتی : one بهتره
    بلندگو : one بهتره
    طراحی : one بهتره
    جنس بدنه one بهتره
    رابط کابری one بهتره
    multymedia وان بهتره

    • پويا رحمانی

      پویا رحمانی

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ . ۱۹:۰۸

      دیگه پررو نشو با آیپدم کامنت میزاری باید هوای منو داشته باشی!(شوخی کردم)
      اسم داداش من صفا هستش و جالب اینجاست بدونید تنها نقطه اشتراک ما اینه که هر۲مون عاشق فوتبالیم دیگه در هیچ زمینه ای علاقه مندی هامون با هم مشترک نیست. در برندهای تکنولوژی، فوتبال، ماشین و… همیشه با هم مشکل و کل کل داریم.
      راستی اینجارو با مورد طراحی باهات مخالفم. من شخصا در بین محصولات HTC طراحی باترفلای رو از همه بیشتر می پسندم

      • عباس

        پویا جان یکم سیاست به خرج بدهمن داداشم تازه داشت طرفدار اپل میشد سریع اس۳ خودمو بهش فروختم حالا از ماشین و فوتبال گرفته تا فیسبوک و شو های تلویزیونی همه و همه با من هم عقیده شده تازه داریم سر یه مقاله که تو ایمیل بهت گفتم کار میکنیم اونجا هم هم عقیده منه :D

      • hamidlali

        میلانو جان داداشت طرفدار کدوم تیمه؟ من که خیلی باهاش حال کردم بالاخره یکی پیدا شد از این گوشی مورد علاقه ی ما دفا کنه…!

      • پويا رحمانی

        پویا رحمانی

        ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ . ۱۹:۲۳

        عباس بخدا خونواده ما ۵ نفریم که یک گلکسی نوت و ۲ تا اس۲ و یه دونم اس داریم فقط این داره مقاومت میکنه و برای من درست بشو نیست البته من دیگه کاری بهش ندارم خودش هرکاری میخواد بکنه فعلا که سال دیگه کنکور داره و فکر نمیکنم تا اون موقع چیزی واسش بخرن
        الآنم یه کامنت نوشت که حذف شد فقط ادمین دیدش واسه همون کامنتش یه مشت محکم بهش زدم!
        ولی جدای از این بحثا بینمون رابطمون فوق العاده صمیمیه اصلا باورتون نمیشه با وجود اینکه زیاد تفاهمی از این نظرها نداریم ولی صبح تا شب با هم شوخی و خنده داریم
        حالا نمیخوام دیگه بحث به حاشیه بره دیگه ادامه نمیدم. ببخشید

    • hamidlali

      درود بر صفای عزیز، one اصلن توی باتری و سخت افزار هم بهترینه http://pcwar.com/wp-includes/images/smilies/icon_biggrin.gif

  37. mr. bad

    oh come oooonn

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ . ۱۹:۰۹

    دوربین one ام بهتره

    • turk_az

      http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s4_vs_htc_one-review-913.php
      صفا جان لطفاً اینجارو حتماً بخون

    • arash21

      دوست عزیز
      با مدرک صحبت کن
      اصلا دوربین وان با اس ۴ قابل قیاس نیست چه در روز چه در شب
      برو توی لینکی که عباس عزیز داده
      رابط کاربری سلیقه ای هست اما با این حال چون رابط کاربری سامسونگ به نسخه اصلی اندرویید شباهت زیادی داره
      منظورم در کارکرد بین منو ها و تنظیمات و..
      بنابراین از نظر کارشناسان گزینه برتر به حساب میاد حالا این حرفا رو زدم بغیر از نرم افزارهای اختصاصی سامسونگ که اصلا توی این ضمینه قابل قیاس نیستن
      در مورد کیفیت ساخت هم باید بهت بگم که اگر اچ تی سی وان ۱ بار بیفته زمین ۸۰۰ دلار برباد میره
      و این برای افرادی که نگران از دست دادن گوشیشون هستن خیلی مهمه
      میگی مولتی مدیا وان بهتره ولی باید بدونی که وان حتی از دایویکس و ایکس وید هم پشتیبانی نمیکنه
      لطفااااااا قبل از صحبت هاتون با لینک نظر بدید نه اینطور صحبت کردن
      در ضمن با بلندگوی گوشی اهنگ گوش نمیدن که دوست عزیز
      الان حتی در کشور خودمون که بهش میگیم جهان سوم اکثرا با هندزفری اهنگ گوش میدن
      نه با گوشی
      حالا چه برسه به کشورهای اروپایی و امریکا
      در حال حاضر بلندگو دیگه یک مزیت به حساب نمیاد
      بلکه گوشی هوشمند باید در معنای واقعی هوشمند باشه
      موفق باشی دوست عزیز

      • mr. bad

        oh come oooonn

        ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ . ۱۹:۵۸

        تورو خدا دیگه این کامنت امو حذف نکن pls
        اولا بنده یه جایی گفتم کیت صوتی که فک کنم شما متوجه نشدی : کیت صوتی یا آمپلی فایر همونیه که وختی هنزفری بش وصل میکنن صداش در میاد
        دوما حتی داداشمم گفت آره دوربینه وان بهتره
        سوما نمایشگرشم داداشم قبول کرده
        چهارما طراحیش ه که حرف نزنم بهتره
        پنجما اگه تو دنیای فیلم و سریال باشی میدونی که mkv همه استفاده میکنن که اونو ساپورت میکنه
        ششما بخدا بقرعان کیت صوتی one بهتره و beats هستش
        ششما من هم دوست صمیمیم one x داره و دورو برم پره سامس هستش ولی بخدا قسم از نظر multymedia وان یه چیزه دیگس و میلانو هم قبول داره

        • arash21

          دوست عزیز
          من در مورد کیت صوتی حرف نزدم
          من دارم در مورد اون ۲ تا بلندگوی بزرگ که به قول اچ تی سی ۱۲۰ دسی بل قدرت داره رو میگم کاری هم به هندزفری ندارم{هرچند هندزفری سامسونگ هم به اندازه کافی قدرتمنده}
          صفحه نمایش:من توی مقایسه صفحه نمایش ها چندین بار لینک گذاشتم اگر بری میبینی
          توی ببرسی جی اس ام ارنا بررسی عردو رو گذاشته از نظر کارشناسا اس۴ بهتره
          در حالت adobe rgb در نمایش رنگ سفید از ایفون هم بهتر عمل کرده چه برسه به اچ تی سی
          من اینو با توجه به منبع میگم نه بیشتر نه کمتر
          طراحی:من حرفی از طراحی نزدم بلکه از کیفیت ساخت حرف زدم
          یکم سرچ کنی مقایسه افتادن اپل با اچ تی سی وان رو میبینی به حرفم میرسی
          طراحی هم سلیقه ای هست من به شخصه گلکسی اس ۴ رو دوست دارم
          اچ تی سی از سبک طراحی خودش فاصله گرفت و این از نظر من یک شکست به حساب میاد چون گوشی های اچ تی سی تقریبا به اصالت طراحی رسیده بودن
          بازم میگم یه سر به لینک عباس برو بعد بیا نظر بده
          بابا ۹۰ درصد حرفایی که میزنی با اون لینک مغایرت داره
          شما که برادر پویای عزیز هستی باید خیلی منطقی تر از این حرفا باشی اخهههههه
          mkv به شدت نرخ بیت ریت فیلم رو کاهش میده که برای تجربه کیفیت واقعی تجربه خوبی به حساب نمیاد
          و نبود دایویکس و ایکس وید و خیلی از کدکت های دیگگه به صورت پیشفرض یک معضل و نقطه ضعف به حساب میاد
          چیزی که جی اس ام ارنا هم بهش اشاره کرده
          من دیگه با شما هیچ گونه بحثی ندارم چونکه تمام صحبت های شما با بررسی کارشناسان مغایرت داره
          ههههه دوربین وان بهتره این برای من مثل یک جوک بود
          مرسی ازت که خندوندیم
          یکم با مدرک حرف بزن دوست عزیزززز
          اینجا با سایتای دیگه فرق داره

      • محمد باقریان

        آرش جان همه صحبت هات قبول اما بلندگو نه.موسیقی شخصیه اما ی گوشی هوشمند فقط واسه موزیک ساخته نشده.ام پی ۴ یا ۵ هست واسه اینکار.با گوشی هوشمند هم موسیقی گوش میدن هم فیلم میبینن هم بازی هم خیلی از کارهای دیگه که اگر صدا رو ازشون فاکتور بگیریم هیچ جذابیتی ندارن.به شخصه همیشه بلندگوی با کیفیت رو میپسندیدم.همه جا به کار میاد.ی زمانی نوکیا ۳۲۵۰ داشتم.واقعا با صداش حال میکردم.هنوز روو دستش نیومده توو رنج خودش.

  38. عباس

    آقا جان خوبی بدی از ما دیدید به بزرگی خودتون ببخشید دیگه رفع زحمت میکنیم تا فردا این موقع شاید زود تر بریم جا بگیریم واسه فردا دوستان از الان شروع کردن ماهم میریم که جا پیدا کنیم البته بعد از ۳۰۰ کیلومتر رانندگی که قرعه ۱۰۰ کیلومتر اول به من افتاد شانسو حال میکنید؟؟؟؟؟؟؟ مردم تو قرعه کشی خونی برنده میشن من ۱۰۰ کیلومتر رفت و ۱۰۰ کیلومتر برگشت برنده میشم که تازه باید ۴۰۰ کیلومتر دیگشو با استرس کنار داداشم و پدرم بشینم
    شرمنده دلم پر بود خواستم خالی کنم خدا حافظ همگی ;D

  39. mr. bad

    oh come oooonn

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ . ۲۰:۰۱

    در ظمن میلانو خودش اول hd2 داشت و طرفدار htc بود
    .
    .
    متاسفانه به راهه …. کشیده شد

  40. Delsin Rowe

    به هر حال منکر بهتر بودن اس۴ نمیشه شد خب از سری های محبوبه سامسونگه و باید زیاد روش کار کنه اما چندانم بهتر از وان نیست. (توی سه تا چیز عجیب رو سونی تعصب دارم و به جز سونی سراغ هیچ برند دیگه ای نمیرم یکی اسمارتفون دومی کنسول بازیه سومی لپتابه. اگه قیمت tvهای سونی اینقد تو ایران سرسام اور نبود حتما همیشه tv سونی میگرفتیم).

  41. kayhanm

    درود
    *
    موارد کلی که اکسپریا Z از گلکسی اس ۴ بهتر است

    ضد آب و ضد گرد و غبار بودن دستگاه و داشتن تاییدیه IP57
    بدنه پوشیده شده از شیشه که آن را بهتر نشان می دهد
    ویدئو HDR
    در حال حاضر در دسترس می باشد و مقداری کمی ارزان تر است
    خروجی TV از طریق لینک MHL که با بیشتر کابل های MHL HDMI کار می کند
    رادیو اف ام
    موارد کلی که گلکسی اس ۴ از اکسپریا Z بهتر است

    صفحه نمایش آن دارای برتری در بخش تولید رنگ، کنتراست و زاویه دید می باشد که با دستان پوشیده از دستکش و حتی بدون لمس مستقیم کار می کند
    چیپ ستی جدیدتر با کلاک اسپید بالاتر
    قابلیت ضبط ویدئوی دوگانه، قابلیت ثبت تصویر ۹.۶ مگاپیکسلی در هنگام ضبط ویدئو و ۶۰ مگاپیکسل در حالت پانوراما
    اینفرارد
    سیستم عامل اندروید ۴.۲.۱
    مولتی تسکینگ Multi-window
    سنسورهای اضافی (فشارسنج، رطوبت سنج، دماسنج)
    ویژگی های Air gestures; Smart stay, Smart pause, Smart scroll
    و

    خوب جای بحثی نمیمونه دیگه :)
    باتوجه به لیست بالا وامکانات نسبت به دیگر هر کسی برای خودش و کارش میتونه انتخاب کنه و جای بحثی هم باقی نمیمونه
    در بررسی بالا اس۴ در اکثره بخشها پیروز بوده و اگر کسی امکانات اکسپریا براش مهم نباشه میان این دو اسمارتفون عاقلانه ترین کار انتخاب اسمارت فون اس۴ هست♥
    *
    دوستان تا به حال فکر کردین که ممکنه این تعصبی که از سر گرفتین و این طرفداری خیلی خشن و همراه با متلک :| باعث تبلیغ ضده برنده مورد علاقتون میشه و دوستانتون ممکنه که به کلی از اون برنده مورد نظر زده بشن و متنفر؟
    گیریم که طرفداری درست،ولی این راهش نیست که کل کل راه بیافته(حقیقتش خسته کنندست)
    از من گفتن بود
    طرفداری اصلا برای من اهمیتی نداره هر شرکتی که چیز جدیدتری بیاره پیش من محبوبتر میشه و همشون رو دوست دارم♥به همین راحتی،برای انتخاب به فکر خودمم و جیبم :)

    *
    سپاس

  42. procen121

    اس ۴ فوق العاده ترین موبایلی هست که تا به حال من دیدم!
    واقعا دستگاه همه چی تمومی هست و معایبش رو هم من به جون میخرم!
    اس۴ اگه تو اندروئیدی ها بخواد مقایسه بشه باید با وان مقایسه بشه (رقابت نزدیک)
    اما همه فلگ شیپ ها ارزش خریدن دارن و انتخاب بین اونها با علاقه مندی به برند و البته راحت بودن با اون رابط کاربری و دیزاین هست!

  43. arash21

    دوستان ببخشید که این به مطلب ربطی نداره ولی فوق العاده جالبه
    http://blog.gsmarena.com/samsung-introduces-smart-eco-trees/
    یک ویژگی دیگه از گلکسی اس ۴

  44. محمد مقدم

    بحث به چه جاهایی کشید !!!
    فکر کنم من اشتباه کردم که در کامنت اول به اون شکل انتقاد کردم چون فکر میکنم انتقاد پذیری در میان ما زیاد جا نیفتاده …
    همینطور از دوستانی که به هر دلیلی به بنده زحمت کشیدند و منفی دادند عذر خواهی میکنم و اشتباه از جانب بنده بود …

    • Doc

      من فقط برام یه جا سوال پیش اومد که با توجه به اینکه خیلی وقته تو این سایتی و روال پوشش خبر رو میدونی چی شد که فکر کردید این نظر ادمیین ها بوده و ادمین ها اینجوری نوشتن یا به قول شما زد رو له کردند؟؟
      ممد جان اگه لینک اصلی رو بخونی بالای ۵ مورد دیگه توش هست که خیلی شفاف سامسونگ رو تو اون زمینه برنده اعلام کرده و به نظر من خیلی محتاط و دل رحمانه ترجمه شده.ولی بازم ممنون.

    • محمد مقدم

      داش حمید حق از جانب شماست و بنده زیاده روی کردم و سعی میکنم دیگه به این صورت انتقاد نکنم چون نه به شان شخصی من میخوره که این طور نظر بدم و این که زیاد خوشم نمیاد در بحث ها به این چنین شرکت کنم … به هر حال دمت گرم خیلی آقایی

      • Doc

        آقایی از خودت دوست عزیز من و شما بارها بحث کردیم با اینکه زقیب اصلی سامسونگ اپل هست تو بحث ها باهم از منطق دور نشدیم و حرف هایی نزدیم که بعدها بخایم بکوبیم تو سر هم . ولی این در مورد خیلی ها صدق نمیکنه ادعاهایی حتی کذب محض که یا همون موقع با لینک معتبر رسوا میشن مثل کامنت های بالا و یا این تو دل آدم میمونه تا سر وقت خودش که ثابت بشه وباز هم رسوا میشن.ولی هدف این دوستان تخریب علی الحسابه که خالیشون میکنه و به آینده و ضایع شدنش فکر نمیکنن چون خودشون میدونن قرار نیست این نام کاربریشون مدت زیادی معرفشون باشه و دیر یا زود مجبورن عوضش کنن ولی امثال من و شما و خیلی دوستان دیگه از این موارد دور هستیم و همین نام کاربری اعتبار و معرف اطلاعاتو شخصیت و فرهنگ خانوادگیمونه و براش ارزش قائلیم.امیدوارم تو تمام مراحل زندگی موفق باشی

      • محمد مقدم

        بله حمید جان درست میگى و حق با شماست … من هم برات آرزوى سلامتى و موفقیت میکنم و امیدوارم دوتامون بتونیم کاربران نمونه اى در سایت باشیم و همینطور در مراحل دیگر زندگى نمونه باشیم … به امید روزهاى بهتر

  45. dr_sayadi

    کاش تا ۳ماه دیگه بتونم پول واسه بهترین گوشی دنیا اس۴ جمع کنم
    الان چند نفر میان میگن نگو بهترین!!!
    به نظر من بهترین تبلت جهان آیپد ۴ اپل هست که من خیلی ازش راضی هستم
    و بهترین گوشی جهان هم اس ۴ سامسونگه که من پول براش کم آوردم!!!

  46. http://hipup.ir/image11.html
    ادمینوجان ما داریم اینطوری لز نظرات بهره میبریم

  47. محمد باقریان

    آقای پویا رحمانی منو به یاد داری؟؟؟؟؟؟؟حالا حالت چطوره عزیزه من؟دیدی چرا توی اون خبر اونقدر داغ بودم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟آقای رحمانی عزیز دقیقا داغ بودن از کامنت هات میزنه بیرون.دیدی شما هم نمیتونی بی منطقی رو حضم کنی؟؟؟؟عزیز من اینها اصلا نمیدونن منطق چیه.ی حرف رو هوا میزنن و همه رو به هم میریزن.اخه زد چیه که کله پاچش چی باشه؟بنظر من ری ویو رو بخونید حالشو ببرید.من که این بنده خداهارو تحریم کردم و هیچ جوابی بهشون نمیدم.فقط ی کلام.بگذار بی راهه رود تا بیند سزای خویش.شما زد بخر اینقدر خوبه.من اس ۴ میخرم که بده.پول زیادیه دیگه.چکار کنیم.میخوایم بریزیم سطل آشغال میریم اس۴ میخریم.بحث نداره ک.کاملا معلومه ایشون داره میسوزه از اینکه برندش قدرت نداره با جی ال ایکس مبارزه کنه چ برسه به سامسونگ.

    در مورد طراحی زد بگم که زد فقط متریال خوشکل استفاده کرده نه طراحی خوشکل.این دو خیلی با هم متفاوتن.خوبه در خبر هم اومده که زد بخاطر شیشه ای بودنش بهتر نمایش داده میشه.همین.ولی طراحی موقع ای بکار میاد که شما دوتا گوشی رو توو دست میگیری.اونجا میفهمی اس۴ چیه طراحی چیه و فقط بزک کردن ی گوشی چیه.زد بزک شده.هیچی دیگه.

    • turk_az

      شما یادتوم رفت به این قسمت هم اشاره کنید که بزرگترین ایراد این متریال به قول کارشناسای فون آرنا و جی اس ام آرنا آهن ربای اثر انگشت هست که بعد از کار کردن دقایقی با گوشی از دلچسب بودن ظاهر کاسته میشه و باید همیشه یک دستمال جادویی کنارتون باشه که هر چند دقیقه یکبار پاکش کنید

  48. mamad جان نمی دونم منظورت از انتقاد پذیری خطاب به چه کسی یا کسانی بود! اگر خطاب به بنده گفته باشید باید بگم تو کامنت اول شما و تو این صفحه انتقادی نسبت به خودم نمی بینم که بخوام در برابرش جبهه گیری کنم!(کامنت شما انتقاد از نویسنده بود!)
    در واقع انتقاد از کامنت شما بود(شبیه کامنت قبلی من بود که با یاداوری نویسنده مطلب متوجه اشتباهم شدم)
    شاید من یکمقدار تند رفته باشم(مثل دفعه قبل!!!)ولی عکس العمل شما تند تر بود!! و اصلا فکر نمی کردم ناراحت بشید!!!(البته به هیچ وجه از عکس العمل شما ناراحت نشدم و نه خواهم شد!)
    بهرحال از این به بعد سعی میکنم از کامنت های شما انتقاد نکنم یا کلا باعث ناراحتی شما نشم دوست عزیز.

  49. محمد معزز

    ببین آقای doc جواب کامنتتو اینجا میدم. به نوعی میخام دیگه بعد از این درهیچ بحثی که توش کل کل هست شرکت نکنم چون واقعا راه به هیچ جایی نمیبره.فقط بعضی موقعها شاید بیام در مورد برند محبوبم نظری بدم یا سوالی بپرسم. ۱۲سال هست در همه ی سایتهایی که حضور دارم با امثال آدمایی طرف هستم که فقط فکرشون تخریب و توهین هست و در آخر خودشون به اشتباه اخلاقی خودشون پی بردن.این اواخراز سوی سایت ityab دعوت به همکاری صورت گرفت از من ولی خودم قبول نکردم چون واقعا دیگه خسته شدم از از همه چی. از فناوری که فقط میشنویم و عکساشو میبینیم ولی نمیتونیم بهش دسترسی داشته باشیم.از اخلاق مردممون.از فرهنگمون و اینکه همش کارمون شده تحمیل کردن علاقه ی همدیگه بهم و برای به کرسی نشوندن حرفامون بهم توهین میکنم تا حد خورد شدن اعصاب خودمون و شب نخوابیدن ها. خب که چی؟واقعا راه بکجا میبریم؟عوض اینکه باهم تعامل اطلاعات داشته باشیم و از علم و تجربه ی یکدیگر نهایت استفاده رو ببریم میشینیم همدیگه رو میکوبیم. بارها شده من از خودتو خیلی چیزا یاد گرفتم یا همینطور پویا رحمانی عزیز و همینطور عباس و حسن.بهرام آزاد.چستر.بهزاد عزیز.صالح. و……. که بخوام اسم ببرم خیلی ها هستند که بشخصه به تجارب من افزودن.از همه حلالیت میخام اگه توهینی یا بدی از من دیدن.من آدمی هستم که وقتی جوش میارم ممکنه خیلی حرفا بزنم ولی بعد پشیمون میشم.دست خودم نیست میگن سیدها زود جوش میارن,راست میگن.خودمم میدونم وارد شدن در کل کل ها بیخوده ولی ۱۲ساله کارم شده جواب دادن به کل کل ها یا وارد شدن در کل کل ها. واقعا دیگه خسته شدم و دیگه نمیخوام به اینکارم ادامه بدم و میخام راهیو برم که پویان بسطامی بزرگوار میرن.از این به بعد شاید کمتر منو ببینید و اگه بیام یک مختصر نظری فقط در مورد برند محبوب خودم میدم.والسلام. دیروز در جواب به خط موبایل سال ۷۴ یه کامنت گذاشتم ولی تایید نشد ولی اینجا دوباره میگم. اونموقع که مخابرات در سال ۷۳ نام نویسی میکرد برای خط با ۶۰۰تومن نام نویسی میکرد و ۱سال تو نوبت میموندی تا تحویلت بدن واونموقع یک گوشی هم میدادن با خط.از شانس خوب من یک گوشی زیمنس دادن در حالی که به همه اطرافیان و اونایی که در فامیل بودن اکثرشون نوکیا از این کتلتی ها میدادن که چقدرم بزرگ بود. مدل گوشی خودم اصلا یادم نیست ولی حدس میزنم c4 یا z4 بود. باریک بود از عرض ولی خیلی پهناش زیاد بود چیزی نزدیک به ۳.۵سانت پهناش بود آنتنشم بیرون میمومد.یادش بخیر ۶سال کار کرد برام. در سال ۸۰ سامسونگ n500 خریدم و ۳سال بعد فروختمش نوکیا ۶۶۰۰ خریدم.اونموقع اینجوری نبود که هرسال آدم دلش بخواد گوشی عوض کنه. بعد از ۶۶۰۰ رفتم سراغ سونی اریکسون بزرگ که واقعا بزرگ و بی نظیر بود. یادمه سال ۸۵ سونی k750 انقلابی رو معرفی کرد ولی من نخریدمش ۶ماه بعدش k800 بهمراه k610 رو معرفی کرد سونی اریکسون. اونزمان من ۳۰۰تومن دادم k610خریدم. هنوزم دارمش و هیچ مشکلی نداره ولی استفادش نمیکنم. در سال ۸۷ دوباره از سونی گوشی خریدم ولی اینبار t650 که بهترین گوشی جاوایی بود که داشتم. یکسال بعدش g900سونی اریکسون خریدم.بهمراه ویوتی الجی. بعد از اون w910. و اونم داشتم تا اینکه x10خریدم و یکسال بعدش arc خریدم و الانم xperia p دارم. این تاریخچه من هست. درسته گوشی خیلی عوض نکردم ولی با تک تکشون خاطرات خوبی دارم. برای این الان طرفدار سونی هستم در گوشی چون واقعا از تک تکشون راضی بودم و هستم. در سایر محصولات هم چون از بچگی همه چیمون سونی بوده الانم بغیر از سونی هیچی نمیخرم.و از انتخابم کاملا راضی هستم.چون واقعا سونی در تک تک محصولاتش کیفیت داره و جزو بهتریناست. به امید پیروزی و شادکامی همه ی دوستان عزیز در سایت pcwar دوستداشتنی.۱۳بدر خوبی داشته باشید.یاحق.

  50. meri_1991

    کسی از دوستان اطلاعاتی درمورد دوربین اس۴ پیدا نکرد ؟ لنز مال چه شرکتی هستش؟

  51. هومن ایرانی

    به نوعی gsmarena هردو گوشی xperia z و htc one رو له کرد به نظر من بهتر بود این سایت منتظر اندروید ۴.۲.۲ xperia z میموند چون این گوشی در زمینه دوربین و صفحه نمایش مشکلات نرم افزاری زیادی داشت که احتمالا در نسخه جدید اندروید حل میشدن.
    ولی در مجموع همین که محصول سه ماه پیش سونی با محصول الان سامسونگ مقایسه میشه جای افتخار داره فروش xperia z هم با توجه به شایعات تا حالا رویایی بوده ونشون از موفقیت این گوشی میده.
    در نهایت هم میتونم بگم gsmarena به مطلب خیلی جالبی توجه کرده اونم سلیقه کاربر در انتخاب بین این دو گوشی هستش که تعیین کننده هست من به شخصه به یزد که رفته بودم موفق شدم چند دقیقه ای با xperia z کار کنم و میتونم بگم که طراحیش تا به امروز من یکی رو دیوونه کرده و از این یکی به هیچ وجه نمیتونم بگذرم متریال به کار رفته در این گوشی هم فوق العاده بود ولی با توجه به اینکه خودم iphone دارم خیلی عجیب نبود.

  52. empty

    سلام به نظر من ریویو خوبی بود از gsmarena هر دو گوشی های خوبی هستن اما خوب به خاطر بهره بردن سامسونگ از سخت افزار بهتر و جدید تر گلکسی اس ۴ گوشیه قوی تریه در مورد نرم افزار هم تلاش های خوبی روش شده بود البته اعتقاد شخصی بنده اینه که خیلی کاربردی نبودن چون مثلا با وجود google now که خیلی برنامه قویه حتی بهتر از سیری نمیدونم s voice چی میگه این وسط بگذریم اما سامسونگ متاسفانه حداقل تو ضمینه معرفی یه طراحی جدید چندان خوب عمل نکرد اینو میشه از حرفهای طرفدارانش بعد از معرفی گوشی فهمید اما الان قضیه کمی متفاوت شده و باید با این ظاهر کنار بیان اما انصافا آپ گرید موفقی از اس ۳ بود طراحی اکسپریا زد خیلی خوب بود استفاده از مواد با کیفیت تر و ظاهری بهتر این نظر شخصیه منه ممکنه شما طراحی که تو گوشی های قبلی سامسونگ هم استفاده شده بود دوست داشته باشید و به نظرم اکسپریا زد اگه محبوبیت بالایی داره تو gsmarena مهمترین علتش همین طراحی زیبا و گواهی i57 خواهد بود
    موفق باشید

    • meri_1991

      دوست عزیز سلام
      s voice از نظر دستیار شخصی انلاین از سیری و گوگل نو عقب هستش اما از نظر افلاین از هردو جلوتر هستش. چون یه سری کاربردها داره که سیری و نو در حالت آفلاین ندارن .
      موفق باشید

  53. empty

    فکر میکنم منظور شما سنسور باشه به نظر من به احتمال قوی سنسور دوربین اس ۴ ساخت سونی و سنسور exmor rs میباشد اما نکته مشکوک اینه که این گوشی از حالت hdr در فیلم برداری پشتیبانی نمیکنه شایدم حالا با یه بروز رسانی به گوشی اضافه شه اما samsung هم رویه سنسور ۱۳ مگا پیکسلی کار میکرد باید تا باز شدن گوشی توسط ifix it صبر کرد

  54. محمد معزز

    empty جان بیشتر کامنت بذار تا استفاده کنیم از کامنتهات. خوشحالم میبینمت.

  55. empty

    قربونت برم داداش من خوشحالم اینجا میام مرسی شما لطف داری

  56. Big Like

    آقا چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است
    معلومه که اس ۴ از همه اسمارت فون ها سرتره، من خودم الان اکسپریا تی ایکس دارم ولی نه با سونی و نه با سامی قرارداد نبستم که طرفدار الکی کله پوک شون باشم
    ولی تو همین چندماهی که سونی داشتم کلا از سونی زده شدم به چند دلیل که خواهشا عاقلانه در موردش فکر کنید و اگر خواستید نظر بدید:

    ۱- از صفحه نمایشش خصوصا وقتی فهمیدم که سونی صفحات نمایش تی ایکس رو در دومدل متفاوت ساخته که خیلی باهم از لحاظ کیفیت فرق دارن و کمتر کسی هم میدونه حالا مال یه عده از نوع بدش افتاده مال یه عده دیگه از نوع خوبش که کلا از سونی متنفر شدم، اینم لینکش:
    http://talk.sonymobile.com/thread/59071?start=0&tstart=0

    2- از ساپورت نرم افزاری و آپدیت هاش، با اینکه حتی اس ۲ سامسونگ به ۴.۱.۲ آپ شده بود سونی تازه برای تی ایکس اونم با چندین ماه تاخیر جیلی بن بیرون داده، کلا از لحاظ نرم افزاری خیلی ضعیفه، یعنی یه نرم افزار بدردبخور نمیبینی که مال خود سونی تو گوشیت باشه بجر واکمنش که من از اونم استفاده نمیکنم

    ۳- دوربینش، عدد ۱۳ مگا پیکسلی به ظاهر جذاب و زیاده ولی در باطن اندازه یه دوربین ۸ هم نیست، بزرگترین ضعفش هم عکاسی توی آفتاب هست که عکس سفید میشه، نمیگم خیلی بده ولی از رقبا کاملا عقب تره و اصلا در حد ۱۳ نیست

    ۴- بلندگوهاش، صدای ضعیف، که البته تو حیلی بن خیلی بهتر شده ولی بازم ضعیفه بنظرم نسبت به رقبا

    ۵- باتری، در این زمینه اصلا قابل مقایسه با هم رده های خودش نیست، باطری کاملا ضعیفی دراه

    این تجربه های من بعد از چند ماه کار کردن با اکسپریا تی ایکس سونی بود، حالا قضاوت با خودتون
    بنظر بنده سونی خیلی راه داره فعلا تا به پای سامسونگ و… برسه، حتی اگه از لحاظ سخت افزاری و طراحی چلو بزنه از لحاظ نرم افزاری اولا که به این سادگیا نیست دوما که به این زودیا نمیرسه
    موفق باشید

  57. نیما رجبی

    عجب بحثی بود ولی من شخصاً اصلا از اس۴ خوشم نمیاد. بر عکس اس۳ که واقعا خوشم اومد.راستی ما ۱۵روز مسافرت بودیم اومدیم هنوز زوم سایت فعال نشده. ):

  58. محمد باقریان

    بنظر من همه بچه ها بیان همکاری کنن کسی که حرفی میزنه و نمیتونه ادله محکمی براش بیاره رو تحریم کنیم و در جواب کامنتهاش هیچ جوابی ندیم.وقتی کامنتهای بالا رو میبین دقیقا مشهوده طرفدارای سونی هیچ لینک و منبعی برای حرفاشون ندارن و فقط از خودشون حرف در میارن.در کمال بی منطقی.خب اینطور آدمها رو چرا باید جوابشون رو داد؟بنظر من تحریم بهترین کار هست.اینقدر چرت و پرت بگن خسته بشن.
    مثلا ی نمونش یکی از دوستان گفته هیچ محصولی از سامسونگ به ۴.۱آپدیت نشده براش لینک گذاشتن شده بعد اومده پایین تر باز گفته هیچ محصولی به ۴.۱.۲ آپدیت نشده.اخه یعنی چی؟؟مگه ما بیکار هستیم واسه شما لینک بذاریم و شما هیچ جوابی نداشته باشی بعد بیای ی چیز دیگه علم کنی بحث راه بندازی؟

    من ک تحریم کردم خیلی وقته.شما هم تحریم کنید تا اصالت سایت حفظ بشه.ادعا با لینک معتبر.حرف از خودتون در نیارید.

  59. سلام

    معلومه که s4از z بهتره ربطی ام به زمان معرفی نداره صفحه نمایشی که کنتراستش حتی نسبت به butterflyپایین تره ربطی به زمان معرفی نداره
    ولی خوب سخت افرار تا حدودی داره

    راستی برای نوت ۲ اپدیت ۴.۲.۲ کی میاد؟

دیدگاهی ارسال کنید